Res Ratio: To νέο θεάτρο των τεσσάρων

Δημοσιεύτηκε στις 07/11/2015 στην κατηγορία Θέατρο-Κινηματογράφος  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Το Θέατρο Ροές θα είναι φέτος η έδρα ενός νέου δικτύου καλλιτεχνών, Res Ratio, που φιλοδοξεί να ελκύσει δημιουργούς με κοινή αφετηρία την έρευνα στην παραγωγή έργων παραστασιακής τέχνης και σκηνικής γραφής.

 

Η βασική δραστηριότητα του Δικτύου είναι να σχετίζει δημιουργούς οι οποίοι δεν εμφανίζονται με τυχαία επιλογή αλλά έχουν επιλέξει ο δρόμος της εργασίας τους να είναι η έρευνα στα παραστασιακά. Ακόμα και αν αυτό αφορά σε ενεργήματα εκτός θεάτρου όπως μια in situ παράσταση σε ένα συγκεκριμένο χώρο των Αθηνών, ο οποίος να είναι εξωθεατρικός ως προς την καταγωγή του.

 

Για την περίοδο 2015-16, οι καλλιτέχνες-πυρήνας του Δικτύου Άρης Σερβετάλης, Έφη Μπίρμπα, Μιχαήλα Πλιαπλιά και Νίκος Ηλίας, επέλεξαν να παρουσιάσουν στο Θέατρο Ροές που αποτελεί τη στέγη των δραστηριοτήτων τους τα έργα Vasistas – DOMINO, του Δημήτρη Καραντζά - Τέφρα και Σκιά, του Kινητήρας / ΕΚ ΠΛΗΞΗ - Το δικό μου Ψάρι και του Ευθύμη Φιλίππου- Τα ωραία χέρια μας.

 

Αφετηρία μας ήταν η περσινή συνάντηση στον «Σωσία» και πέρα από την επαγγελματική συναναστροφή, μπορέσαμε και μοιραστήκαμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες μας. Και ότι αυτή η ανησυχία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πορεία. Τους συναντήσαμε στο θέατρο Ροές και μας μίλησαν για το εγχείρημά τους.

 

— Πως αποφασίσατε αυτό το εγχείρημα και ποιούς αφορά;

Έφη: Αυτό που κινητοποίησε τη δράση εντός αυτού που ονομάσαμε δίκτυο είναι μια δραστηριότητα που σχετίζεται με ένα δίκτυο καλλιτεχνών και όχι θεατρικών παραγωγών ή έργων. Είναι ένα σημείο που διαφοροποιεί ίσως την συνεργασία μας. Είναι μια συνεργασία δημιουργών και όχι μια ομάδα που κάνει παραγωγή των έργων.

Άρης: Από τον τρόπο που θέλουμε να δουλεύουμε έχουμε συνειδητοποιήσει ότι ο κάθε δημιουργός που παίρνει μέσα στα χέρια του ένα έργο θέλει να δημιουργήσει την προσωπική του ανάγνωση μές από αυτό και να μην είναι τόσο περιοριστική. Θέλουμε κυρίως να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε ο δημιουργός να έχει τα εφόδια και τις συνθήκες και να κάνει τη δική του ερμηνεία πάνω σε ένα έργο, ένα ερέθισμα, μια αφορμή ή οτιδήποτε.

Έφη: Ουσιαστικά υπάρχουν δυο αφετηρίες: Η τάση να συσχετίσει δημιουργούς και να τους φέρει σε μια κοινή έδρα και η δεύτερη τάση να αφορά σε ερευνητικές στάσεις δημιουργών απέναντι στα παραστασιακά.

