Η δεξιά των σαλονιών κι η αριστερά της κλάψας

Δημοσιεύτηκε στις 30/07/2016 στην κατηγορία Παρεμβάσεις  |  9 σχόλια

Του Διαμαντή Σεϊτανίδη

Μιλούσα τις προάλλες στο τηλέφωνο με ένα αξιοσέβαστο πρόσωπο της πόλης μας, που είχε την καλοσύνη να μου τηλεφωνήσει για να μου εκφράσει τη συμφωνία του με τη θέση που πήρα σχετικά με την ανάγκη να υπάρχουν νόμιμοι και ελεγκτέοι από την Πολιτεία οίκοι ανοχής σε μια σύγχρονη πόλη. Κι η συζήτηση, ως συνήθως απλώθηκε σε ευρύτερα πολιτικά ζητήματα.

 

«Πιστεύω» του λέω, «ότι στην Ελλάδα η αριστερά διατηρήθηκε μεγάλη ποσοτικά, ακριβώς διότι η συμπεριφορά της δεξιάς ήταν μακριά από το λαό, πράγμα που δεν συνέβη σχεδόν σε καμία άλλη χώρα της δύσης. Η ελληνική δεξιά μετά τον εμφύλιο, είναι κατά κανόνα μια δεξιά των σαλονιών, της οικογενειοκρατίας και της αδιαφορίας –ενίοτε και περιφρόνησης- προς το λαϊκό στοιχείο».

 

Και πριν με διακόψει, συνέχισα: «Έτσι λοιπόν, με τη δεξιά ή καλύτερα την υποτιθέμενη αστική παράταξη να αυξάνει τις κοιλιές της στα σαλόνια και να ανακυκλώνει την ανεπάρκειά της, να εκχωρεί τις βουλευτικές έδρες στα παιδιά της, να απέχει από τον πολιτισμό και τη ζώσα κοινωνική δυναμική, ήταν φυσικό κι επόμενο αγαπητέ, αυτό το κενό να το καλύψει η αριστερά. Η αριστερά, που μπήκε λόγω της δεξιάς πολιτικής εκείνης της εποχής στο χώρο του βιβλίου, των μέσων ενημέρωσης, αλλά και που ήταν ενεργή στο καφενείο, στους συλλόγους, στους χώρους δουλειάς. Έτσι λοιπόν έκανε τις αρχές και τις αξίες της να είναι οικείες με την αίσθηση του μέσου πολίτη για την πορεία της χώρας. Γι αυτό η αριστερά είναι υπολογίσιμη δύναμη στην Ελλάδα, ενώ στις υπόλοιπες χώρες της δύσης, απλώς εκφυλίζεται σταδιακά και αναπότρεπτα».

 

«Πρόσεξε σε ποιο σημείο διαφωνώ με τη θέση σου», μου επισήμανε ο συνομιλητής μου, που σημειωτέον προέρχεται από την αριστερά. «Ενώ ίσως στα πρώτα χρόνια μετά τον εμφύλιο τα πράγματα ήταν όπως τα περιγράφεις, κατά τις τελευταίες δεκαετίες και η αριστερά έπαψε να παράγει πολιτισμό και πολιτικές θέσει ουσίας. Έγινε η αριστερά της κλάψας. Διαμαρτύρεται για την ανεργία των Ελλήνων, αλλά ζητάει κλαίουσα την ανεξέλεγκτη είσοδο λαθρομεταναστών. Σκίζει τα ρούχα της για τη μείωση του βιοτικού επιπέδου του εργαζόμενου, αλλά υποστηρίζει τα προκλητικά προνόμια κάθε κλειστής κάστας, με πρώτους τους συνδικαλιστές. Η αριστερά σήμερα, και κάμποσα χρόνια πίσω, δεν είναι η αριστερά της δημιουργίας, της έκφρασης των πόθων του εργάτη, την προκοπής όλων. Είναι η αριστερά της κλάψας και της διαμαρτυρίας για οτιδήποτε βλέπει μπροστά της, σωστό ή λάθος».

