Η αναιτιολόγητη περηφάνεια

Δημοσιεύτηκε στις 10/03/2020 στην κατηγορία Γνώμες  |  7 σχόλια

της Μαίρης Μαργαριτοπούλου

 

Πυρήνας στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας είναι « η πολιτική σκέψη» ως κυρίαρχο στοιχείο της δημοκρατίας. Αλλά και η έννοια του στοχασμού απέναντι στα πολύπλοκα κίνητρα κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας, των παθών, των μαζών. 

 

Η πολιτική σκέψη αποτέλεσε την βάση  για την δημιουργία του οργανωμένου και λειτουργικού κράτους, ενώ παράλληλα η έννοια του πολιτισμού ενδυνάμωνε τις έννοιες της έρευνας και της συζήτησης με στόχο να υποκαταστήσει την βαρβαρότητα. Εδώ, η βαρβαρότητα  με την έννοια της έλλειψης της δικαστικής οργάνωσης, της πολιτικής τυραννίας,της δουλείας.

 

Στους αιώνες που ακολούθησαν και στην ιστορία του κόσμου, παρά την εφαρμογή του θεσμού της δημοκρατίας σε πολλές χώρες, καταγράφηκε  η αλλοίωση του θεμελιώδους στοιχείου της. Της πολιτικής σκέψης.

 

Αποδείχτηκε δε, πως υπερίσχυσε ο εξαναγκασμός της πολιτικής δύναμης με μέσο την υλική δύναμη και στόχο την εξυπηρέτηση ειδικών και μικρών μαζών.

 

Ειδικά για τους Έλληνες και παρά το αναμενόμενο, η έπαρση για το κληροδότημα  της ελληνικής φιλοσοφίας αποτελεί για την πλειονότητα, ένα ιδεαλιστικό τσιτάτο. Μια ρεκλάμα. Μια ανυπόστατη και αναιτιολόγητη περηφάνεια. Επαναλαμβάνω για την πλειονότητα..Αφού δεν επικρατεί η πολιτική της συγκροτημένης σκέψης απέναντι σε κίνητρα, σε συμφέροντα και εν τέλει στην έννοια ενός οργανωμένου και πραγματικά δημοκρατικού κράτους, έστω και με πρόσκαιρες αποκλίσεις. 

 

Φαίνεται όπως ο σύγχρονος Έλλην διακτινίστηκε αιφνίδια  από το κάλλος της φιλοσοφικής αρχαιότητας και των αρχών της, στα σημερινά πολύπλοκα διλήμματα, χωρίς να γνωρίζει επί της ουσίας την τέχνη της πολιτικής σκέψης. Της εξάντλησης δηλαδή των επιχειρημάτων, την δυνατότητα να βλέπει «πίσω από τον τοίχο», τον στοχασμό για μια πραγματική ανθρωποκεντρική δημοκρατία και συνύπαρξη.

 

Καθίσταται επομένως επιβεβλημένη, ως ιστορικό χρέος αλλά και επίκαιρη, ειδικά για την ελληνική κοινωνία, η αναβίωση και η ενδυνάμωση της πολιτικής σκέψης. Η επαναβεβαίωση της φιλοσοφικής διάστασης των δημοκρατικών θεσμών και του στοχασμού, κάτω από τις σύγχρονες συνθήκες. Η επανανοηματοδότηση της πολιτικής ως μέσο ενδυνάμωσης της ανθρώπινης συνεννόησης. 

 

Είναι εμφανές πια ότι οι ενέργειες και οι σκέψεις των σύγχρονων Ελλήνων πολιτών δεν καθοδηγούνται από την πεμπτουσία και την ωριμότητα της πολιτικής σκέψης. 

 

Έτσι, παρατηρείται το οξύμωρο  «ο αγνός »και υπερήφανος Έλλην πολίτης που ακόμη και σήμερα δεν γνωρίζει πως να λύσει θεσμικά τις διαφορές του με τον γείτονα, να ισχυρίζεται, ότι μπορεί, χωρίς να του ζητηθεί, να πρωτοστατήσει στην λύση του προσφυγικού προβλήματος. 

