Res Ratio: To νέο θεάτρο των τεσσάρων

Δημοσιεύτηκε στις 07/11/2015 στην κατηγορία Θέατρο-Κινηματογράφος  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Το Θέατρο Ροές θα είναι φέτος η έδρα ενός νέου δικτύου καλλιτεχνών, Res Ratio, που φιλοδοξεί να ελκύσει δημιουργούς με κοινή αφετηρία την έρευνα στην παραγωγή έργων παραστασιακής τέχνης και σκηνικής γραφής.

 

Η βασική δραστηριότητα του Δικτύου είναι να σχετίζει δημιουργούς οι οποίοι δεν εμφανίζονται με τυχαία επιλογή αλλά έχουν επιλέξει ο δρόμος της εργασίας τους να είναι η έρευνα στα παραστασιακά. Ακόμα και αν αυτό αφορά σε ενεργήματα εκτός θεάτρου όπως μια in situ παράσταση σε ένα συγκεκριμένο χώρο των Αθηνών, ο οποίος να είναι εξωθεατρικός ως προς την καταγωγή του.

 

Για την περίοδο 2015-16, οι καλλιτέχνες-πυρήνας του Δικτύου Άρης Σερβετάλης, Έφη Μπίρμπα, Μιχαήλα Πλιαπλιά και Νίκος Ηλίας, επέλεξαν να παρουσιάσουν στο Θέατρο Ροές που αποτελεί τη στέγη των δραστηριοτήτων τους τα έργα Vasistas – DOMINO, του Δημήτρη Καραντζά - Τέφρα και Σκιά, του Kινητήρας / ΕΚ ΠΛΗΞΗ - Το δικό μου Ψάρι και του Ευθύμη Φιλίππου- Τα ωραία χέρια μας.

 

Αφετηρία μας ήταν η περσινή συνάντηση στον «Σωσία» και πέρα από την επαγγελματική συναναστροφή, μπορέσαμε και μοιραστήκαμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες μας. Και ότι αυτή η ανησυχία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πορεία. Τους συναντήσαμε στο θέατρο Ροές και μας μίλησαν για το εγχείρημά τους.

 

— Πως αποφασίσατε αυτό το εγχείρημα και ποιούς αφορά;

Έφη: Αυτό που κινητοποίησε τη δράση εντός αυτού που ονομάσαμε δίκτυο είναι μια δραστηριότητα που σχετίζεται με ένα δίκτυο καλλιτεχνών και όχι θεατρικών παραγωγών ή έργων. Είναι ένα σημείο που διαφοροποιεί ίσως την συνεργασία μας. Είναι μια συνεργασία δημιουργών και όχι μια ομάδα που κάνει παραγωγή των έργων.

Άρης: Από τον τρόπο που θέλουμε να δουλεύουμε έχουμε συνειδητοποιήσει ότι ο κάθε δημιουργός που παίρνει μέσα στα χέρια του ένα έργο θέλει να δημιουργήσει την προσωπική του ανάγνωση μές από αυτό και να μην είναι τόσο περιοριστική. Θέλουμε κυρίως να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε ο δημιουργός να έχει τα εφόδια και τις συνθήκες και να κάνει τη δική του ερμηνεία πάνω σε ένα έργο, ένα ερέθισμα, μια αφορμή ή οτιδήποτε.

Έφη: Ουσιαστικά υπάρχουν δυο αφετηρίες: Η τάση να συσχετίσει δημιουργούς και να τους φέρει σε μια κοινή έδρα και η δεύτερη τάση να αφορά σε ερευνητικές στάσεις δημιουργών απέναντι στα παραστασιακά.