 

- Ποιά είναι η αφετηρία της συνεργασίας αυτής;

Νίκος: Αφετηρία μας ήταν η περσινή συνάντηση στον «Σωσία» και πέρα από την επαγγελματική συναναστροφή, μπορέσαμε και μοιραστήκαμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες μας. Και ότι αυτή η ανησυχία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πορεία. Το Res Ratio είναι ένα δίκτυο που θέλουμε να λειτουργήσει σαν ένας πόλος έλξης, δεν είμαστε μια ομάδα. Είμαστε διαχωρισμένοι σε επίπεδο καλλιτεχνικό και προερχόμαστε από διαφορετικά τοπία. Ο καθένας από εμάς έχει το δικό του χρωματισμό. Οπότε από διαφορετικές ανάγκες προερχόμενοι δημιουργούμε μια κοινή πορεία. Όλοι πιστεύουμε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και έτσι έχουμε σταθεί αρκετά στο γιατί ξεκινάμε. Αλλιώς θα κάναμε ακριβώς αυτό που δεν είμαστε: θα κάναμε μόνο παραγωγές. Η δική μας βάση και αφετηρία είναι η έρευνα.

 

— Η έρευνα είναι η λέξη που σας χαρακτηρίζει;

Έφη: Είναι στόχευση μέσα από τα έργα των συγκεκριμένων καλλιτεχνών.

Άρης: Εδώ μας ενδιαφέρει πολύ και το σημειώνουμε, να γνωρίσουμε ανθρώπους από άλλες χώρες και να έρθουμε σε επαφή με καλλιτέχνες που δε γνωρίζουμε την πολιτιστική τους καταγωγή. Μας ενδιαφέρει αυτός ο διάλογος που υπάρχει μέσα από τις παραστατικές τέχνες και με άλλους ανθρώπους έχει να δώσει πολλά και έχει έναν πολύτιμο εκπαιδευτικό χαρακτήρα για εμάς.

 

— Σας επηρέασε στην απόφασή σας το γεγονός ότι ξεκινάμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο;

Νίκος: Σίγουρα κάθε δράση πρέπει να έχει μια βάση. Σίγουρα το οικονομικό κομμάτι είναι σημαντικό παρόλα αυτά επειδή μιλάμε για ένα δίκτυο καλλιτεχνών που χτίζεται, αυτό δεν λειτούργησε ανασταλτικά. Τελικά σίγουρα πρέπει να 'χει παρουσία οικονομική όλο αυτό, αλλά η στιγμή δεν πρέπει να αφήσουμε να μας επηρεάσει.

Έφη: Αν διακόψουμε αυτή τη λειτουργία μας, είναι όπως το παρασυμπαθητικό. Εμφανώς συμβαίνει αυτόματα. Εμφανίζεται ένας μηχανισμός που πυροδοτείται και τροφοδοτείται αυτόματα από την ίδια την ανάγκη. Εκεί γεννιέται ένα έργο. Και εγκαθίσταται στην τοπιογραφία της ανάγκης. Η συγκεκριμένη χρονική συνθήκη είναι αυτή που δημιούργησε αυτό το επίπεδο μεταξύ μας. Και θεωρώ ευτυχή ως προς τον εαυτό της και τις προθέσεις της, αυτή τη γέννηση, όντως σε μια δύσκολη στιγμή τουλάχιστον ως κέλυφος και εύχομαι να εξελιχθεί εσωτερικά πιά. Να εμφανιστεί κάτι μέσα από αυτό.

 

— Μιλήστε μου για τον άξονα των φετινών σας επιλογών. Τι καλύπτει;

Νίκος: Υπήρξε ένας προβληματισμός γύρω από μια θεματική.

Μιχαήλα: Μας ενδιαφέρουν αρχικά οι άνθρωποι που δεν εκπλήσσονται. Υπάρχει ένας πόθος. Προς αυτό τον πόθο χρησιμοποιούνται εργαλεία που είναι διανύσματα, γνωρίζουν λοιπόν ήδη ή είναι υποψιασμένοι ότι δουλεύοντας με τα εργαλεία, δουλεύουν με πράγματα.