 

Ο ίδιος που αντί να ασφυκτιά από τις πολιτικές που του φόρεσαν και τον κακομοίριασαν, εκτονώνεται στον αδύναμο πρόσφυγα για να νοιώσει ισχυρός.

 

Είναι Αυτός που κατάντησε καημένος οικογενειάρχης αλλά πλασάρεται στις πίστες ως πανίσχυρος Ζεϊμπέκης.

 

Είναι ο ίδιος που μετατρέπεται σε Δούλο του οργανωμένου τουρισμού αλλά σε πανίσχυρο Δυνάστη του πρόσφυγα. 

 

Είναι ο ίδιος απόγονος προσφύγων, αλλά το λησμόνησε. 

 

Είναι ο Χριστιανός που μεταλαμβάνει των θείων μυστηρίων, μετά από νηστεία, αλλά μισεί τους αλλόθρησκους που δεν τρώνε χοιρινό. 

 

Είναι ο κυνηγός που πυροβολεί τον άνθρωπο με την ερωτική εμμονή που πυροβολεί μια μπεκάτσα. 

 

Είναι ο λειτουργός της ενημέρωσης που αισθάνεται ισχυρός με κίβδηλα εργαλεία. 

 

Είναι αυτός που ποστάρει την ελληνική σημαία για να τρίξει « και καλά», τα δόντια του Ερντογάν και να αποδείξει αυτάρεσκα τον πρόσκαιρο πατριωτισμό του.

 

Είναι ο αδιάβαστος της ιστορίας, των αρχών του ανθρωπισμού, της καταγραφής κάθε Δικαίου του εκπολιτισμένου κόσμου.

 

Είναι αυτός, που  κωμικά περιφέρει την περηφάνεια του ως απόγονος της αρχαίας φιλοσοφικής σκέψης.  Είναι εν τέλει ο ίδιος που αποδυναμώνει και ευτελίζει τις γενέτειρες ιστορικές καταβολές του. 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

Τι θα κάνετε με τις οφειλές σας στο δημόσιο κύριε Βούρο;

 

Μπόχα, βγαλμένη από το Βούρκο

 

Νόμος: Τα πολιτικά πρόσωπα που επιβάλλονται μαφιόζικα, λειτουργούν και μαφιόζικα

 

Αυτό που ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ δεν μπορεί να κάνει ο Βούρος για τον κορονοϊό

 

Νέα αθλιότητα Βούρου - Κατηγορεί άλλους για προβληματική πρόσληψη που έγινε επί των ημερών του !

 

Ξηλώνεται το πουλόβερ - Παραιτήθηκε ο Λέκκας από τη διοίκηση του δήμου

 

Διαλύεται η συμμαχία- Φρανκενστάιν. Ανεμομαζώματα, διαβολοσκορπίσματα...

 

Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν στη διοίκηση Βούρου- Μέσα ο Γρετζελιάς, έξω η Παπακώστα

 

Δέκα ψέματα Βούρου, μέσα σε μια μόνο ανακοίνωση

 

Ένας δήμαρχος που «κάνει την πάπια»

 

Καρακαλτάκες...

 

Ο ίδιος Γρετζελιάς, μια ζωή...

 

Πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ- Βατερλό Βούρου - Στα εξ ων συνετέθη η συμμαχία της διοίκησης

 

Άβε, Καίσαρ! Ιδού ο στρατός σου! 

 

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο στη Δεκελείας. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;

 

Όλο το παρασκήνιο για τον «Συμπαραστάτη του Δημότη»

 

Ας του πει κάποιος...

 

Ο Γιάννης Ουσταμπασίδης ενώνει- για πρώτη φορά- όλη την αντιπολίτευση εναντίον του Βούρου

 

Ομόφωνη ντροπή...

 

Το πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ και οι χειρισμοί που εγείρουν ερωτήματα και προβληματισμούς

 

Η οπαδική βία «κτύπησε» στη Νέα Φιλαδέλφεια

 

«Ζούμε Πολιτισμό» για γέλια και για κλάματα...

