Η αλήθεια και η μυθοποίηση των Χριστουγέννων

Δημοσιεύτηκε στις 25/12/2016 στην κατηγορία Παρεμβάσεις  |  2 σχόλια

του πατρός Γεωργίου Μεταλληνού

Με την ενανθρώπηση και τη γέννησή Του ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός πραγματοποιεί το σκοπό της πλάσεως του ανθρώπου, την εμφάνιση του Θεανθρώπου στην Ιστορία. Την ένωση του κτιστού πλάσματος με τον Άκτιστο Πλάστη. Ο σκοπός της ενανθρωπήσεως είναι η θέωση του ανθρώπου. «Άνθρωπος γίνεται Θεός, ίνα Θεόν τον Αδάμ απεργάσηται» (τροπάριο Χριστουγέννων). «Αυτός ενηνθρώπησεν, ίνα ημείς θεοποιηθώμεν» (Μ. Αθανάσιος). «Άνθρωπος γαρ εγένετο ο Θεός και Θεός ο άνθρωπος» (Ι. Χρυσόστομος). Στη λογική ενός ηθικιστού ο όρος «θεοποιηθώμεν», που χρησιμοποιούν Πατέρες, όπως ο Μ. Αθανάσιος, είναι σκάνδαλο. Γι’ αυτό μιλούν για «ηθική θέωση». Διότι φοβούνται να δεχθούν ότι με τη θέωση μεταβάλλεται «κατά χάριν» αυτό που ο Τριαδικός Θεός είναι «κατά φύσιν» (άκτιστος, άναρχος, αθάνατος).

 

Τα Χριστούγεννα είναι, γι’αυτό, άμεσα συνδεδεμένα και με τη Σταύρωση και την Ανάσταση, αλλά και την Ανάληψη και την Πεντηκοστή. Ο Χριστός-Θεάνθρωπος χαράζει το δρόμο, που καλείται να βαδίσει κάθε σωζόμενος άνθρωπος, ενούμενος μαζί Του. Ο Ευαγγελισμός και τα Χριστούγεννα οδηγούν στην Πεντηκοστή,, το γεγονός της θεώσεως του ανθρώπου εν Χριστώ, μέσα δηλαδή στο σώμα του Χριστού. Αν τα Χριστούγεννα είναι η γέννηση του Θεού ως ανθρώπου, η Πεντηκοστή είναι η τελείωση του ανθρώπου ως Θεού κατά χάριν. Με το βάπτισμά μας μετέχουμε στη σάρκωση, το θάνατο και την ανάσταση του Χριστού, ζούμε και μεις τα «Χριστούγεννά μας», την ανά-πλασή μας. Οι Άγιοι δε, που φθάνουν στην ένωση με το Χριστό, τη θέωση, μετέχουν στην Πεντηκοστή και φθάνουν έτσι στη τελείωση και ολοκλήρωση του αναγεννημένου εν Χριστώ ανθρώπου. Αυτό σημαίνει εκκλησιαστικά πραγμάτωση του ανθρώπου, εκπλήρωση δηλαδή του σκοπού της υπάρξεώς του.

Όσο και αν είναι κουραστικός ο θεολογικός λόγος, και μάλιστα στον αμύητο θεολογικά σύγχρονο άνθρωπο, δεν εκφράζει παρά την πραγματικότητα της εμπειρίας των Αγίων μας. Μέσα από αυτήν την εμπειρία και μόνο μπορούν να κατανοηθούν εκκλησιαστικά, δηλαδή Χριστοκεντρικά, τα Χριστούγεννα. Αντίθετα, η αδυναμία του μη αναγεννημένου εν Χριστώ ανθρώπου να νοηματοδοτήσει τα Χριστούγεννα έχει οδηγήσει σε κάποιους γύρω απ’ αυτά μύθους. Οι άγευστοι της αγιοπνευματικής ζωής, μη μπορώντας να ζήσουν τα Χριστούγεννα, μυθολογούν γι’αυτά, στα όρια της φαντασίας και μυθοπλασίας, χάνοντας το αληθινό νόημά τους. Όπως μάλιστα θα δούμε, ο αποπροσανατολισμός αυτός δεν συνδέεται πάντοτε με την άρνηση του μυστηρίου, αλλά με αδυναμία βιώσεώς του, που οδηγεί αναπόφευκτα στην παρερμηνεία του.