 

- Ποιά είναι η αφετηρία της συνεργασίας αυτής;

Νίκος: Αφετηρία μας ήταν η περσινή συνάντηση στον «Σωσία» και πέρα από την επαγγελματική συναναστροφή, μπορέσαμε και μοιραστήκαμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες μας. Και ότι αυτή η ανησυχία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πορεία. Το Res Ratio είναι ένα δίκτυο που θέλουμε να λειτουργήσει σαν ένας πόλος έλξης, δεν είμαστε μια ομάδα. Είμαστε διαχωρισμένοι σε επίπεδο καλλιτεχνικό και προερχόμαστε από διαφορετικά τοπία. Ο καθένας από εμάς έχει το δικό του χρωματισμό. Οπότε από διαφορετικές ανάγκες προερχόμενοι δημιουργούμε μια κοινή πορεία. Όλοι πιστεύουμε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και έτσι έχουμε σταθεί αρκετά στο γιατί ξεκινάμε. Αλλιώς θα κάναμε ακριβώς αυτό που δεν είμαστε: θα κάναμε μόνο παραγωγές. Η δική μας βάση και αφετηρία είναι η έρευνα.

 

— Η έρευνα είναι η λέξη που σας χαρακτηρίζει;

Έφη: Είναι στόχευση μέσα από τα έργα των συγκεκριμένων καλλιτεχνών.

Άρης: Εδώ μας ενδιαφέρει πολύ και το σημειώνουμε, να γνωρίσουμε ανθρώπους από άλλες χώρες και να έρθουμε σε επαφή με καλλιτέχνες που δε γνωρίζουμε την πολιτιστική τους καταγωγή. Μας ενδιαφέρει αυτός ο διάλογος που υπάρχει μέσα από τις παραστατικές τέχνες και με άλλους ανθρώπους έχει να δώσει πολλά και έχει έναν πολύτιμο εκπαιδευτικό χαρακτήρα για εμάς.

 

— Σας επηρέασε στην απόφασή σας το γεγονός ότι ξεκινάμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο;

Νίκος: Σίγουρα κάθε δράση πρέπει να έχει μια βάση. Σίγουρα το οικονομικό κομμάτι είναι σημαντικό παρόλα αυτά επειδή μιλάμε για ένα δίκτυο καλλιτεχνών που χτίζεται, αυτό δεν λειτούργησε ανασταλτικά. Τελικά σίγουρα πρέπει να 'χει παρουσία οικονομική όλο αυτό, αλλά η στιγμή δεν πρέπει να αφήσουμε να μας επηρεάσει.

Έφη: Αν διακόψουμε αυτή τη λειτουργία μας, είναι όπως το παρασυμπαθητικό. Εμφανώς συμβαίνει αυτόματα. Εμφανίζεται ένας μηχανισμός που πυροδοτείται και τροφοδοτείται αυτόματα από την ίδια την ανάγκη. Εκεί γεννιέται ένα έργο. Και εγκαθίσταται στην τοπιογραφία της ανάγκης. Η συγκεκριμένη χρονική συνθήκη είναι αυτή που δημιούργησε αυτό το επίπεδο μεταξύ μας. Και θεωρώ ευτυχή ως προς τον εαυτό της και τις προθέσεις της, αυτή τη γέννηση, όντως σε μια δύσκολη στιγμή τουλάχιστον ως κέλυφος και εύχομαι να εξελιχθεί εσωτερικά πιά. Να εμφανιστεί κάτι μέσα από αυτό.

 

— Μιλήστε μου για τον άξονα των φετινών σας επιλογών. Τι καλύπτει;

Νίκος: Υπήρξε ένας προβληματισμός γύρω από μια θεματική.

Μιχαήλα: Μας ενδιαφέρουν αρχικά οι άνθρωποι που δεν εκπλήσσονται. Υπάρχει ένας πόθος. Προς αυτό τον πόθο χρησιμοποιούνται εργαλεία που είναι διανύσματα, γνωρίζουν λοιπόν ήδη ή είναι υποψιασμένοι ότι δουλεύοντας με τα εργαλεία, δουλεύουν με πράγματα.