Έφη: Για παράδειγμα ο Δημήτρης Καραντζάς έχει αποδείξει μέσα από τις δουλειές του ότι η εσωτερική ρυθμολογία ενός έργου αρθρώνεται μουσικολεκτικά. Η ρυθμολογία έχει βρει τόπο να εγκατασταθεί μέσα στη δουλειά του μέσω του ήχου. Μιλάει για μια ηχητική δραματουργία που προέκυψε από ένα ερευνητικό πεδίο. Οι Vasistas έχουν δείξει την μονοδρομική κατεύθυνσή τους στην έρευνα μέσα από το σώμα και το λόγο. Η Αντιγόνη Γύρα με την παιδική αυτή δράση, την οποία εντάξαμε γιατί το παιδί είναι το μόνο πάσχον στα καλλιτεχνικά του τόπου, είναι ένα αποφάγι με ένα τρόπο ενός δείπνου, ασχολείται πολύ πυρηνικά με το ζητούμενο της έκπληξης του παιδιού και της συναισθηματικής αποφόρτισης. Και αυτή ασχολείται με την έρευνα στο συγκεκριμένο κομμάτι και εγώ από τη μεριά μου έχοντας καταγωγή και αφετηρία τα εικαστικά προσπαθώ να προσεγγίσω όλο το εύρος της εικόνας και της δράσης, ενώ αποτάσσομαι την πυρηνική θεατρική σύμβαση του αφηγήματος, κάνοντας μια άλλη δραματουργία και λειτουργώντας εξωθεατρικά. Δεν είναι ας πούμε ένα κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου που προσαρμόζω. Δημιουργείται αμφίδρομα ακριβώς αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Θα συγκροτείται μέχρι τη στιγμή που θα παρουσιαστεί. Οπότε ο κοινός παρονομαστής όλων των δημιουργών είναι η έρευνα με τον τρόπο και την οπτική καθενός. Κάθε χρόνο, αυτή είναι η ευχή μας θέλουμε να εμπλουτίζεται αυτό το Δίκτυο με νέες οπτικές. Για όλους εμάς είναι σημαντικό να εκπαιδευόμαστε και εμείς μέσω των καλλιτεχνικών ανταλλαγών.

 

— Έχετε ένα κομμάτι σεμιναρίων και εκπαίδευσης

Έφη: Θέλουμε να συνυπάρξουμε δημιουργικά με άλλους δημιουργούς. Να συνομιλήσουμε δημιουργικά μαζί τους. Το σεμιναριακό κομμάτι που σχετίζεται με αυτό είναι περισσότερο εκπαιδευτικό για τον ίδιο τον δημιουργό. Είναι σαν πρόσκληση σε δημιουργούς για να συνυπάρξουμε, να ανοίξουμε λίγο το βλέμμα. Αυτή είναι η αφετηρία κόμμα και του εκπαιδευτικού κομματιού που θα σχετίζεται με τα σεμινάρια.

 

— Με το κοινό τι είδους συνομιλία θα θέλατε να έχετε;

Έφη: Έχω την αίσθηση ότι έχει απαξιωθεί πλήρως η πλατεία. Έχει απαξιωθεί πνευματικά, ηθικά και οντολογικά και ηθικά. Και σε αυτό δε φταίει η πλατεία. Πρέπει να κοιτάξουμε εμάς, μέσα μας σε σχέση με αυτό για να μιλήσουμε για το πρόβλημα. Γιατί το πρόβλημα δεν υφίσταται χωρίς το δικό μας συσχετισμό και οφείλω να δω πώς δρω απέναντί του. Γιαυτό έχω χαρά όταν έρχομαι σε επαφή για παράδειγμα με μια ξένη ομάδα που με θεωρεί αντάξιο του εγχειρήματός της με ένα τρόπο.

