Πολιτικά ανήμπορη να παρέμβει στις εξελίξεις που διαμορφώνουν οι άλλοι, η διοίκηση Βούρου προσήλθε στη σημερινή διαπαραταξιακή επιτροπή με ένα, μόνο, στόχο: Να τελειώνει όσο το δυνατό πιο γρήγορα, στο "πιτς- φιτίλι", μακριά από το λαό αυτής εδώ της πόλης, χωρίς καμία δημοσιότητα (είχαν πει ότι θα μεταδοθεί από το youtube, ώστε να παρακολουθήσουμε όσοι θέλουμε τη σχετική συζήτηση, αλλά πότε σκέφτηκε ο Γιάννης Βούρος και οι υποτακτικοί του τους Φιλαδελφειώτες και τους Χαλκηδονιώτες, για να τους σκεφτεί και τώρα;
Διοίκηση Βούρου: Όλα να τελειώσουν γρήγορα και να μείνουν στο σκοτάδι
Καμία αναφορά της διοίκησης για το αποτέλεσμα της διαπαραταξαικής επιτροπής. Ούτε λέξη για το τι ειπώθηκε, ποιος πρότεινε τι, ποιοι συμφώνησαν και ποιοι διαφώνησαν. Ο Γιάννης Βούρος και οι συνεργάτες του συνεχίζουν να περιφρονούν την ενημέρωση των κατοίκων και δημοτών αυτής της πόλης, απόδειξη ότι ούτε μια ανακοίνωση δεν είναι σε θέση να εκδώσουν, αλλά ούτε και οι ιστοσελίδες- όργανά τους, δεν έχουν γράψει μια λέξη για τη σημερινή συνεδρίαση.
Σα να μην έγινε, ρε παιδί μου, ένα πράγμα...
Καμιά άλλη διοίκηση, κανένας άλλος δήμαρχος δεν περιφρόνησε τους Φλαδελφειώτες και τους Χαλκηδονιώτες όσο ο περαστικός από την πόλη μας, Γιάννης Βούρος.
Η Αντιπολίτευση
Με τις απουσίες των Γρετζελιά και Σερετάκη, απόρροια της πλήρους αδυναμίας του δημάρχου Γιάννη Βούρου να κάνει έστω και το παραμικρό για να ενώσει και να αθροίσει δυνάμεις (μόνη πιστοποιημένη ικανότητά του η εξώθηση σε αποστασίες, επιλεγμένων συμβούλων της αντιπολίτευσης, με αντάλλαγμα θεσούλες στη διοίκηση, αυτό είναι το πολιτικό ήθος όσων μας διοικούν σήμερα, με επικεφαλής τον δήμαρχο που επί 40 χρόνια είχε γράψει την πόλη στα παλιά του τα παπούτσια και δεν είχε πατήσει το πόδι του εδώ) η προσοχή έφτει στην αντιπολίτευση. Ο μεν Χάρης Τομπούλογλου αρκέστηκε σε μια συβιλλική ανάρτηση στα social media («... Αμείλικτα τα ερωτήματα. Ενεργοποιήθηκαν, με πρότασή μας, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου μας, που ήταν στο περιθώριο») που δεν διαφωτίζει όσους δεν ήταν παρόντες, οι δε ανεξάρτητοι έθεσαν κάποια θέματα δια του εκπροσώπου τους, Γιάννη Ουσταμπασίδη που -ως πολιτικός μηχανικός- έχει και τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις. Ο Ουσταμπασίδης άσκησε δριμεία κριτική στη διοίκηση Βούρου που επιχειρεί να παρακάμψει τη με αρ. πρωτ. ΔΥΟ/οικ./3246/15.6.2017 Απόφαση του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με θέμα: «Έγκριση της υψομετρικής μελέτης των δυο αδιάνοικτων πεζόδρομων του Ο.Τ. 295 του Ρυμοτομικού Σχεδίου του Δήμου Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας που εντάσσονται στις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν. 4467/2017 (τροποποίηση του άρθρου 15 του Ν. 4067/2012) και αφορούν στο έργο Κατασκευή Κέντρου Αθλητισμού Μνήμης και Πολιτισμού ‘ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ’».