 

Συμβάλλοντας στη συζήτηση γύρω από ένα ενδιαφέρον κείμενο

 

Τι λέει η διοίκηση Βούρου για τα οικονομικά του δήμου- Τι απαντά ο Βασιλόπουλος

 

Πώς προέκυψε η νέα δημοτική Αρχή της πόλης...

 

Ο κ. Βούρος, δυστυχώς μας κοροϊδεύει...

 

Ανακοινώσεις της πλάκας

 

Κωνσταντινίδης: «Γιατί έγινα αντιδήμαρχος του Βούρου»

 

Τι είπε (μάλλον...) ο Γιάννης Βούρος στους εργαζόμενους

 

Κανονίζει συναντήσεις χωρίς φανερή ατζέντα ο Βούρος

 

«Καφενές» στο Δημαρχείο με τον Κουτσάκη αναπληρωτή δημάρχου...

 

Τίποτα

 

Γράψτε την άποψή σας

Αγράμματος (11/03/2020 09:49)

Ενδιαφέρον άρθρο, αλλά οι αρχαίοι ημών πρόγονοι ήταν αυτοί που χρησιμοποιούσαν Είλωτες , που είχαν σκλάβους,για τα καράβια τους , για τα χωράφια τους, ενώ αυτοί ανέπτυσαν τις φιλοσοφία, τα μαθηματικά τον πολιτισμό, ήταν αυτοί που με την δυναμη των όπλων ή την οικονομική έκαναν υποτελείς άλλους Εληνες και μάλιστα όλα αυτά τα ονόμαζαν Δημοκρατία.
Οπότε έχει το ίδιο ΄΄γονίδιο΄΄ και σήμερα ο νεότερος Ελληνας !!

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (12/03/2020 00:50)

1.«Αλλ’ ότε αφήσας τους ραψωδούς εζήτησα την αλήθειαν υπο την κόνιν των αιώνων . . . . εθρήνησα τότε ουχί ότι παρήλθον, αλλ’ ότι ουδέποτε ανέτειλαν επι της οικουμένης της πίστεως και του ηρωισμού αι χρυσαί εκείναι ημέραι» (‘Η Πάπισσα Ιωάννα’ του Εμ. Ροϊδη, ελεύθερο σε PDF)

Κάτι παρόμοιο, αγαπητή Μαίρη, θα μπορούσε να πει κανείς και για την «πολιτική σκέψη» των αρχαίων προγόνων μας, όπως τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι ότι την προσδιορίζεις στο κείμενό σου.
Ο στοχασμός πάνω στα πολύπλοκα κίνητρα κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας μας κάνει να ανασύρουμε «υπό την κόνιν των αιώνων» το κατ αρχήν εκπαιδευτικό κείμενο των προγόνων μας: την Ιλιάδα.
Εκεί, 30 αιώνες πριν την κατάληψη του Γιβραλτάρ, 33 πριν την κρίση του Σουέζ και του Παναμά και 34 πριν τα Νησιά Σπάρτλυ βλέπουμε να εμφανίζεται η ένοπλη προσπάθεια ελέγχου των θαλασσίων εμπορικών οδών στα πλαίσια την διεκδίκησης μεγαλύτερου κομματιού απ την πίτα του παγκόσμιου πλούτου.
Στην Ιλιάδα όμως αναφέρεται και η δίκη του Παλαμήδη.

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (12/03/2020 00:50)