 

Έχει δίκιο. Με τη δεξιά των σαλονιών και την αριστερά της κλάψας, η Ελλάδα έφτασε στα σημερινά της χάλια.

Γράψτε την άποψή σας

Ανώνυμος. (31/07/2016 00:48)

Φίλτατε Διαμαντή, παρά το γεγονός ότι έχουμε διαφωνήσει ουκ ολίγες φορές (κάποιες μάλιστα ιδιαιτέρως έντονα) χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι δεν σε εκτιμώ ως άνθρωπο, συνυπογράφω 100% αυτό σου το άρθρο.

Αυτή την -εντός πολλών εισαγωγικών- "αριστερά" της κλάψας και της μιζέριας, που υπερασπίζεται παράλογα πράγματα, να είσαι σίγουρος ότι κανένας ενσυνείδητος και ανιδιοτελής αριστερός δεν την γουστάρει.

Και ναι! Συμφωνώ απολύτως με την άποψη ότι αν η ελληνική δεξιά δεν ήταν τόσο γραφική με το να αναλίσκεται σε ένα στείρο εμφυλιοπολεμικό αντικομμουνισμό, σήμερα η (εντός πολλών εισαγωγικών) "αριστερά" θα ήταν μια εξωκοινοβουλευτική κατάσταση της τάξεως του 0,05% όπως σε όλο τον υπόλοιπο πλανήτη.

Ανωνυμος (31/07/2016 20:21)

κ.Σειτανιδη
Ειμαι σιγουρος οτι μπορειτε και καλυτερα!
Πιαστε κατι πιο αναλαφρο που να συναδη με την καλοκαιρνη ραστωνη και αφηστε για αργοτερα την αναλυση για την δεξια και την " αριστερα"!

Διαμαντής (01/08/2016 00:52)

@20.21
Στο έχω ξαναπεί- όταν με βλέπεις στον ύπνο σου, κάνε ένα κρύο ντους να ηρεμήσεις- αν μπορείς να ηρεμήσεις στη ζωή αυτή.

Ανωνυμος (01/08/2016 14:46)

Ενταξει! Και εγω σου εχω πει πολλες φορες οτι σε πολιτικα θεματα δε το "εχεις" ευγενικα σου γραφω οτι μπορεις και καλυτερα!
Σε βλεπω ομως στο ξυπνιο μου μονο οταν διαβαζω τις πολιτικες σου μπουρδες που τις διανθιζεις με δηθεν αποψεις αξιοσεβαστων δηθεν πρωην αριστερων!!

Διαμαντής (01/08/2016 15:38)

@14.46
Το ίδιο λέμε Κάνε ένα κρύο ντους να συνέλθεις και συνέχισε να τριγυρνάς εδώ μέσα, να διαβάζεις αυτά που εσύ λες μπούρδες και να μου αυξάνεις την κυκλοφορία. Μια ζωή κορόιδο και βαστάζος, τώρα θα αλλάξεις;

Ανωνυμος (02/08/2016 00:09)

Το ευχαριστο ειναι οτι τουλαχιστον γνωριζεις την πολιτικη σου ανεπαρκεια και γιαυτο οποιος σου την θυμιζει τον βριζεις!
Εκανες αριστα που ξαναγυρισες την αρθρογραφια στα μπουρδελα!
Βλεπεις εκτος απο μενα ολοι οι αλλοι την πολιτικη σου κριση την εχουν γραμμενη ενω στα μπουρδελα γινεται ο χαβαλες!
Γυριζω απο αρθρο σε αρθρο συνειδητα και ας σου αυξανω την κυκλοφορια! Το κοροιδο μαλλον εισαι εσυ που γυριζες απο χωριον σε χωριο και στο τελος εφαγες πορτα!