Ο Γιάννης Ουσταμπασίδης έθεσε ευθύς εξαρχής ζήτημα νομιμότητας της αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου να εγκρίνει το έργο των αναβαθμών και τις εντός αυτών κλίμακες και τη χωροθέτηση της προτεινόμενης εισόδου Ε1 που εφάπτεται στους δυο πεζόδρομους, και ζήτησε τον έλεγχο της αναγκαιότητας ή μη προσαρμογής στην απόληξη του ανατολικού πεζόδρομου με την οδό Πατριάρχου Κωνσταντίνου μετά την τοποθέτηση των αναβαθμών, όπως αυτά προβλέπονται με την ως άνω αναφερόμενη απόφαση του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Ως γνώστης του αντικειμένου, και μέσα από τις αναρτήσεις και άρθρα του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επισημαίνει, από την αρχή της θητείας της Διοίκησης Βούρου, την αναγκαιότητα έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων και Προεδρικών Διαταγμάτων προκειμένου να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στα έργα υπογειοποίησης και κατασκευής θέσεων στάθμευσης κλπ.
Η θέση της Δύναμης Πολιτών
Δημοσιεύουμε τη θέση της Δύναμης Πολιτών όπως την ανέπτυξε ο επικεφαλής της, Άρης Βασιλόπουλος και προκύπτει από το δελτίο τύπου που μας απέστειλε (παρά το ότι συνεχίζει την αντιδεοντολογική τακτική πρώτα να ανεβαίνει στην ιστοσελίδα- όργανο του συνδυασμού και μετά να διανέμεται στον Τύπο που αρνείται να γίνει όργανο):
Εισαγωγικά, αναφέρω ότι δεν μας έχουν δοθεί οι 5 μελέτες (αναβαθμών, Κενταύρου, ομβρίων, ακαθάρτων, πυροπροστασίας) που ζητήσαμε εγγράφως χθες και τις οποίες ζήτησα τηλεφωνικά και από το δήμαρχο, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα μας τις στείλει, η γνώση των οποίων είναι προαπαιτούμενο για την κατανόηση των αλλαγών που προτείνονται στη διαχειριστική. Επομένως, δεν πρόκειται να μπούμε σε συζήτηση για τα συγκεκριμένα θέματα, πέραν κάποιων ερωτημάτων που θα θέσουμε, αλλά και μία πρώτη παρουσίαση που μπορεί να γίνει σε αυτά από μέλη της δημοτικής αρχής που έχουν γνώση.
Επιπλέον, θέλω να καταθέσω δύο επισημάνσεις, σε σχέση με τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί σε σχέση με τη διαχειριστική:
Α. Το άλσος είναι δασική έκταση, που με το ν.4277/2014 χαρακτηρίστηκε Μητροπολιτικό πάρκο. Δεν είναι κοινόχρηστος χώρος, όπως περιγράφεται στις τροποποιήσεις της διαχειριστικής. Προφανώς πρόκειται περί αβλεψίας, η οποία όμως πρέπει να αλλάξει γιατί τα γραπτά μένουν.
Β. Το νότιο τμήμα του άλσους είναι ιδιοκτησία του Δήμου, δεν είναι παραχωρημένο κατά χρήση, όπως περιγράφεται στις τροποποιήσεις που καταθέτετε. Οφείλετε να είστε πιο προσεκτικοί και ενημερωμένοι σε αυτά τα θέματα.
Επί των προτάσεων – τροποποιήσεων της δημοτικής αρχής για τη διαχειριστική μελέτη του άλσους, η θέση μας είναι η εξής, με τη σειρά αρίθμησης που έχει κατατεθεί:
Τροποποίηση 1: Μετατόπιση εισόδου Ε1:
Κατανοούμε την ανάγκη να γίνει, λόγω της γωνίας που θα ενωθούν οι πεζόδρομοι στη διασταύρωση Ατταλείας και Καππαδοκίας, όπου και θα υπάρχει υψομετρική διαφορά με την υπάρχουσα είσοδο. Επίσης θεωρούμε ότι στο σημείο που προτείνεται η νέα είσοδος είναι ένα καλό σημείο για να τραβηχτεί ο υπάρχων εσωτερικός δρόμος του άλσους, εξασφαλίζοντας πρόσβαση σε πυροσβεστικά, ασθενοφόρα κα οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Τροποποίηση 2: Αναβαθμοί:
Γιατί προτείνονται αναβαθμοί στη διαχειριστική και από ποιον; Μέχρι στιγμής η μοναδική εγκεκριμένη παρέμβαση που προβλέπεται ανάμεσα στον πεζόδρομο και το άλσος είναι το τοιχίο ύψους 5.8 μ.
