Παρασκευή 31.05.2024,  

Η τηλεματική μεταμορφώνει τα οδικά μέσα της Αθήνας

Δημοσιεύτηκε στις 06/03/2016 στην κατηγορία προς το Αύριο  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Της Μαρίας Λιλιοπούλου

Ξεκινά έως τις 21 Μαρτίου η κανονική λειτουργία των «έξυπνων» στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ, καθώς τίθεται σε εφαρμογή το σύστημα τηλεματικής στα οδικά μέσα της Αθήνας.

Το έργο θα λειτουργήσει πλήρως τον Απρίλιο και έρχεται να συμπληρώσει την πιλοτική λειτουργία των στάσεων τηλεματικής που έχουν εγκατασταθεί σε τέσσερις γραμμές.

Η τηλεματική εντός της χρονιάς θα συμπληρωθεί και από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο θα αντικαταστήσει τα κλασικά χάρτινα. Το σύστημα θα εξυπηρετεί το σύνολο των επιβατών των μέσων αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό) αλλά και του προαστιακού σιδηροδρόμου και βάσει αυτού θα αλλάξει και το σύστημα χρέωσης κομίστρου, αφού θα εφαρμοστεί χρέωση βάσει της απόστασης και της συχνότητας χρήσης.

Παράλληλα θα συμπληρωθεί με την εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου, που θα ανοίγουν με «έξυπνες κάρτες», τις οποίες ο πολίτης θα «φορτίζει» για να πληρώνει αναλογικά με τη χρήση.

Οσον αφορά στην τηλεματική, που βρίσκεται στην τελική ευθεία, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ μέχρι σήμερα:

• Εχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του τηλεματικού εξοπλισμού σε 1.800 οχήματα.

• Εχουν ολοκληρωθεί οι υποδομές και η τοποθέτηση οθονών πληροφόρησης σε 700 στάσεις.

Συνολικά θα λειτουργήσουν 1.000 «έξυπνες» στάσεις, από τις οποίες οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες σε αυτές αλλά και μέσω του κινητού τους τηλεφώνου ή του υπολογιστή τους από την αντίστοιχη εφαρμογή.

Με τη χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής οι επιβάτες θα μπορούν να ενημερωθούν για τις θέσεις των οχημάτων κάθε επιλεγμένης γραμμής πάνω σε χάρτη, για την άφιξη του επόμενου οχήματος, για την πλησιέστερη στάση στον χρήστη αλλά και για τη βέλτιστη διαδρομή που μπορεί να ακολουθήσει.

Η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λειτουργικά συστήματα αλλά και μέσω της ιστοσελίδας του ΟΑΣΑ στη διεύθυνση www.oasa.gr.

Εξοπλισμός
Επίσης εξοπλισμός τηλεματικής θα τοποθετηθεί συνολικά σε 2.000 οχήματα (1.750 θερμικά λεωφορεία και 250 τρόλεϊ). Παράλληλα από τα κέντρα ελέγχου θα παρακολουθούνται συνεχώς και σε πραγματικό χρόνο η κίνηση και το σύνολο του συστήματος ώστε να γίνονται οι απαραίτητες παρεμβάσεις όπως π.χ. μεταβολές στη διαδρομή για τον καλύτερο συντονισμό του συγκοινωνιακού έργου.

Στο εσωτερικό των οχημάτων θα πραγματοποιείται αναγγελία της επόμενης στάσης και ανακοινώσεις προς το κοινό, όπως ακριβώς συμβαίνει στους συρμούς του μετρό, ενώ σε αρκετά λεωφορεία θα τοποθετηθεί ειδικός καταμετρητής επιβατών με στόχο τον σχεδιασμό δρομολογίων και γραμμών ανάλογα με τον φόρτο που εμφανίζουν ανά ημέρα και ώρα.

Από τις «έξυπνες» στάσεις οι επιβάτες θα ενημερώνονται για την ακριβή ώρα της επόμενης άφιξης λεωφορείου ή τρόλεϊ όλων των γραμμών που διέρχονται από τη στάση, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα ηχητικής ενημέρωσης μέσω ειδικού κουμπιού στον στύλο της στάσης.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για 12 χρόνια (10,5 απομένουν).