Διαμαντής (02/08/2016 12:11)

@00.09
Απόβλητος από παντού, ακόμα κι από την ίδια σου την (πρώην) οικογένεια. Ό,τι δεν είναι μηδενικό, όπως εσύ, σε συνταράζει...

Σε συμπονώ, δυστυχισμένε...

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (02/08/2016 12:40)

Α. Πως μερικές φορές καταφέρνουμε ένα θέμα που θα μπορούσε να ανοίξει κάποια συζήτηση το μετατρέπουμε σε στείρα αντιπαράθεση χωρίς επιχειρήματα;
Πάμε παρακάτω.
Σωστό σε βρίσκω παμφίλτατε: η επονομαζόμενη «δεξιά» ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι εκφράζει την αστική παράταξη.
Για την «καχεξία του αστικού στοιχείου» ή τη «χαμένη αστική τάξη» στην Ελλάδα αρκετά έχουν γραφεί από συγγραφείς και της«αριστεράς» αλλά και της «δεξιάς» την τελευταία 25ετία όπως και για την «αυτοκτονία των δημοκρατιών» από την εποχή μάλιστα της νεότητάς μου.
Την υπεράσπιση των αρχών της αστικής προσπαθεί να εκμεταλλευθεί η «αριστερά» εντάσσοντάς τις σε ένα «μοντέλο» που φαίνεται να απομακρύνεται εξ «αρχής» από ακριβώς αυτά τα στοιχεία που υπερασπίζεται, οπότε μοιραία έπαψε να παράγει πολιτικές θέσει ουσίας.
Για την ανάγκη να «ανακάμψει» απ κατάσταση που βρίσκεται το έθνος σήμερα κανείς δεν διαφωνεί.
Η διαφωνίες προκύπτουν περί του «ποιος» και «τι».

ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ (02/08/2016 12:41)

Β. Για την ώσμωση «φιλελεύθερης δημοκρατίας» και «σοσιαλδημοκρατίας» αρκετά έχουν γραφτεί, ωστόσο περί του πρακτέου* πρέπει να αποφασίσει κυρίως η οικονομικο-πολιτική «ελίτ» της χώρας αν φυσικά θέλει να διατηρήσει το όποια ψήγματα εξουσίας της έχουν απομείνει ** μετά από 3 μνημόνια και τούτο διότι έχει τα «εργαλεία» να περάσει τις αποφάσεις της, στα πλαίσια μιας ΕΟΚ που δεν θέλησε ή δεν κατάφερε να γίνει ΕΕ.
Ίδωμεν.

* Ο όρος που χρησιμοποιείται τελευταία είναι ¨δημιουργική καταστροφή¨.

**Ένας «αριστερός» φίλος μου είπε: ’Ξέρεις γιατί οι αρχαίοι εξακολουθούν να είναι επίκαιροι; Επειδή συνεχίζουμε να κάνουμε τις ίδιες μ@λ@κίες’.
Παραπομπή: Δημοσθένους Ολυνθιακοί α, β, γ.
Π.χ. (α 28) ‘Όλα αυτά λοιπόν αφού τα συνειδητοποιήσετε, πρέπει όλοι να βοηθήσετε . . . οι εύποροι, θυσιάζοντας λίγα για χάρη των πολλών, που καλά κάνουν και τα έχουν, για να απολαμβάνουν χωρίς φόβο τα υπόλοιπα . . .’

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: ανώνυμος
@ Ανώνυμος* (21/02/2019 17:16) Ε, κοίτα να δεις όταν ο Δήμαρχος φέρνει πρόταση για έγκριση εξόδων για αγορά σε καπάκια τουαλέτας και συ επει...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Ανώνυμος
Το μεγάλο λάθος των εγκεφάλων που σκέφτηκαν να κατεβάσουν τον Βούρο, είναι ότι υποτίμησαν τη νοημοσύνη του μέσου Φιλαδελφειώτη. Εδώ δεν είνα...