Πού είναι η μελέτη των αναβαθμών, ώστε να γνωρίζουμε τα ακριβή τεχνικά στοιχεία της παρέμβασης; Έχει λάβει κάποια έγκριση; (Εδώ υπήρξε εισαγωγική ενημέρωση ότι ακόμη η μελέτη δεν έχει λάβει έγκριση κάποιας υπηρεσίας, δεδομένης της θέσης της Τεχνικής Υπηρεσίας περί αναρμοδιότητάς της και αναπομπής της στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με βάση το άρθρο 13 του ν. 4467/ΦΕΚ Α 56/13.04.2017)
Πόσα είναι τα ακριβή τ.μ. της παρέμβασης στο άλσος και όχι περίπου (10 μ. πλάτος), όπως αναφέρεται στην εισήγηση;
Πόσα δέντρα περιλαμβάνει ο χώρος και τι πρόκειται να γίνει με αυτά;
Αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του συγκεκριμένου τμήματος ως δασικής;
Τροποποίηση 3: έργο ομβρίων υδάτων
Ποια είναι η μελέτη των ομβρίων; Είναι εγκεκριμένη; Σε ποια περιοχή παρεμβαίνει και με ποιο τρόπο; Αφαιρεί δέντρα ή δημιουργεί διάβρωση του εδάφους;
Τροποποίηση 4: μπάρα εισόδου στον Κένταυρο
Δεν έχουμε αντίρρηση.
Τροποποίηση 5: Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης.
Είναι μία δική μας προσπάθεια να περιέλθει στο Δήμο και ο μόνος λόγος που δεν το συμπεριλάβαμε στη διαχειριστική του 2016 είναι ότι ακόμη δεν είχε παραχωρηθεί από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Το συγκεκριμένο έργο έχει μάλιστα και εγκεκριμένη χρηματοδότηση 200.000 ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής, το οποίο δεν μπορούσε να προχωρήσει με την προηγούμενη υπουργική απόφαση λόγω πολεοδομικών θεμάτων.
Ερώτημα αν ισχύουν οι πληροφορίες ότι πρόκειται να μεταφερθεί εκεί τμήμα του προσωπικού του πρασίνου. (Απαντήθηκε ότι θα μεταφερθεί στο ΠΠΙΕΔ και στη Σελεύκειας)
Τροποποίηση 6: Κένταυρος
Γιατί αλλάζει το τοπογραφικό αποτύπωμα; Υπάρχει διαφορετική – νέα μελέτη;
Αν υπάρχει νέα μελέτη, γιατί γίνεται αυτό; Δεν αρκεί η υπάρχουσα μελέτη που έκαναν οι υπηρεσίες του Δήμου, η οποία μάλιστα έχει τις εγκρίσεις του ΣΑ και του ΣΥΠΟΘΑ; Αν το πρόβλημα είναι ότι η υπάρχουσα μελέτη δεν έχει πατάρι, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η αρχική μελέτη που έγινε, διέθετε πατάρι και ότι αν θέλουν να κάνουν, αξιοποιώντας τη νέα υπουργική απόφαση, τότε ας ζητηθεί από την υπηρεσία να προβεί σε τροποποίηση της μελέτης. Ο Δήμος έχει συνέχεια. Δεν είναι δυνατόν κάθε δημοτική αρχή να έρχεται να ακυρώνει δουλειά χρόνων και το έργο των υπηρεσιών.
Προτείνουμε να μην αξιοποιηθεί ο μάξιμουμ χώρος που προβλέπει η Υπουργική Απόφαση, ο οποίος φτάνει μέχρι και 1 στρέμμα χώρου για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Υπενθυμίζουμε ότι στον παλιό Κένταυρο ο εξωτερικός χώρος ήταν 650 τ.μ. Είναι αδιανόητο για εμάς το 1 στρ. κάλυψης με τραπεζοκαθίσματα, ενώ μάλιστα στο τοπογραφικό η έκταση αυτή φαίνεται ακόμη μεγαλύτερη από τη μέγιστη προβλεπόμενη δυνατή.