Έφη: Για παράδειγμα ο Δημήτρης Καραντζάς έχει αποδείξει μέσα από τις δουλειές του ότι η εσωτερική ρυθμολογία ενός έργου αρθρώνεται μουσικολεκτικά. Η ρυθμολογία έχει βρει τόπο να εγκατασταθεί μέσα στη δουλειά του μέσω του ήχου. Μιλάει για μια ηχητική δραματουργία που προέκυψε από ένα ερευνητικό πεδίο. Οι Vasistas έχουν δείξει την μονοδρομική κατεύθυνσή τους στην έρευνα μέσα από το σώμα και το λόγο. Η Αντιγόνη Γύρα με την παιδική αυτή δράση, την οποία εντάξαμε γιατί το παιδί είναι το μόνο πάσχον στα καλλιτεχνικά του τόπου, είναι ένα αποφάγι με ένα τρόπο ενός δείπνου, ασχολείται πολύ πυρηνικά με το ζητούμενο της έκπληξης του παιδιού και της συναισθηματικής αποφόρτισης. Και αυτή ασχολείται με την έρευνα στο συγκεκριμένο κομμάτι και εγώ από τη μεριά μου έχοντας καταγωγή και αφετηρία τα εικαστικά προσπαθώ να προσεγγίσω όλο το εύρος της εικόνας και της δράσης, ενώ αποτάσσομαι την πυρηνική θεατρική σύμβαση του αφηγήματος, κάνοντας μια άλλη δραματουργία και λειτουργώντας εξωθεατρικά. Δεν είναι ας πούμε ένα κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου που προσαρμόζω. Δημιουργείται αμφίδρομα ακριβώς αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Θα συγκροτείται μέχρι τη στιγμή που θα παρουσιαστεί. Οπότε ο κοινός παρονομαστής όλων των δημιουργών είναι η έρευνα με τον τρόπο και την οπτική καθενός. Κάθε χρόνο, αυτή είναι η ευχή μας θέλουμε να εμπλουτίζεται αυτό το Δίκτυο με νέες οπτικές. Για όλους εμάς είναι σημαντικό να εκπαιδευόμαστε και εμείς μέσω των καλλιτεχνικών ανταλλαγών.

 

— Έχετε ένα κομμάτι σεμιναρίων και εκπαίδευσης

Έφη: Θέλουμε να συνυπάρξουμε δημιουργικά με άλλους δημιουργούς. Να συνομιλήσουμε δημιουργικά μαζί τους. Το σεμιναριακό κομμάτι που σχετίζεται με αυτό είναι περισσότερο εκπαιδευτικό για τον ίδιο τον δημιουργό. Είναι σαν πρόσκληση σε δημιουργούς για να συνυπάρξουμε, να ανοίξουμε λίγο το βλέμμα. Αυτή είναι η αφετηρία κόμμα και του εκπαιδευτικού κομματιού που θα σχετίζεται με τα σεμινάρια.

 

— Με το κοινό τι είδους συνομιλία θα θέλατε να έχετε;

Έφη: Έχω την αίσθηση ότι έχει απαξιωθεί πλήρως η πλατεία. Έχει απαξιωθεί πνευματικά, ηθικά και οντολογικά και ηθικά. Και σε αυτό δε φταίει η πλατεία. Πρέπει να κοιτάξουμε εμάς, μέσα μας σε σχέση με αυτό για να μιλήσουμε για το πρόβλημα. Γιατί το πρόβλημα δεν υφίσταται χωρίς το δικό μας συσχετισμό και οφείλω να δω πώς δρω απέναντί του. Γιαυτό έχω χαρά όταν έρχομαι σε επαφή για παράδειγμα με μια ξένη ομάδα που με θεωρεί αντάξιο του εγχειρήματός της με ένα τρόπο.