2.Ο Παλαμήδης καταδικάστηκε με βάση στοιχεία «κατασκευασμένα» από τον Οδυσσέα, (έξυπνος εναντίον πονηρού σημειώσατε 2) ενώ τέτοιου είδους δίκες όπως όλοι γνωρίζουμε δεν γίνονται σήμερα.
Τέλος πάντων η προσπάθεια εκείνη ευοδώθηκε με τον Δούρειο Ίππο, 5 αιώνες πριν ο SUN ZU γράψει στο εξώφυλλο του βιβλίου του ‘Ο πόλεμος βασίζεται στην εξαπάτηση’.
Ακολούθησε πυρπόληση της πόλης, σφαγή και εξανδραποδισμός του πληθυσμού, ιερά βεβηλώθηκαν, ευγενείς κυρίες οδηγήθηκαν στην παλακεία και η εξ αυτών Κασσάνδρα ήταν μια απ τις αιτίες δολοφονίας του Αγαμέμνονα.
Αλλά, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί, τότε είχαμε απόλυτες μοναρχίες, οι δημοκρατίες δεν κάνουν τέτοια πράγματα.
Ο Π. Κονδύλης αναρωτιέται «Είναι οι δημοκρατίες αναγκαία ειρηνόφιλες;’ στο άρθρο του στην ‘Κ’ της 30-6-1996, όπου αναφέρεται και η άποψη του Θουκυδίδη ότι οι χειρότερες βιαιότητες του Πελ. πολέμου οφείλονται στα ακαταλόγιστα πάθη της δημοκρατικής μάζας των Αθηνών.
Αυτά για τώρα.
Χαίρε.

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (16/03/2020 14:18)

3. Στη συνέχεια αγαπητή Μαίρη έχουμε την Οδύσσεια, μία συλλογή τεχνασμάτων, απατών και εκμετάλλευσης των πάντων προκειμένου να επιστρέψει ο Οδυσσέας σπίτι του. O σκοπός αγιάζει τα μέσα δηλαδή. Στον ζωτικό χώρο που εκκενώνεται με την καταστροφή της Τροίας οι Έλληνες επεκτείνονται και πλουτίζουν σε διαμάχη με τους Πέρσες αλλά πάντα και μεταξύ τους. Και αφού χορταίνουν σκέφτονται. ‘Τα πάντα ρεί και ουδέν μένει’, ‘Πόλεμος πάντων πατήρ εστί, πάντων δε βασιλεύς’, αποφαίνεται ο Ηράκλειτος (για να βάλουμε και την φιλοσοφία στο παιχνίδι). Ισχυρίζεται όμως ότι οι μεταβολές πραγματοποιούνται σύμφωνα με κάποια «εσωτερική τάξη» που την αποκαλεί ‘λόγο’. Λίγο αργότερα ξεσπά ο Πελοποννησιακός πόλεμος. Ο ‘λόγος’ και 3 γεγονότα του πολέμου διαμορφώνουν την ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ: Ο διάλογος Αθηναίων και Μηλίων, η μετάλλαξη του δήμου σε όχλο και η μετατροπή των ενόχων σε κατηγόρους στη δίκη των στρατηγών και η αίτηση βοηθείας από τους Σπαρτιάτες προς τους Πέρσες που έκρινε και το αποτέλεσμα.

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (16/03/2020 14:19)

4. Στην μάχη της Πύδνας δεν επενέβη το ιππικό επειδή οι Μακεδόνες άρχοντες είχαν έλθει σε ρήξη με τον βασιλιά τους και δεν πολέμησαν τους Ρωμαίους εκείνη την ημέρα. Συνοψίζω τα περί ‘πολιτικής σκέψης’ των προγόνων μας: Δίκες με προκατασκευασμένα στοιχεία, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, η ‘ανακάλυψη’ της ύπαρξης εσωτερικής τάξης που ‘ρυθμίζει’ τις αέναες μεταβολές, το δίκαιο της ισχύος, η μετατροπή του δήμου σε όχλο, η προσφυγή και έξωθεν βοήθεια προς εσωτερική επικράτηση, το γινάτι βγάζει μάτι και η τρίχα της Ελένης που ‘έσυρε’ μέχρι την Τροία όχι 1 αλλά 1228 πλοία.
Πάμε παρακάτω.
Στην τραγωδία «Ικέτιδες» του Αισχύλου οι 50 κόρες του Δαναού, θέλοντας ν' αποφύγουν τον γάμο με τα πρώτα εξαδέλφια τους γιους του Αιγύπτου έφθασαν στο Αργος, μαζί με τον πατέρα τους. Απευθύνθηκαν στον βασιλιά του Άργους, τον Πελασγό, και ζήτησαν την προστασία του, άσυλο με τη σημερινή έννοια του όρου. Ο Πελασγός επικαλούμενος τις δημοκρατικές διαδικασίες απευθύνθηκε προηγουμένως στον λαό του.