 

— Το ερευνητικό ή το πειραματικό θέατρο είναι οικείο στον κόσμο;

Άρης: Αυτό όλο έχει μια προέκταση του πως να αντισταθεί κάποιος σε μια μαζοποίηση. Να προχωρήσει και να βγάλει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, ή μια ιδιαίτερη ανάγνωση. Και να βγει από το άτομο. Κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι τον πειραματισμό και την έρευνα. Ότι μιλάμε για κάτι πολύ φυσιολογικό. Να ανακαλύψουμε ποιοί είμαστε και να το επικοινωνήσουμε. Έχουμε φτάσει στο σημείο να λέμε το φυσιολογικό πειραματικό και έχουμε φτάσει να λέμε φυσιολογικό και κανονικό μια τυποποίηση. Εκεί εμφανίζεται ο δικός μας προβληματισμός και η δική μας ανάγκη.-

lifo
 

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Οι τελικές αποφάσεις τη κυβέρνησης προσδιορίζουν το εύρος της συνεργασίας Βούρου- Γρετζελιά

Ο Βούρος παίζει «κατενάτσιο» και περιμένει τον Θεοδωρικάκο

Γκρίνιες, παράπονα και τριβές στην «Πολιτών Πολιτεία» για την κατανομή των αρμοδιοτήτων

Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ ευχαριστεί και δεσμεύεται

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα

Σαββατοκύριακο στο ΠΠΙΕΔ με «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»

Καταστροφή του περιπτέρου της στην πλατεία Πατριάρχου καταγγέλλει η ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Την Πέμπτη η εκδήλωση του ΚΚΕ στο Α' ΚΑΠΗ

Εάν ψηφίζεις ΣΥΡΙΖΑ, σταυρώνεις και τη Φιλαδελφειώτισσα Ειρήνη Γκαμάτση

Ο Γιάννης Χλωρός αναλαμβάνει τον Άτταλο

Βούρος: «Ματαιοπονεί και αποδεικνύεται ολίγιστη» η ομάδα Βασιλόπουλου

Οι γονείς έχουν κρίση

Χατζηδάκης, Κεραμέως και Κωστόπουλος τη Δευτέρα στο Πνευματικό της Φιλαδέλφειας

Την Παρασκευή το νέο rapid του ΣΟΝΦ

Την Τρίτη η ΚωμΟδύσσεια

Δημοφιλέστερα άρθρα

Γκρίνιες, παράπονα και τριβές στην «Πολιτών Πολιτεία» για την κατανομή των αρμοδιοτήτων

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα

Βούρος: «Ματαιοπονεί και αποδεικνύεται ολίγιστη» η ομάδα Βασιλόπουλου

Ο Βούρος παίζει «κατενάτσιο» και περιμένει τον Θεοδωρικάκο

Εάν ψηφίζεις ΣΥΡΙΖΑ, σταυρώνεις και τη Φιλαδελφειώτισσα Ειρήνη Γκαμάτση

Χατζηδάκης, Κεραμέως και Κωστόπουλος τη Δευτέρα στο Πνευματικό της Φιλαδέλφειας

Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ ευχαριστεί και δεσμεύεται

Οι γονείς έχουν κρίση

Οι «Ονειρωδοί» μας παρουσιάζουν την «Αυλή των Θαυμάτων» στο ΠΠΙΕΔ

Καταστροφή του περιπτέρου της στην πλατεία Πατριάρχου καταγγέλλει η ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Κωνσταντινούπολη: Η οικονομική υπερδύναμη που παράγει ηγέτες στην Τουρκία

Σαββατοκύριακο στο ΠΠΙΕΔ με «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας»

Την Παρασκευή το νέο rapid του ΣΟΝΦ

Οι τελικές αποφάσεις τη κυβέρνησης προσδιορίζουν το εύρος της συνεργασίας Βούρου- Γρετζελιά

Εκδήλωση του ΚΚΕ την Τετάρτη στην Αγία Μαρίνα

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: @Αντιγαυροτρολ (22/07/2019 22:51)
Παρηγορεί τον Αρούλη που μετράει μέρες....

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: Αντιγαυροτρολ
Ρε μαγκες ο γαυροτρολ που χαθηκε;...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: Γ.Π.
Μεγάλη πίκρα επειδή η νέα κυβέρνηση δουλεύει απο το πρώτο λεπτό και κάνει αυτά που θεωρούνται αυτονόητα για τις σοβαρές Ευρωπαϊκές χώρες. Σα...