Σήμερα, η τηλεματική, η οποία θα επεκταθεί στο σύνολο του δικτύου, λειτουργεί δοκιμαστικά στις γραμμές:

• 224 Καισαριανή - Ελ. Βενιζέλου

• 732 Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδ. Πηγή

• Α8 Πολυτεχνείο - Ν. Ιωνία - Μαρούσι

• Χαλκοκονδύλη - Κ. Μύλος - Αχαρναί.
Εθνος

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Άγαμοι Θύται
Xρήστης: Ο Θεός να μας φυλάει.......
Από τον τραμπούκο που κινήθηκε προς το προεδρείο απειλητικά είχαμε κανένα νέο;! Διότι όλοι όσοι είχαν ξεσηκωθεί σε προηγούμενο επεισόδιο κά...

Άγαμοι Θύται
Xρήστης: "Με αγγιξατε;"
Οι Άγαμοι Θύται είναι το συγκροτημα που έχει δημιουργήσει στερητικά σύνδρομα σε πολλούς και πολλές! Θεωρητικά βέβαια είναι το αγαπημένο συγκ...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Δυστυχώς η κακή διαχείρηση αφορά:Υπέρογκες σπατάλες,κακοδιοίκηση και κακοδιαχείρηση .μη εφαρμογή των νόμων ,μη αξιολόγηση των δομών και των ...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@17.08 Τι σχέση έχει το γήπεδο με την ανάρτηση;...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
@ Διαμαντής Σεϊτανίδης (22/05/2024 17:08) Ελπίζω να μου επιτρέπετε τουλάχιστον τον αυτοσαρκασμό, αν όχι την σκωπτική διάθεση. Ελπίζω....

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@16.44 Τα έχεις παίξει τελείως......

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ
Δεν είναι το γήπεδο για το λαό;...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@08.43 Κακοδιαχείριση δεν σημαίνει απαραίτητα ποινικά κολάσιμες πράξεις. Αυτό θα το βρει ο διαχειριστικός έλεγχος που έχει εξαγγείλει η δημο...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
Σας έκοψα όλους ,το καταλάβατε; Μην ξαναστείλετε τίποτα εδώ, να λέτε τα ίδια και τα ίδια- τέλος με το ΑΕΚ- αντιΑΕΚ. Δεν ανεβαίνει τίποτα τέτ...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: Μάλιστα
Εγώ θέλω να σας δω μετά από 3 χρόνια, ποιος θα μιλάει με ποιόν και τι θα γράφεις τότε. Πολύ το περιμένω να ξέρεις. ...

Οι δυο εναλλακτικές
Xρήστης: ΑΚΡΟΒΟΛΙΣΤΗΣ
Καλημέρα .Από το κείμενο που διάβασα απομόνωνω την φράση "" ΄Μετά τον σίφουνα Βούρου που τίναξε στον αέρα Ταμεία του Δήμου "" .Αυτή η τοποθέ...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
Μην μου ξαναρχίσετε τα ίδια, σας κόβω επιτόπου!...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Ανωνυμος
@GeorgeΚωσταςTassosflouflis Ρε φιλαράκι έχεις κουράσει με τις ίδιες παπάρες τόσον καιρό! Κάπου είχαμε ησυχάσει κάμποσους μήνες! Τι σου ήρθε ...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Κώστας
@ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ (19/05/2024 09:09) Το γήπεδο είναι εκεί 75 χρόνια (1930-2003 & 2022-2024)… Εσύ ποιος είσαι ακριβώς; Αν δε σου αρέσει φύγε και β...

Κοιλιακά...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@09.09 Αυτά που γράφεις είναι απόψεις, όχι ειδήσεις. Εκτός από ακομβίωτος πιάνεσαι κι αδιάβαστος. Μάθε μπαλίτσα που λέγε κι ο Κυρ Νίκος ο σχ...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©