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (16/03/2020 14:19)

5. Οι Αργίτες αποφάνθηκαν υπέρ του ασύλου με «ανάταση των χειρών». Όταν ο Αίγυπτος του ζήτησε τον λόγο, ο Πελασγός τού αντέτεινε την απόφαση του λαού.
Ακόμα και ο βασιλιάς Πελασγός, για να παράσχει άσυλο στους ικέτες (πρόσφυγες) με το στρατό των Αιγυπτίων έξω απ τα τείχη να απειλεί ρώτησε τον λαό του. Στο σημείο αυτό πράγματι απέχουμε απ την ‘πολιτική σκέψη’ των προγόνων μας όπως ‘προβάλλεται’ απ τον Αισχύλο, ίσως επειδή ο Πελασγός που ρώτησε το λαό ήταν βασιλιάς ενώ εμείς έχουμε Δημοκρατία. Όσο για τους μετανάστες, στη Σπάρτη και όχι μόνον ίσχυε η ξενηλασία ενώ στην Αθήνα οι μέτοικοι πλήρωναν μετοίκιο και οι πιο εύποροι απ αυτούς συνέβαλαν στα «θεωρικά». Πήγαιναν μάλιστα και φαντάροι αλλά πλήρη πολιτικά δικαιώματα δίδονταν μόνο σε σπάνιες ειδικές περιπτώσεις και με αυστηρό έλεγχο (γραφή ξενίας). Αυτά περί ‘πολιτικής σκέψης’ των προγόνων μας
Τελειώνω.

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (16/03/2020 14:20)

6. Και πρώτον μεν ανάβητε. ειπὲ συ εμοί, μέτοικος ει;
-Ναι.
-Μετοικείς δε πότερον ως πεισόμενος τοις νόμοις τοις της πόλεως, ή ως ποιήσων ό τι αν βούλῃ;
-Ως πεισόμενος.
-Άλλο τι ουν ή αξιοίς αποθανείν, ει τι πεποίηκας παρὰ τους νόμους, εφ᾽ οις θάνατος η ζημία;
-’Εγωγε.
Προφανώς κάθε ομοιότητα κλπ. . .κλπ. . .κλπ.

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Όχι, ρε Βασίλη...

Δράση Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης των Εθελοντών στο Άλσος

Ο Γιάννης Ουσταμπασίδης απευθύνει ερωτήματα για τον ηλεκτροφωτισμό της πόλης

Εκλογομαγειρείο

Ο Στέλιος της καρδιάς μας

Βόμβα! Η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Ανθή Παπακώστα παραιτήθηκε από την Οικονομική Επιτροπή

Ξεκινούν τα αντιπλημμυρικά στη Σκρα- Και πάλι κομπάρσος η διοίκηση Βούρου

«Βροχή» οι καταγγελίες κατά της διοίκησης Βούρου- Ο δήμαρχος στον κόσμο του...

Αναδιατάσσεται η διοίκηση Βούρου αλλά δε σώζεται

Ντροπή! Τα τσιράκια του Βούρου δεν ήθελαν να αφήσουν τον Ουσταμπασίδη να καταθέσει στεφάνι

Αλλάζει ο χάρτης της αυτοδιοίκησης- Πώς εκλέγονται οι δήμαρχοι-29μελές το δημοτικό συμβούλιο

Δύναμη Πολιτών εναντίον Τάφα: Μιλάει ο συκοφάντης και υβριστής...

Οι πολίτες αγωνιούν για το νεκροταφείο- Απορούν στα social media κι η διοίκηση... Ποια διοίκηση;

«Τάφου σιωπή» από τη διοίκηση για το νεκροταφείο...

Χωρίς πυξίδα...