Τροποποίηση 7: Δεξαμενή πυρόσβεσης
Είναι στο ίδιο σημείο με την εγκεκριμένη διαχειριστική ή μετατοπίζεται και αν ναι, πού ακριβώς;
Στο σημείο υπάρχουν δέντρα που πρέπει να κοπούν και πόσα είναι αυτά;
Ποιες είναι οι ακριβείς διαστάσεις της δεξαμενής (μήκος, πλάτος, βάθος);
Τροποποίηση 8: απομάκρυνση εγκατάστασης Φιλοζωικού
Συμφωνούμε με την κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών βάσει της απόφασης του Εφετείου. Την ίδια στιγμή όμως οφείλουμε να σκεφτούμε και με βάση την κοινή λογική και να διεκδικήσουμε να παραμείνει ο Φιλοζωικός εντός του άλσους, στο βόρειο τμήμα του. Με τον ίδιο τρόπο που διεκδικήσατε την τροποποίηση της προηγούμενης υπουργικής απόφασης για τις διαχειριστικές μελέτες, οφείλετε να διεκδικήσετε την υιοθέτηση της πρότασης του Φιλοζωικού Συλλόγου για νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας καταφυγίων εντός αλσών, πρόταση την οποία εσείς αρνηθήκατε να φέρετε καν προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Τροποποίηση 9: Είσοδοι:
Υπάρχει σοβαρή διαφωνία από εμάς με τον περιορισμό των εισόδων. Έχουμε διαφορετική φιλοσοφία για το άλσος και την ασφάλεια. Το άλσος για εμάς, πέρα από τους διοικητικούς χαρακτηρισμούς, είναι ένα περιαστικό πράσινο, το οποίο είναι και οφείλει να είναι ανοιχτό και προσβάσιμο στους πολίτες όλων των γύρω περιοχών για περπάτημα, τρέξιμο, για δραστηριότητες αναψυχής και η ασφάλειά του είναι άμεσα συναρτημένη με την παρουσία κόσμου, αλλά και με τον ηλεκτροφωτισμό τη νύχτα. Σημειώνουμε εδώ ότι εμείς κάναμε μελέτη ηλεκτροφωτισμού, εντάξαμε το έργο στο ΕΣΠΑ και το δημοπρατήσαμε εδώ και χρόνια, αλλά ακόμη δεν έχει προχωρήσει από τη σημερινή διοίκηση. Είναι ψευδεπίγραφη η αντίληψη περί ασφάλειας που επικαλείστε, η οποία προσκρούει στην ίδια την πραγματικότητα: τα ύψους 2 μ. κάγκελα γύρω από το άλσος, όλοι γνωρίζετε ότι δεν εμποδίζουν όσους προβαίνουν σε παραβατικές ή και παράνομες συμπεριφορές εντός του άλσους. Επομένως, το μόνο που επιτυγχάνει η πρότασή σας είναι να δυσχεράνει την πρόσβαση στους επισκέπτες του άλσους, κάνοντας δυσκολότερη τη ζωή τους, να επιτυγχάνει μεγάλη συγκέντρωση κόσμου αλλά και σταθμευμένων αυτοκινήτων γύρω από τις εισόδους, αλλά και δημιουργώντας ζητήματα ασφαλείας σε περίπτωση ανάγκης άμεσης εκκένωσης. Τέλος, θεωρούμε αδιανόητο το κλείσιμο της κεντρικής εισόδου του άλσους από τον πεζόδρομο, δίπλα στο ΚΑΠΗ (πρώην Τσιπουράδικο). Θεωρούμε πως εδώ πρόκειται περί λάθους στην αποτύπωση στο τοπογραφικό, γιατί κατά τα άλλα, αν ισχύει είναι μία πρόταση εξόχως προβληματική. (Στην εισαγωγική συζήτηση ο κ. Κοσκολέτος διευκρίνισε ότι πρόκειται περί λάθους αποτύπωσης στο τοπογραφικό).
Τροποποίηση 10: Συμφωνούμε στη δημιουργία θεάτρου, εμείς άλλωστε είχαμε χωροθετήσει στο ίδιο ακριβώς σημείο τη δημιουργία χώρου πολιτιστικών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, γιατί μόνο αυτό επιτρεπόταν με την προηγούμενη υπουργική απόφαση. Θέτουμε όμως μία σοβαρή προϋπόθεση για την ψήφιση του συγκεκριμένου σημείου: τη λήψη απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου με ρητή και κατηγορηματική δέσμευση για χρήση του μόνο από το Δήμο, για παροχή δωρεάν εκδηλώσεων, αποκλείοντας κάθε δυνατότητα μίσθωσής του σε ιδιώτη ή σύμβασης με ιδιώτη για οργάνωση εκδηλώσεων.
