Παρασκευή 13.12.2024,  

IΕΛΚΑ: Τι κερδίζουν οι καταναλωτές από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ

Δημοσιεύτηκε στις 26/04/2023 στην κατηγορία Οικονομία  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Στα 390 ευρώ υπολογίζεται το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2022 από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

   

Τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2023, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο Δεκέμβριος 2022-Ιανουάριος 2023, δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

   

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 13% ποσοστό σταθερό σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αλλά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Όπως σημειώνεται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το ποσοστό αυτό είναι πολύ κοντά στην πραγματική εξοικονόμηση που καταγράφεται σε προηγούμενη έρευνα του Ινστιτούτου για τυπικό καλάθι δημοφιλών προϊόντων. Στην οικονομική ανάλυση της έρευνα εκείνης προκύπτει ότι κατά μέσο όρο ο καταναλωτής για το τυπικό καλάθι που συχνά αγοράζει, εξοικονομεί περίπου 15,4% χάρη στις προωθητικές ενέργειες. Οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και είδη υγιεινής με περίπου 25-30% ανάλογα την κατηγορία και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15-20% ανάλογα την κατηγορία. Όλες οι κατηγορίες παρουσιάζουν εξοικονομήσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν πέφτουν κάτω του 5%.

   

Πρακτικά, η συνολική αξία προσφορών και εκπτώσεων στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος που πλησιάζει τα 400 ευρώ ετησίως για το 2022-23, λόγω και της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων. Η αξία αυτή είναι αυξανόμενη σε ετησία βάση την τελευταία 10ετία με εξαίρεση το 2016, χρονιά υπολειτουργίας δύο εκ των τότε σημαντικότερων αλυσίδων σουπερμάρκετ της χώρας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος της προηγούμενης δεκαετίας εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε πάνω από 3.000 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 10 χρόνια ξεπερνά τα 12 δισ. ευρώ.

   

Η πλειοψηφία του κοινού, 5 στους 10, εξοικονομούν τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών τους, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνουν ότι δεν εξοικονομούν τίποτα, ενώ 3 στους 5 δηλώνουν ότι εξοικονομούν πάνω από 10% από τη συνολική αξία των αγορών τους. Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών. Τα ποσοστά αυτά είναι αντίστοιχα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να μετριάσουν αυτό το επιπλέον κόστος. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 52% θεωρεί ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις στα καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τους βοηθούν στην αντιμετώπιση των ανατιμήσεων.

   

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 είχε διαμορφωθεί σε μόλις 58% για να αυξηθεί το 2022 στο 63%. Αυτή η εξέλιξη αντικατοπτρίζει την ανάγκη των καταναλωτών στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία για να εξοικονομήσουν χρήματα. Παράλληλα όμως αυξάνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές είχε μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, για να αυξηθεί το 2022 και πάλι στο 51%, κάτι που δείχνει ότι πλέον η διάθεση προϊόντων σε τιμές ευκαιρίας αποτελεί εκ έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σουπερμάρκετ.

   

Χαρακτηριστικό της ανάγκης των καταναλωτών για διαμόρφωση τιμών σε χαμηλότερα επίπεδα είναι το γεγονός ότι το 43% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές, έναντι 44% το 2021 και 57% το 2017. Αυτή η σταθεροποίηση δείχνει ότι οι καταναλωτές έχουν ανάγκη τόσο τις χαμηλές τιμές, όσο και τις εκπτωτικές ενέργειες. Αυτό το 43% του κοινού θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων. Από την άλλη πλευρά όμως, ένα σημαντικό κομμάτι των καταναλωτών δεν έχει ενδεχομένως την ενέργεια ή τον χρόνο για την πλήρη αξιοποίηση των εκπτωτικών δράσεων και ως εκ τούτου προτιμάει περισσότερο τις χαμηλότερες τιμές.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

*****

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

 

Ιδού η πόλη του Γιάννη Βούρου

 

Πώς ο Γκόρτσος της τοπικής πολιτικής συσπειρώνει τους πάντες απέναντί του

 

Μια ωραία πεταλούδα...

 

Βούρος, εκτός τόπου και χρόνου...

 

Στο έλεος της ανικανότητας Βούρου- Ούτε ψωμί δεν δίνουν στους παιδικούς Σταθμούς- Επιστολή της Συμπαράταξης

 

Αυτοί είναι οι πρώτοι 22 υποψήφιοι του Λύσσανδρου Γεωργαμλή

 

Χάρης Τομπούλογλου- Γιώργος Ανεμογιάννης αποχαιρέτισαν τον μεγάλο Μίμη Παπαϊωάννου- Ούτε λέξη από τον Βούρο!

