του Νίκου Ανανιάδη (*)
Προ λίγων ημερών ο αντιδήμαρχος οικονομικών κ. Τάφας εξέδωσε μια ανακοίνωση με στόχο να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα γύρω από τον ντόρο που έχει δημιουργηθεί στην πόλη σε σχέση με την απόφαση της διοίκησης Βούρου να προχωρήσει εν κρυπτώ στην υλοποίηση μελέτης ενεργειακής αναβάθμισης του δημοτικού οδοφωτισμού ύψους 3.724.292,26 ευρώ μέσω μόνο μιας απόφασης Αντιδημάρχου περί έγκρισης δαπάνης πολυετούς υποχρέωσης χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση για ένα τόσο μεγάλο έργο, ερήμην του Δημοτικού Συμβουλίου και των κατοίκων της πόλης.
Μάλιστα στην θυελλώδη εκτός ημερήσιας διάταξης συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου που έγινε για το θέμα αυτό κατόπιν παρέμβασης του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου και με την σύμφωνη γνώμη όλων των δημοτικών παρατάξεων της αντιπολίτευσης στις 7/4/21, το Δημοτικό Συμβούλιο έλαβε με αυξημένη πλειοψηφία απόφαση με την οποία καταγγέλλονται όλες οι σχετικές αποφάσεις του αντιδημάρχου και ζητείται η ανάκλησή τους. Εκεί ο κ. Τάφας δεν ψέλλισε λέξη..
Στην ανακοίνωση του ο κ. Τάφας προσπαθεί εναγωνίως να υπερασπιστεί την ακατανόητη ενέργεια του να προχωρήσει στην υλοποίηση ενός διαγωνισμού ύψους 3.724.292,26 ευρώ χωρίς να εξηγεί για ποιο λόγο πέταξε η διοίκηση Βούρου στον κάλαθο των αχρήστων την εγκεκριμένη μελέτη αναβάθμισης του οδοφωτισμού που διαθέτει ο Δήμος από το 2018 δίνοντας λεφτά για μια άλλη «νέα» μελέτη που καταλήγει να υπερδιπλασιάζει το κόστος κατασκευής του έργου.
Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά όμως.
Σημείο 1ο
Ο κ. Τάφας ισχυρίζεται ψευδώς ότι η εγκεκριμένη μελέτη του 2018 του Δήμου προτείνει ως λύση τον δανεισμό και μάλιστα με εχέγγυο τα ανταποδοτικά του Δήμου. Στην παράγραφο 6.3 του αναφέρονται ρητά οι τρόποι αποπληρωμής του έργου και αναφέρονται οι κάτωθι επιλογές χρηματοδότησης του έργου:
1. Υλοποίηση του έργου με ιδίους πόρους του Δήμου. Στην περίπτωση αυτή ο Δήμος αξιοποιεί τις Αρμόδιες Υπηρεσίες του για την εφαρμογή του συγκεκριμένου έργου. Το κόστος επένδυσης με ίδιους πόρους ανέρχεται στον πίνακα της μελέτης στο 1.274.250,00 € πλέον ΦΠΑ ενώ σε περίπτωση σε περίπτωση που τοποθετηθεί Σύστημα Τηλελέγχου – Τηλεδιαχείρισης (προαιρετικό) το κόστος επένδυσης διαμορφώνεται σε 1.513.050,00€.
2.Υλοποίηση του έργου μέσω δανείου από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Στην περίπτωση αυτή ο Δήμος δανειοδοτείται με χαμηλό επιτόκιο για το σύνολο του έργου κατά 50% από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το κόστος επένδυσης σε αυτή την περίπτωση φτάνει τα 1.274.250,00 € πλέον επιτοκίου δανεισμού και ΦΠΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΕΣΌΔΩΝ. Σε κάθε περίπτωση ανάλογα με το ύψος των ανταποδοτικών εσόδων, τις ετήσιες δαπάνες για είδη ηλεκτροφωτισμού και την σύμφωνη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου επιλέγεται ο τρόπος αποπληρωμής και μάλιστα αποφεύγοντας ΣΔΙΤ, εκχωρήσεις ανταποδοτικών σκαιού και αμφιβόλου χαρακτήρα σε «πρόθυμους» επενδυτές, πολυετή συρρίκνωση ταμειακών διαθεσίμων και αύξηση δημοτικών τελών.
Στο κλείσιμο του 2018 και στις αρχές του 2019 ο Δήμος ΝΦ- ΝΧ είχε την δυνατότητα να επιλέξει όποιον από τους δύο τρόπους μπορούσε και διερεύνησε όλες τις δυνατές επιλογές με ανοιχτές διαδικασίες, συλλογικές αποφάσεις και κυρίως την ανοιχτή επικοινωνία, με το τμήμα Ηλεκτροφωτισμού, τους εργαζόμενους του Δήμου και τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Και δεν προχώρησε σε καμία βιαστική κίνηση σεβόμενη την χρονική συγκυρία ων εκλογών και την μη δέσμευση οποιασδήποτε νέας δημοτικής αρχής εκ των προτέρων. Αυτή είναι η πλήρης αλήθεια κ. Τάφα.
Σημείο 2ο
Η εγκεκριμένη μελέτη του Δήμου του 2018 απαριθμεί όλα τα φωτιστικά σώματα του Δημοτικού φωτισμού και καταλήγει στους εξής αριθμούς :
Α) 2.985 φωτιστικά σώματα Δημοτικού φωτισμού σε στύλους του δικτύου της ΔΕΗ (Streetlights)
Β) 5.356 φωτιστικά πάρκων, οδών και κοινόχρηστων χώρων (Parklights) τα λεγόμενα και ως δίμπαλα και παραδοσιακά δηλαδή αυτό ο χαμηλός φωτισμός .