Ο Βούρος παίζει «κατενάτσιο» και περιμένει τον Θεοδωρικάκο
Xρήστης: Ανώνυμος
Όποιος παρακολούθησε σήμερα το πρωί την τοποθέτηση του υφυπουργού αρμόδιου για θέματα αυτοδιοίκησης και εκλογών Θεόδωρου Λιβάνιου, στο πλαίσ...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: @(19/07/2019 13:41)
Με το που χάσατε την εξουσία έγιναν οι αντίπαλοι σας όλοι φασίστες. Όταν δεν έχεις επιχειρήματα για να στηρίξεις τη δική σου άθλια διακυβέρν...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: @Κατοικος (19/07/2019 13:41)
Η πρόκληση είναι το γεγονός ότι μόνο στην Ελλάδα αποκαλούνται δημοκράτες τα κάθε είδους φασιστοειδή της αριστεράς. Δεν σας δώσαμε την εξουσί...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: Κατοικος
Ένας φασιστας γραφει συνεχεια θα ειναι κανενας μεγαλοαστος βολεμενος.Αλλα να αποκαλει ενας φασιστας ακροδεξιος αριστερους φασιστες ειναι τερ...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: Αka #kentro
@ΑκραιοΚεντρώος. Παρόλο που ειναι γαλουχημενος με την προτεσταντικη ηθικη του Κολλεγιου, ο ιδιος ο Μητσοτακης δεν ειναι ακραιος. Ποτε οι Μη...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: @Νεος χαλκηδονιος (17/07/2019 13:25)
Ενημερώσου τι ισχύει για τις συντάξεις ψευταρά λαϊκιστή. https://youtu.be/J_Ex5R6AHAI ...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: @ (18/07/2019 11:24)
Θα σου πω εγώ με τι μούτρα θα βγούνε στους δρόμους. Με τα ίδια μούτρα που έκαναν το Οχι Ναι. Χωρίς καμιά ντροπή και δικαιώθηκαν. Γιατί στη σ...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: @Νεος χαλκηδονιος (17/07/2019 13:25)
Γίναμε κανονική χώρα με κόστος δανεισμού 1,9%. Κι εσύ μας απειλείς ότι οι αλήτες θα βγούνε στους δρόμους γιατί έχασαν την καρέκλα; Συνεχίστε...

Ο Βούρος παίζει «κατενάτσιο» και περιμένει τον Θεοδωρικάκο
Xρήστης: Ανωνυμος
@18/07/2019 11:19. Θιγεις τεραστιο θεμα. Καντο οπως ο Κυριακος θα του ελεγα. Παρε και ενσωματωσε ακομα και καποιους χθεσινους αντιπαλους με ...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: @(17/07/2019 13:25)
Με το μούτρα θα βγείτε στους δρόμους ρε ξεφτίλες; Κάποιοι αγωνίζονται από την πρώτη μέρα που ξεβρώμισε ο τόπος από τους άχρηστους ψευταράδες...

Ο Βούρος παίζει «κατενάτσιο» και περιμένει τον Θεοδωρικάκο
Xρήστης: Ανώνυμος
Απορώ πώς δεν είναι ήδη εγκατεστημένος στη Μελβούρνη. Πρέπει να έχει ατσάλινα "καρύδια" αφού δεν του τα `χουν σπάσει ακόμα αυτοί που έχει κα...

Πώς ψήφισε χθες η Φιλαδέλφεια κι η Χαλκηδόνα
Xρήστης: ΑκραιοΚεντρώος
@ νεοδημοκράτες Μπράβο στον Κυριάκο Μητσοτάκη που έβαλε στα κυβερνητικά γρανάζια τον Μαυρωτά, ως Γ.Γ. Αθλητισμού, τον φανατικότερο υπέρμαχο ...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©