 

Συσπείρωση του προοδευτικού χώρου ζητεί ο Γιάννης Τζέλης

 

Τους πρώτους υποψηφίους ανακοίνωσε ο Στέφανος Γατσούλης

 

Ολομόναχος! Ακόμα κι οι στενότεροι συνεργάτες του δεν θέλουν να πολιτευθούν με τον Βούρο

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Χριστουγεννιάτικο παζάρι από το Σύλλογο Γονέων-Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Νέας Φιλαδέλφειας

Αντίστροφη μέτρηση για την ανέγερση του νέου κτηρίου του ΚΑΠΗ Νέας Φιλαδέλφειας

«Στα μουγγά» έφυγε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάννης Τζέλης

Ο επίμονος Γιάννης Τομπούλογλου

Και πάλι λόγια του αέρα από τον Γιάννη Τζέλη

Οι ψηφοφόροι αποφασίζουν οι ίδιοι πού ακριβώς βρίσκονται τα συμφέροντά τους

Ποιοι Δήμοι αυξάνουν τα δημοτικά τους τέλη

Νάχτλαντ, μια παράσταση που πραγματικά αξίζει

Άστραψε και βρόντηξε η Συμπαράταξη

Θεόδωρος Μαγκλάρας

Προσωπικά παιχνίδια Τζέλη με το γήπεδο του Αττάλου

Στην πολιτική υπάρχουν αντίπαλοι, στον υπόκοσμο εχθροί

Ένοπλη ληστεία σε τράπεζα στη Νέα Φιλαδέλφεια

Πυροβολισμοί στη Νέα Φιλαδέλφεια χθες το βράδυ- δεν υπήρξε τραυματισμός, μόνο υλικές ζημιές

Η κακοπαιγμένη παράσταση και τα μεγάλα ερωτήματα που δεν έχουν απάντηση

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Αντίστροφη μέτρηση για την ανέγερση του νέου κτηρίου του ΚΑΠΗ Νέας Φιλαδέλφειας
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Θαυμάσια νέα .Καλά ρε παιδιά ? Κανείς δεν σκέφτηκε τους ''αποκεί'' ειδήμονες ? Πως θα ζήσουν τώρα βλέποντας όλα αυτά τα καλά ? Μαλλον θα πάν...

«Στα μουγγά» έφυγε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάννης Τζέλης
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Φίλε @09,50 ξαναδιάβασε τι έγραψα γιατί μάλλον δεν ''τόπιασες το υποννοούμενο ''.Κάνε ακόμα μία προσπάθεια.Ίσως να φανείς τώρα πιο τυχερός!!...

«Στα μουγγά» έφυγε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάννης Τζέλης
Xρήστης: @09,50
Που διάβασες παταπανω σύγκριση Βασιλόπουλος Τζελη; Ο ένας αποστασιοποιηθηκε ως Δήμαρχος και ο άλλος ως Δ.Συμβουλος! Ο Βασιλοπουλος "αποχωρησ...

«Στα μουγγά» έφυγε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάννης Τζέλης
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Όχι ότι υποστηρίζω τον Βασιλόπουλο αλλά τι συγκρίνεται παραπάνω .?Ο Τζέλης με τον Βασιλόπουλο ? Για πάρτε ένα χαρτί και κάνε την μέθοδο του ...

«Στα μουγγά» έφυγε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάννης Τζέλης
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Πέρασα πριν λίγο από Δεκελείας. Απόλυτη βουβαμάρα....

«Στα μουγγά» έφυγε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάννης Τζέλης
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Σε άλλη βάση η συζήτηση για τον παγκόσμιο σοσιαλισμό......

«Στα μουγγά» έφυγε από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Γιάννης Τζέλης
Xρήστης: Διότι, αυτοί είστε!
Είναι σε όλους γνωστό ότι τα ποντίκια φεύγουν πρώτα από ένα καράβι που βουλιάζει. Όταν ο Βασιλόπουλος αστασιοποιηθηκε από το Συριζα όλοι αυτ...

Και πάλι λόγια του αέρα από τον Γιάννη Τζέλη
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Καλά ρε παιδιά γιατί ασχολείστε με αυτούς τους τύπους ? Για τον υπερεπιστήμονα ΄και πολιτική φυσιογνωμία κο Τζέλη κανένα απολυτότατα σχόλιο ...

Και πάλι λόγια του αέρα από τον Γιάννη Τζέλη
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Μπορεί ο κος Τζέλης να μας πει τι δημοτικά τέλη, για ποια επιφάνεια, και από ποιο χρονικό διάστημα και μετά πληρώνει δημοτικά τέλη η OPAP AR...

Ποιοι Δήμοι αυξάνουν τα δημοτικά τους τέλη
Xρήστης: marcus
Πλάκα θα έχει να προβεί η δική μας δημοτική αρχή και σε νέες αυξήσεις! Αν και θέλω να πιστεύω ότι θα πράξει το ακριβώς αντίθετο......

Άστραψε και βρόντηξε η Συμπαράταξη
Xρήστης: Μαριγουλα-Μαριγω.
marcus Ανέξοδες κορόνες ....

Νάχτλαντ, μια παράσταση που πραγματικά αξίζει
Xρήστης: Κώστας
@ μερακλης Τι σχέση έχει αυτό που στελνεις με το άρθρο; ...

Νάχτλαντ, μια παράσταση που πραγματικά αξίζει
Xρήστης: μερακλης
https://www.protothema.gr/greece/article/1555249/neo-epeisodio-opadikis-vias-xulokopisan-patera-kai-gio-sti-nea-filadelfeia/ ...

Νάχτλαντ, μια παράσταση που πραγματικά αξίζει
Xρήστης: απορία
ο πρώην δήμαρχος της πόλης μας σε ποια παράσταση παίζει μιας κι απέχει το τελευταίο διάστημα από τα δρώμενα; ...

Άστραψε και βρόντηξε η Συμπαράταξη
Xρήστης: marcus
Καλά, από τη λαϊκή συσπείρωση οτιδήποτε πέρα από όχι, θα ήταν τεράστια έκπληξη... ...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©