Μία πρώτη μυθολογική απάντηση στο ερώτημα των Χριστουγέννων δίνεται από την αίρεση, τη στοχαστική και ανέρειστη –ανεμπειρική δηλαδή- θεολόγηση. Ο δοκητισμός, η φοβερότερη αίρεση όλων των αιώνων, δέχθηκε κατά φαντασίαν νάρκωση του Θεού Λόγου (δοκείν-φαίνεσθαι). Φαινομενική, δηλαδή, παρουσία του Θεού στην ενδοκοσμική πραγματικότητα. Για ποιο λόγο θα μπορούσε να ερωτήσει κανείς. Οι Δοκήται ή Δοκηταί κάθε εποχής δεν μπορούν να ανεχθούν, στα όρια της λογικής τους, τη σάρκωση και τη γέννηση του Θεού ως ανθρώπου. Μεταβαλλόμενοι σε αυτόκλητους υπερασπιστές του κύρους του Θεού, ντρέπονται να δεχθούν κάτι που ο ίδιος ο Θεός επέλεξε για τη σωτηρία μας. Το δρόμο της μητρότητας. Να γεννηθεί δηλαδή από μια Μάνα, έστω και αν αυτή δεν είναι άλλη από το καθαρότερο πλάσμα όλης της ανθρώπινης ιστορίας, την Παναγία Παρθένο. Όλοι αυτοί μπορούν να καταταχθούν στους «υπεράγαν» Ορθοδόξους (κατά τον άγ. Γρηγόριο το Θεολόγο). Γιατί ο Δοκητισμός οδήγησε στο Μονοφυσιτισμό, στην άρνηση της ανθρωπότητας του Χριστού. Είναι οι συντηρητικοί, οι τυποκράτες, οι ευσκανδάλιστοι. Γι' αυτούς όλους είναι σκάνδαλο η αλήθεια, η πραγματικότητα, η ιστορικότητα. Ενώ άλλοι απορρτίπτουν τη θεότητα του Χριστού, αυτοί αρνούνται την ανθρωπότητά του. Και όμως, η Ορθοδοξία ως Χριστιανισμός στην αυθεντικότητά του, είναι η «ιστορικότερη θρησκεία», κατά τον αείμνηστο π. Γεώργιο Φλωρόφσκυ. Ζει στην πραγματικότητα των ενεργειών του Θεού για τη σωτηρία μας και τις δέχεται με το ρεαλισμό της Θεοτόκου: «Ιδού η δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου» (Λουκ. 1,38)! «Και ο Πιλάτος στο Σύμβολο» λέγει μια ωραία σερβική παροιμία. Διότι ο Πιλάτος, ο πιο άβουλος αξιωματούχος της ιστορίας, ως υπαρκτό ιστορικό πρόσωπο, βεβαιώνει την ιστορικότητα του Ευαγγελίου. Εις πείσμα όμως των Δοκητών ο Θεός-Λόγος «σαρξ εγένετο -δηλαδή άνθρωπος- και εσκήνωσεν εν ημίν, και εθεασάμεθα την δόξαν αυτού (το άκτιστο φως της θεότητάς Του)» (Ιωάνν. 1, 14). Διότι «εν αυτώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς» (Κολ. 2,9), είναι δηλαδή τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος.

Η σάρκωση και γέννηση του Θεανθρώπου είναι σκάνδαλο για την ανθρώπινη σοφία, που αυτοκαταργούμενη και αυτοαναιρούμενη σπεύδει να χαραχτηρίσει «μωρία» το μυστήριο του Χριστού, που κορυφώνεται στον σταυρικό του θάνατο (Α' Κορ. 1,23). Είναι δυνατόν ο Θεός να φθάσει σε τέτοιο όριο κενώσεως, ώστε να πεθάνει πάνω στο σταυρό ως Θεάνθρωπος; Αυτό είναι το σκάνδαλο για τους σοφούς του κόσμου. Γι' αυτούς οι «θεοί» του κόσμου τούτου συνήθως θυσιάζουν τους ανθρώπους γι' αυτούς, δεν θυσιάζονται αυτοί για τους ανθρώπους. Πώς θα δεχθούν το μυστήριο της Θείας Ανιδιοτέλειας; «Ούτως ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν (θυσίασε) ... ίνα σωθή ο κόσμος δι' αυτού» (Ιωανν. 3, 16. 17). Στα όρια της «λογικής» ή «φυσικής» θεολογήσεως χάνεται τελικά το θείο στοιχείο στο πρόσωπο του Χριστού και μένει το ανθρώπινο, παρανοημένο και αυτό και παρερμηνευόμενο. Διότι δεν υπάρχει ιστορικά άνθρωπος-Χριστός, αλλά Θεάνθρωπος. Η ένωση Θεού και ανθρώπου στο πρόσωπο Θεού-Λόγου είναι «ασύγχητη» μεν, αλλά και «αδιαίρετη». Οι «λογικές» ερμηνείες του Προσώπου του Χριστού αποδεικνύονται παράλογες, διότι αδυνατούν να συλλάβουν με τη λογική το «υπέρλογο».