Η μελέτη στην προτελευταία παράγραφό της ενότητας 4 αναφέρει ρητά «Το τελευταίο χρονικό διάστημα ο Δήμος και η Τεχνική Υπηρεσία αυτού έχουν προχωρήσει στην Αντικατάσταση του συνόλου των λαμπτήρων του Χαμηλού Φωτισμού με λαμπτήρες Νέας Τεχνολογία LED 15W. Βάση και των Φωτοτεχνικών Μελετών που έχουν κατατεθεί οι συγκεκριμένοι λαμπτήρες καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες του Δήμου» ενώ και στην τελευταία παράγραφο τονίζεται για τον χαμηλό φωτισμό ότι «Στην συγκεκριμένη κατηγορία φωτιστικών σωμάτων προτείνεται η αντικατάσταση μόνο των λαμπτήρων φωτισμού και όχι όλου του φωτιστικού σώματος καθώς τα συγκεκριμένα φωτιστικά πέραν τη κάλυψη των αναγκών του Δήμου και των πολιτών σε φωτεινή απόδοση, αναδεικνύουν και τα Αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε χώρου. Ο Δήμος έχει αντικαταστήσει ήδη τους συγκεκριμένους λαμπτήρες». Έτσι ενώ ξεκαθαρίζεται ρητά ότι δεν συντρέχει λόγος συμπερίληψης στην μελέτη αναβάθμισης και άρα εκτόξευσης του κόστους ο κ. Τάφας και η διοίκηση Βούρου απαντάνε στην ανακοίνωση τους με περίσσιο θράσος ότι «Εμείς πιστεύουμε ότι ο κύκλος ζωής των δίμπαλων (25ετία) και των παραδοσιακών (20ετία) έχει φτάσει στο τέλος του και ότι πρέπει να αλλάξουν όλα τα φωτιστικά σώματα». Αλήθεια κύριοι; Mε ποια κριτήρια ; Είστε ειδικοί ; Και πάτε να υπερχρεώσετε τον Δήμο με αχρείαστες εργασίες επειδή έτσι πιστεύετε ;
Σημείο 3ο
Η εγκεκριμένη μελέτη οδοφωτισμού του 2018 του Δήμου συμπεριλαμβάνει πλήθος υποδείξεων και παρατηρήσεων επί των παραδοτέων τευχών της τόσο από το Τμήμα Ηλεκτροφωτισμού όσο και από τους μηχανικούς της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου. Σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν υπάρχουν αποκλίσεις σε σχέση με την πρόταση του σωματείου εργαζομένων ως προς το ύψος του προϋπολογισμού σίγουρα δεν απέχει 2.700.000 (!!!) όπως στην μελέτη που μας φέρατε και δύναται να τροποποιηθεί – επικαιροποιηθεί ως προς τις τελικές ποσότητες των φωτιστικών καθώς υπάρχουν στην μελέτη πίνακες με τιμές ανά τύπο φωτιστικού με βάση τις προδιαγραφές των LED.
Αλήθεια κ. Τάφα, γιατί δεν προβήκατε σε τροποποίηση – επικαιροποίηση της υπάρχουσας εγκεκριμένης μελέτης του 2018;
Αλήθεια κ. Τάφα, θα μπορούσατε να μας πείτε βάσει ποιων τιμών ανά τύπο φωτιστικού, λαμπτήρα και ιστού τα πολύ λιγότερα φωτιστικά της μελέτης της ΔΑΜΙΣ, δηλαδή τα 2.111 τεμάχια επί των στύλων της ΔΕΗ έναντι των 2.985 της μελέτης του 2018 και τα μόλις 2.544 δίμπαλα επί συνόλου 5.356 εκτοξεύουν το κόστος ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ στα 3.724.292,26 υπερδιπλασιάζοντας την δαπάνη;
Αλήθεια κύριε Τάφα που είναι τα τεύχη της νέας μελέτης της ΔΑΜΙΣ, γιατί δεν τα εμφανίζετε ;
Τέλος σε σχέση με τις μεγαλοστομίες περί απολύτων σκοταδιών και του φωτός που επιθυμείτε να μας φέρετε εσείς προσωπικά κ. Τάφα, όπως και αρκετά μέλη της διοίκησης Βούρου που δεν αρθρώνουν κουβέντα, αποτελείτε μέλη της διοίκησης Γαϊτανά που βύθισε στο έρεβος τα ταμεία του Δήμου, διέλυσε σαν τυφώνας την Διεύθυνση Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού και ρήμαξε τα ανταποδοτικά έσοδα του Δήμου ΝΦ-ΝΧ την κατάμαυρη περίοδο 2010-2014.
*****
Δημοτικός Σύμβουλος Δύναμης Πολιτών- πρώην αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:
Όλη η πόλη μαζί κι ο Βούρος χώρια...
Η ντροπή της πόλης
200: Όλη η Ελλάδα γιόρταζε κι ο Βούρος έκανε ομιλία... στα δέντρα!
Οι πραγματικοί εχθροί της ΑΕΚ
Διαχειριστική για το Άλσος: Τα τρία ολέθρια λάθη του Γιάννη Βούρου
Δυο ανακοινώσεις του δήμου επιβεβαιώνουν: Ο Βούρος περιφρονεί Φιλαδελφειώτες και Χαλκηδονιώτες