 

— Το ερευνητικό ή το πειραματικό θέατρο είναι οικείο στον κόσμο;

Άρης: Αυτό όλο έχει μια προέκταση του πως να αντισταθεί κάποιος σε μια μαζοποίηση. Να προχωρήσει και να βγάλει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, ή μια ιδιαίτερη ανάγνωση. Και να βγει από το άτομο. Κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι τον πειραματισμό και την έρευνα. Ότι μιλάμε για κάτι πολύ φυσιολογικό. Να ανακαλύψουμε ποιοί είμαστε και να το επικοινωνήσουμε. Έχουμε φτάσει στο σημείο να λέμε το φυσιολογικό πειραματικό και έχουμε φτάσει να λέμε φυσιολογικό και κανονικό μια τυποποίηση. Εκεί εμφανίζεται ο δικός μας προβληματισμός και η δική μας ανάγκη.-

lifo
 

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!

No more Paradise, comrades...

«Όποιος κλαίει, είναι βλαξ»

Πολύτιμη η συμβολή των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας της πόλης μας

«Ποτάμια» οι δρόμοι της πόλης- Πολλές οι κλήσεις στην Πυροσβεστική- Αγωνία για τη Σκρα

Να διορθώσει αμέσως ο δήμος τα προβλήματα στο θέατρο του ΠΠΙΕΔ

Θλιβερή πολιτική εντυπώσεων πάνω στα καμμένα κάνει ο Άρης Βασιλόπουλος!

Τι πρέπει να κάνει η κεντρική εξουσία και τι η αυτοδιοίκηση για να μην ξαναδούμε τέτοια καταστροφή

Παρέμβαση του Σωματείου Εργαζομένων του δήμου για την τραγωδία στην Ανατολική Αττική

Σε ποια σημεία της Αθήνας συλλέγονται είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτους

Η Μητρόπολη συλλέγει είδη πρώτης ανάγκης «για τους πυροπαθείς αδελφούς μας της Αττικής»

Έκρηξη αλληλεγγύης: Η Ελλάδα στο πλευρό των πυροπλήκτων- Συλλυπητήρια από τον Απ. Κόντο

Μια Χαλκηδονιώτισσα, αναρωτιέται...

Τέλος η «ευαισθησία» Βασιλόπουλου με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας- Τι κάνει το Μενίδι

Δημοφιλέστερα άρθρα

«Ποτάμια» οι δρόμοι της πόλης- Πολλές οι κλήσεις στην Πυροσβεστική- Αγωνία για τη Σκρα

Τέλος η «ευαισθησία» Βασιλόπουλου με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας- Τι κάνει το Μενίδι

Παρέμβαση του Σωματείου Εργαζομένων του δήμου για την τραγωδία στην Ανατολική Αττική

Θλιβερή πολιτική εντυπώσεων πάνω στα καμμένα κάνει ο Άρης Βασιλόπουλος!

Σε ποια σημεία της Αθήνας συλλέγονται είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτους

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!

Να διορθώσει αμέσως ο δήμος τα προβλήματα στο θέατρο του ΠΠΙΕΔ

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...

Τι πρέπει να κάνει η κεντρική εξουσία και τι η αυτοδιοίκηση για να μην ξαναδούμε τέτοια καταστροφή

Πολύτιμη η συμβολή των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας της πόλης μας

Μια Χαλκηδονιώτισσα, αναρωτιέται...

No more Paradise, comrades...

«Όποιος κλαίει, είναι βλαξ»

Έκρηξη αλληλεγγύης: Η Ελλάδα στο πλευρό των πυροπλήκτων- Συλλυπητήρια από τον Απ. Κόντο

Η Μητρόπολη συλλέγει είδη πρώτης ανάγκης «για τους πυροπαθείς αδελφούς μας της Αττικής»

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!
Xρήστης: Κώστας
Είναι σε επαναστατικό camping τα παιδιά λογικά τέτοια εποχή μην τους ενοχλείτε! Καταστρώνουν σχέδια πως θα ρίξουν τον καπιταλισμό από τον επ...