Η νομική-δικανική συνείδηση ζει και αυτή στο Χριστό το σκάνδαλό της. Αναζητεί σκοπιμότητα κοινωνική στη Σάρκωση και καταλήγει και αυτή στο μύθο, όταν δεν αυτοπαραδίδεται στον Θείο Λόγο. Οι Φράγκοι κατασκεύασαν, μέσω του διακεκριμένου σχολαστικού τους Ανσέλμου (11ος αι.), το μύθο της «ικανοποιήσεως της θείας δικαιοσύνης». Ο Θεός-Λόγος σαρκούται, διά να σταυρωθεί-θυσιασθεί και δώσει έτσι ικανοποίηση στην προσβλή που προξένησε στο Θεό η ανθρώπινη αμαρτία! Τα κρατούντα τότε στη φραγκική φεουδαρχική κοινωνία προβάλλονται (μυθολογικά) στο Θεό, που παίρνει τη θέση στη φραγκογερμανική φαντασία ενός υπεραυτοκράτορα. Ας φωνάζει ο Ιωάννης: «ούτως ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε τον υιόν αυτού τον μονογενή έδωκεν...» (3,16), ή ο Παύλος: «συνίστησι δε την εαυτού αγάπην προς ημάς ο Θεός, ότι έτι αμαρτωλών όντων ημών, Χριστός υπέρ ημών απέθανεν» (Ρωμ. 5,8). Όχι! «Για να πάρει εκδίκηση» και «ζητώντας ικανοποίηση» θα μάθει να φωνάζει ο δυτικός (ή δυτικοποιημένος) άνθρωπος.

Έτσι πλάσθηκε ένας «Χριστιανισμός» άλλου είδους, που δεν διαφέρει από μυθοπλασία, αφού προβάλλει στο Θεό τη φαντασία και τις προλήψεις μας. Η εκλογίκευση και η εκνομίκευση του μυστηρίου του Θεανθρώπου είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος του Χριστιανισμού στην ιστορία.

Η θρησκευτική (τυπολατρική) συνείδηση ζει το «σκάνδαλο» της ενανθρωπήσεως καταφεύγοντας στη θρησκειοποίηση της Πίστεως. Εξαντλεί το νόημα των Χριστουγέννων στις τελετές και χάνει τον αληθινό σκοπό τους, που είναι η «υιοθεσία» (θέωση). «Ίνα την υιοθεσίαν απολάβωμεν...» (Γαλ. 4,5). Είναι το σκάνδαλο του φαρισαϊσμού, έστω και αν λέγεται Χριστιανισμός.

Είναι όμως οι εχθροί του «παιδίου» που βιώνουν το σκάνδαλο της εξουσίας. Ο Ηρωδισμός! Οι κρατούντες ή μάλλον «δοκούντες άρχειν...» (νομίζοντες ότι κυβερνούν) (Μαρκ. 10,42), όπως ο Ηρώδης, βλέπουν στον νεογέννητο Χριστό κάποιον ανταγωνιστή και κίνδυνο των συμφερόντων τους. Γι' αυτό «ζητούσι την ψυχήν του παιδίου» (Ματθ. 2,20). Παρερμηνεύουν έτσι τον αληθινό χαραχτήρα της βασιλικής ιδιότητας του Χριστού, της οποίας «ουκ έσται τέλος». Ο Χριστός ως Βασιλεύς όλης της κτίσεως είναι ο μόνος αληθινός Κύριός της, ο δημιουργός και σωτήρας της και όχι ως οι Ηρώδες του κόσμου τούτου, που αδίστακτοι δολοφονούν, για να κρατήσουν την εξουσία τους.

Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος (Ε.Π. 36,516) προσφέρει δυνατότητα ορθής προσεγγίσεως των Χριστουγέννων, δηλαδή αγιοπνευματικής: «Τοίνυν εορτάζομεν μη πανηγυρικώς, αλλά θεϊκώς. μη κοσμικώς, αλλά υπερκοσμίως . μη τα ημέτερα, αλλά τα του ημετέρου (=όχι δηλαδή τους εαυτούς μας, αλλά τον Χριστόν ας τιμάμε...). μάλλον δε τα του Δεσπότου. μη τα της ασθενείας, αλλά τα της ιατρείας. μη τα της πλάσεως, αλλά τα της αναπλάσεως.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Η ανακοίνωση- γκάφα του δήμου για το Πολυτεχνείο

Ανεξάρτητος ο Ορέστης Δούλος- οριακή πλειοψηφία η Δύναμη Πολιτών (αν υπήρχε αντιπολίτευση)

Με ποια αριστερά είναι η Δύναμη Πολιτών; Του Τσίπρα ή του Λαφαζάνη;

Παραίτηση Καλαμπόκη- ο Θοδωρής Μανωλεδάκης νέος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών

Μαθήματα για χορωδία με πληρωμή όσων συμμετέχουν, οργανώνει ο δήμος

Γράψτε την άποψή σας

Sol Invictus (26/12/2016 11:48)

Λίγο πολύ, όλες οι θρησκείες, πολύ πριν την επιβολή του χριστιανισμού, έχουν ένα κεντρικό ήρωα που γεννιέται γύρω στις 25 Δεκεμβρίου.

Διαμαντής Σεϊτανίδης (27/12/2016 12:58)

Σωστά. Κι επίσης όλες οι πηγές δείχνουν ότι ο Ιησούς γεννήθηκε περί το 3 ή 4 προ Χριστού και μάλλον περί τον Σεπτέμβριο. Αλλά κοντά στην αλλαγή του χρόνου επικράτησε και στον Χριστιανισμό να εορτάζεται η γέννησή Του.

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Μια ξεχασμένη επέτειος, η 9η Δεκεμβρίου 1974

Από ποια συμπτώματα θα καταλάβετε ότι έχετε έλλειψη σιδήρου;

Κομμάτιασε το playstation του γιου του και ανάρτησε τις φωτογραφίες στο ιντερνετ. Δείτε αντιδράσεις!

Σε λίγα χρόνια η παχυσαρκία θα σκοτώνει περισσότερους από το τσιγάρο

Πριν το γάμο, θάβουν ένα μπουκάλι ουίσκι για καλή τύχη

Τι θα πει «γονιός» σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο

Πόσο θα σας κοστίσει το χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Σφοδρή επίθεση Βουλγαρίας σε Σκόπια: «Δεν έχετε ιστορία, είστε ψεύτες»

Γιατί Ευρώπη;

Ποια είναι τα αυτοκίνητα που «δεν χαλάνε»;

Χριστουγεννιάτικο open day στο πωλητήριο του Εθνικού Θεάτρου στο Rex

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας

Ευχές από τον Απόστολο Κόντο

«Οι πολίτες θα μπορούν να καταθέτουν αίτηση για το νόμο Κατσέλη και μετά την 1η Ιανουαρίου 2019»

Χριστουγεννιάτικη γιορτή με «Φρικαντέλα» τη Δευτέρα στο 2ο δημοτικό Νέας Χαλκηδόνας

Δημοφιλέστερα άρθρα

Το τερματίσαμε! Δυο νέοι υποψήφιοι δήμαρχοι ανακοινώθηκαν μέσα σε μια μέρα!

«Επανεκκίνηση»: ΟΛΑ τα πιστοποιητικά του δήμου, από τον υπολογιστή μας!

«Τρώνε τις σάρκες τους» στη Δύναμη Κολλητών: Κατά του Άρη Βασιλόπουλου, και η Βάλια Ματσουκά

Η διακήρυξη θέσεων του Τάσου Κωνσταντινίδη

«Ανεξάρτητη Πρωτοβουλία»: Ο Αράπογλου δεν μετέχει στις εκλογές, οι υπόλοιποι θα αποφασίσουμε...

Γιόρτασε η τοπική Νέα Δημοκρατία τα 44 χρόνια του κόμματος

Επίσημα υποψήφιος δήμαρχος και ο Τάσος Κωνσταντινίδης

Ανεξέλεγκτος ο εμφύλιος στη Δύναμη (πρώην) «Κολλητών»

«Επανεκκίνηση»: Τα Ανοικτά Σχολεία καταπολεμούν τον φασισμό!