Τυφλοί τα τ' ωτ' τον τε νουν τα τ' όμματα...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@23.47 Αυτό ακριβώς γράφω: ότι δεν τους ταυτίζω εγώ (ούτε τον ένα ξέρω, ούτε τον άλλο). Άλλοι τους ταυτίζουν, όπως και τις δυο πόλεις, Φιλαδ...

Τυφλοί τα τ' ωτ' τον τε νουν τα τ' όμματα...
Xρήστης: Λάθος
να ταυτίζεις το Μόραλη με το Βούρο, δεν πειράζει, ταμείο στο τέλος...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Ανωνυμο$
@21:02 Εσύ μάθε πρώτα πόσο έχει κοστίσει στον Ελληνικό λαό το σωματείο σου με τα σβησίματα των χρεών τότε με το άρθρο 44. Μάθε επίσης κι ότ...

Τυφλοί τα τ' ωτ' τον τε νουν τα τ' όμματα...
Xρήστης: @"Τζογαδόρος"
Μπράβο σας. Να μαζευτείτε όλοι οι Αντιαεκτζήδες να τον ψηφίσετε πάλι. Και απο την ΑΕΚ δεν θα δείτε όχι δέντρο αλλά ούτε φυλλαράκι. Κι εμείς ...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: @ανώνυμος (21/02/2019 10:50)
Ο Βούρος είναι Αεκτζής. Απο κει και πέρα το να υποστηρίζεις ότι τον έβαλε ο Μελ είναι αστείο. Εχεις αποδείξεις; Ούτε καν ενδείξεις δεν υπάρχ...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: @Ανωνυμο$ (21/02/2019 16:55)
Μάθε πρώτα πόσα επιπλέον χρήματα κόστισε η τεράστια καθυστέρηση που προκάλεσε ο Δήμος στην κατασκευή του γηπέδου και μετά μας μιλάς για μικρ...

Τυφλοί τα τ' ωτ' τον τε νουν τα τ' όμματα...
Xρήστης: Ανώνυμος
@18.38 Για να πανηγυρίζεις με αυτο που είδες.... φαντάσου τι περίμενες!...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: Ανωνυμος
@Κωστας κλπ Ο ρατσισμός δεν έχει θέση στην κίνηση! Όλοι οι διαταραγμένοι έχουν θέση! Ακόμα και εσύ! Έλα! Και φέρε και τους"υπόλοιπους"!...

Τυφλοί τα τ' ωτ' τον τε νουν τα τ' όμματα...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
Τζογαδόρε, απλώς θυμίζω ότι στα πρώτα σου σχόλια με αυτό το ψευδώνυμο ορκιζόσουν εδώ μέσα ότι δεν στηρίζεις τη Δύναμη Πολιτών. Η βλακεία εί...

Τυφλοί τα τ' ωτ' τον τε νουν τα τ' όμματα...
Xρήστης: "Τζογαδόρος"
Αυτό ακριβώς το άρθρο περίμενα Διαμαντή μου, μετά την μεγάλη μα πάρα πολύ μεγάλη συγκέντρωση της ΔΥΝΑΜΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ - του ΔΗΜΑΡΧΟΥ κ.βασιλοπουλ...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: Επαναστατική Κίνηση Ν.Φ - Ν.Χ
Οι τοποθετήσεις των μαρξιστών στις εκλογές καθορίζονται με ταξικά κριτήρια και όχι από τις καλές ή κακές «διπλωματικές» σχέσεις μεταξύ των ο...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Ανώνυμος*
@00.41 Θα πρέπει να μάθεις να εκφράζεις αυτά που σκέπτεσαι! Δεν γίνεται να στηρίζεις ας πούμε τον Κοντο τουλάχιστον λόγω ήθους! Προφανώς απ...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Ανωνυμο$
@13:23 Άκου Δημότη (αν είσαι δημότης) Το αφήγημα ότι ο Μελ. ήθελε -και καλά- να βοηθήσει τη Νέα Φιλαδέλφεια αλλά λόγω Βασιλόπουλου δεν το έκ...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©