Τροποποίηση 11: Τουαλέτες:
Στα σημεία αυτά υπάρχει αποχετευτικό σύστημα και αν όχι πώς προβλέπεται να λειτουργήσουν;
Τροποποίηση 12: Η εγκεκριμένη διαχειριστική προέβλεπε δημιουργία νέων κιοσκιών, τα οποία και φτιάχτηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας μας με την υλοποίηση της μελέτης ανάπλασης. Γιατί δημιουργείται ακόμη ένα, όταν μπορεί να αξιοποιηθεί για την Φιλαρμονική ένα ήδη υπάρχον;
Η επιστολή- κόλαφος Σερετάκη στον Βούρο
Η επιστολή Σερετάκη δείχνει καθαρά πώς οι άτσαλοι χειρισμοί Βούρου έχουν θέσει εκτός του διαλόγου τις μισές παρατάξεις της αντιπολίτευσης, παρά το γενικό κλίμα συναίνεσης που εξαρχής υπήρχε:
Κύριε Δήμαρχε
Έλαβα μια πρόσκληση να παραβρεθώ σε συνεδρίαση της «διαπαραταξιακής» επιτροπής για την διαχειριστική μελέτη του Άλσους που συγκροτήσατε στο Δημοτικό Συμβούλιο της 24/2 μετά την αποχώρηση της Λαϊκής Συσπείρωσης από τη συνεδρίαση.
Έχουμε ξεκαθαρίσει δημόσια, εντός και εκτός του Δημοτικού Συμβούλιου, ότι η Λαϊκή Συσπείρωση δε συμμετέχει με κανένα τρόπο, άμεσο ή έμμεσο, στην εν λόγω επιτροπή.
Εάν η Δημοτική Αρχή ειλικρινώς επιθυμούσε τη διαβούλευση για ένα τόσο σοβαρό και ευαίσθητο θέμα είχε τον τρόπο να το πράξει. Αντί για αυτό παρακάμψατε ακόμα και αρμόδια όργανα του Δήμου όπως το Τοπικό Συμβούλιο της Νέας Φιλαδέλφειας και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Αν επιδιώκατε την ενημέρωση των Δημοτικών Συμβούλων και των Δημοτών θα αξιοποιούσατε την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 24/2 για να γίνει ουσιαστική συζήτηση, με δημοσιότητα και πρακτικά, ώστε να υπάρξουν ερωτήσεις και διευκρινήσεις στα πολλά ερωτηματικά που προκαλούν σκοτεινά σημεία της αρχικής σας εισήγησης.
Αν θέλατε το διάλογο, θα αφήνατε έστω τους επικεφαλής των παρατάξεων να τοποθετηθούν στο χρόνο που δικαιούνται αντί να επιχειρείτε προληπτική λογοκρισία μέσω του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου διακόπτοντας και κλείνοντας μικρόφωνα.
Ως εκ τούτου εάν με την 13/2021 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου συμπεριλαμβάνετε Δημοτικούς Συμβούλους του ΚΚΕ εκλεγμένους με τη Λαϊκή Συσπείρωση στην εν λόγω επιτροπή, εν τη απουσία τους και με δηλωμένη την αντίθεσή τους, αυτό είναι καταχρηστικό, αυθαίρετο και άκυρο.
Κατά τη γνώμη μας οι στόχοι της επιτροπής που συγκροτήσατε είναι προφανείς.
Επιχειρείται να καλλιεργηθεί μια κάλπικη εικόνα υποτιθέμενης συναίνεσης σε προαποφασισμένα σχέδια πολύ επικίνδυνα σχέδια για το άλσος.
Επιδιώκεται να αποσοβηθούν αντιδράσεις στους σχεδιασμούς του κεφαλαίου και τα επιχειρηματικά συμφέροντα που στηρίζει η αγοραία αντίληψη που έχετε για την «αξιοποίηση» του άλσους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η παρέμβαση που βάζετε σε πρώτη προτεραιότητα δεν έχει καμία σχέση με την προστασία και την ανάδειξη του άλσους και του δασικού του χαρακτήρα, αλλά το ακρωτηριάζει ακόμη περισσότερο.
Ως εκ τούτου ξεκαθαρίζουμε:
Η Λαϊκή Συσπείρωση δεν συμμετέχει με κανένα τρόπο, στην εν λόγω επιτροπή, ούτε θα νομιμοποιήσει τους σχεδιασμούς που έχετε δρομολογήσει.
Θα συμμετάσχει όμως, με όλες τις δυνάμεις της, στην προσπάθεια να ενημερώσει και να κινητοποιήσει τις λαϊκές οικογένειες του Δήμου μας ενάντια στα σχέδια που επιβουλεύονται το άλσος μας.
Νίκος Σερετάκης
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:
Διαχειριστική για το Άλσος: Τα τρία ολέθρια λάθη του Γιάννη Βούρου