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας

Πρωτοβουλία εναντίον της βίας στα γήπεδα προτείνει η «Επανεκκίνηση»

Ληστεία σε ξενοδοχείο στον παράλληλο της εθνικής

Τροχαίο με τραυματίες στη βόρεια Φιλαδέλφεια

Παπακώστας: Πώς δικαιολογείται αύξηση 76% στον φωτισμό της Πρωτομαγιάς από τη μια χρονιά στην άλλη;

Τα GIS συστήματα φέρνουν πολύ κοντά τους δημότες με τις δημοτικές Αρχές

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: @Anonym OS (15/12/2018 12:20)
Μην προσπαθείς να εμφανιστείς σαν ανέντακτος που βρίσκει τη ΔΠ πιο σοβαρή και ικανή παράταξη απο τους υπόλοιπους. Αφού λοιπόν είσαι αντικειμ...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανιδης
@19.21 Καθαρός ουρανός αστραπές δεν φοβάται. Όλα τα φασιστόμουτρα σαν του λόγου σου, καταφεύγουν στη δολοφονία χαρακτήρων για να επιβιώσουν ...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Anonym OS
@17:11 Να δούμε ποιος θα ξεμπροστιάσει ποιον. Στο τέλος ξουρίζουν το γαμπρό....

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Ανωνυμος
@12.20 Αφού τα κριτήρια σου περιορίζονται στην μη αλλαγή λογότυπου και ονομασίας καθώς και στη συνεχή παρουσία στα δημοτικά πράγματα γιατί δ...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανιδης
@12.20 Μπα; Τώρα δεν κάνουν "ιδιαίτερο γκελ" στην κοινωνία; Και κάνει ένας κατά δήλωσή του ανεπάγγελτος; Κι εσύ, είσαι εν δυνάμει "νέος" ψηφ...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Anonym OS
@ 09:46 Οι "αποχωρήσαντες" της ΔΠ δεν κάνουν ιδιαίτερο γκελ στην τοπική κοινωνία. Είναι πια κάτι σαν εξωκοινοβουλευτική "αριστερά" του 0,5...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@19.38 Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να προβάλλεται από τα απομεινάρια των οπαδών του Βασιλόπουλου το επιχείρημα της επανεκλογής του επειδή... οι ά...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: ΟΥΓΚΑΝΟΣ
"Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες". Νομίζω ότι έχω δώσει εξετάσεις σε αυτό το μάθημα και...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Anonym OS
@16:34 Κούλαρε. Θα πάθεις κάνα εγκεφαλικό. Δεν έχει θάλασσα η Φιλαδέλφεια. Πάλι Βασιλόπουλο θα πάρεις πάντως. Τώρα όλοι οι υπόλοιποι είναι α...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: ανώνυμος
Αν μας έμεινε κάτι, από την σκυλοπαρέα του σύριζα με λίγη από Ανελ, είναι ότι η Γαϊτανά ήταν απείρως καλύτερη από αυτούς. Και νομίζαμε ότι ε...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: πολιτικος αλητης
oυγκανε απο ορθογραφια σκιζεις....

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@14.27 Έχεις δίκιο, το διορθώνω, μου ξέφυγε. Άλλο τίποτα δεν έχουμε για το κείμενο, έτσι;...

Η Σκύλλα και η Χάρυβδις της Νέας Φιλαδέλφειας και της Νέας Χαλκηδόνας
Xρήστης: ΟΥΓΚΑΝΟΣ
Εγώ ήξερα ότι η Σκύλλα γράφεται με δύο λού. Το αλλάξανε και αυτό;...

Παπακώστας: Πώς δικαιολογείται αύξηση 76% στον φωτισμό της Πρωτομαγιάς από τη μια χρονιά στην άλλη;
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανιδης
@19.03 Είναι δυνατόν να ανεβάζεις το ίδιο σχόλιο, σε κάθε (άσχετη με αυτό) ανάρτηση; Τελευταία φορά. Την επόμενη που θα ανεβάσεις το ίδιο σχ...

Παπακώστας: Πώς δικαιολογείται αύξηση 76% στον φωτισμό της Πρωτομαγιάς από τη μια χρονιά στην άλλη;
Xρήστης: ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΡΚΙΝΩΜΑ
Φιλε δεν υπαρχει καμια ελπιδα. Ολα θα καταστραφουν και θα απαξιωθουν τα ακινητα σε επιπεδο αγ.παντελεημονα. κανενας φιλαδελφειωτης δεν ηθελε...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©