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: @(00:39)
Όταν ξεβρωμίσει ο δήμος από τον Βασιλόπουλο θα αποκτήσουμε το Άλσος που μας αξίζει. Και καθαρό και με πολύ περισσότερα δέντρα....

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: @(23:21)
Αν πληρώνει η κάθε μικροεπιχείρηση τουλάχιστον 65% φόρο όχι εξευτελιστικές απολαβές αλλά κανά σάντουιτς θα τους δίνουν για να δουλεύουν. Χω...

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: Ανώνυμος
Διάβασα μέχρις εκεί που ο αρθρογράφος μας αποκαλύπτει ότι οι απολύσεις γίνονται για τρείς βασικά λόγους ! Πρώτον διότι η επιχείρηση δεν πάε...

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!
Xρήστης: Γιαννης
Τώρα που άρχισαν τα πρόστιμα για τις παρανομίες με τον σταθμό μεταφόρτωσης πολύ λίγα τα βλέπω τα ψωμιά του Βασιλόπουλου....

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: Δικηγόρος του... Διαβόλου
Να κάνουμε "λευκές νύχτες" και στο Άλσος μήπως; Κάτι σαν... Μόντε Κάρλο (ας πούμε) με μερικά μαγαζιά, όταν δεν θα παίζει η ομάδα. Τι τα θέλο...

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!
Xρήστης: GeorgeAEK
Καλά τι λευκές νύχτες περιμένετε απο τους επαναστάτες της ξεφτίλας. Ας έκαναν τουλάχιστον τα αυτονόητα. Βασιλόγαυρε και λοιποί εραστές της β...

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: Nick
Έτσι ακριβώς Διαμαντή. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εξελίσσονται και να προχωρούν σε επικερδής κινήσεις και για τους ίδιους και για τους εργαζό...

No more Paradise, comrades...
Xρήστης: Νίκος
Για την απόπειρα με τα drones τι έχουμε να πούμε; Όλα καλά και άγια; Αντιπολίτευση με απόπειρες δολοφονίας; Συνεχίζεται η "πολιτική" κατά το...

«Όποιος κλαίει, είναι βλαξ»
Xρήστης: Αnonymos
Αφιερωνω κι εγω ενα βιντεακι. Οχι στους ναρκισσους που μας διοικουν (λεμε τωρα) αλλα στο λαο της Φιλαδελφειας για να καταλαβει τι ΔΕΝ εχουν....

No more Paradise, comrades...
Xρήστης: Όχι άλλο σανό βρε παιδιά! Γκώσαμε!
Ναι! Ναι! Και γ@μώ τις εκλογές!!!! Με ένα σωρό στελέχη της αντιπολίτευσης φυλακισμένα, με εκατοντάδες νεκρούς σε διαδηλώσεις (ακόμα και ανήλ...

No more Paradise, comrades...
Xρήστης: Anonymous
Όποιος διαφωνεί με τους ψευτοεπαναστάτες βαπτίζεται φιλελές! Όποιος διαφωνεί με τους βρωμοφασίστες βαπτίζεται κουμμούνι! Όποιος διαφωνεί με ...

No more Paradise, comrades...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
@15.37 Εκλογές έκανε ο Μαδούρο χααααχαχαχα. Χαχαχαχα, εκλογές χαααααχαχαχα μπα σε καλό σας......

«Ποτάμια» οι δρόμοι της πόλης- Πολλές οι κλήσεις στην Πυροσβεστική- Αγωνία για τη Σκρα
Xρήστης: @Διαμαντής Σεϊτανίδης
Απλως δημοτης ειμαι Διαμαντη.Οποτε απο σεπτεμβριο να περιμενουμε εξελιξεις;...

No more Paradise, comrades...
Xρήστης: Νίκος
Είστε ενάντια και στις εκλογές τώρα; Έγιναν εκλογές νίκησε, τελεία. Δηλαδή για τον Ερντογάν δεν έγιναν διαδηλώσεις; Τον αμφισβητεί κανείς; Ό...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©