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: Ανώνυμος
Πρέπει να καταλάβετε ότι η κατάντια των τοπικών οργανώσεων όλων των κομμάτων (με εξαίρεση ίσως το ΚΚΕ) έχει πολύ συγκεκριμένη αιτία. Πέραν α...

Όχι, ρε Βασίλη...
Xρήστης: Κώστας
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που σε σκεπάζει Βασίλη! Συλλυπητήρια στην οικογένεια σου! ...

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: Για σεμινάριο όλο το concept ! Υποκλίνομαι !
Και στο σημείο αυτό να δώσω τα συγχαρητήριά μου στον "καπελαδούρα" που έμεινε στο απυρόβλητο απ' όλο αυτό το μακελειό που έλαβε χώρα στα παρ...

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: i3
@12/06/2021 09:18 Όταν λες το "υγιές κομμάτι της αριστεράς" (που όπως γράφεις, "έμεινε μακριά από τον αχταρμά εκείνης της διοίκησης και δε...

Όχι, ρε Βασίλη...
Xρήστης: Μ.Τ.
Με τον Βασίλη είχαμε σχεδόν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις για την πολιτική, για το είδος της δημοσιογραφίας και την αισθητική του fx, και γ...

Όχι, ρε Βασίλη...
Xρήστης: ΤΑΡΑΚΟΥΛΑΣ
Τι να πω για ένα νέον άνθρωπο, που χάθηκε τόσο άδικα, τόσο απότομα, τόσο τραγικά; ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ. ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ. ...

Βόμβα! Η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Ανθή Παπακώστα παραιτήθηκε από την Οικονομική Επιτροπή
Xρήστης: Ανώνυμος*
@9.34 Ο Βούρος ήρθε να κάνει συγκεκριμένη δουλειά και μετά θα φύγει! Είναι αποτυχημένος στην συνείδηση του Φιλαδελφειωτη! Είναι πολύ νωρίς γ...

Βόμβα! Η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Ανθή Παπακώστα παραιτήθηκε από την Οικονομική Επιτροπή
Xρήστης: @ Ανώνυμος* (03/06/2021 01:59)
Μου' πε ένας δάσκαλος που συνάντησα τυχαία χθες στα σύνορα της πόλης με τον Δήμο Αθηναίων, ότι "δεν υπάρχει περίπτωση ούτε μια στο εκατομμύρ...

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: Ανώνυμος
Παιδιά το 'χουμε ξαναδεί αυτό το έργο πολλές φορές από τις εποχές Κόντος Vs Κασίμης. Κούρασε πια....

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: mono iron maiden
@12:56 Ενώ του Κόντου που ακολούθησε ήταν πολύ επιτυχημένη! Ε? Ο Κόντος κι αν είχε συναίνεση!...

Δράση Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης των Εθελοντών στο Άλσος
Xρήστης: Γραφίστας
Συγχαρητήρια για το εικαστικό και το lettering του προωθητικού υλικού. Είναι αυτό που στο συνάφι μου αποκαλείται "ξαδελφογραφίστας_με_word"....

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: "ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ"
@ Ανώνυμος (09/06/2021 15:30) Εσύ μην τα διαβάζεις αν δεν σου αρέσουν. Η παράταξη που ψάχνεις πτυχίο ΤΕΙ με το ντουφέκι, ομιλεί περί σκοταδι...

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: Ιορδάνης Μπρούνος
Τη συριζεϊκη υπογραφή στο άρθρο δεν τη σχολιάζω. Δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό εχουν οι πάντες. Αυτό όμως που υπερηφανευεται ότι ήταν αντι...

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: Ανώνυμος
@12:56 Oxι όλη την αριστερά. Ένα κομμάτι της. με Κασίμη και Μαργαριτοπούλου. Ο τότε Συνασπισμός είχε κατέβει ξεχωριστά και δεν ψήφισαν όλοι...

Εκλογομαγειρείο
Xρήστης: Παλιά φιλαδελφειώτικη παροιμία
«Όπου ακούς "να γίνει μια παράταξη από παλιούς φιλαδελφειώτες" μ@λ@κι@ θα γίνει»...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©