Res Ratio: To νέο θεάτρο των τεσσάρων

Δημοσιεύτηκε στις 07/11/2015 στην κατηγορία Θέατρο-Κινηματογράφος  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Το Θέατρο Ροές θα είναι φέτος η έδρα ενός νέου δικτύου καλλιτεχνών, Res Ratio, που φιλοδοξεί να ελκύσει δημιουργούς με κοινή αφετηρία την έρευνα στην παραγωγή έργων παραστασιακής τέχνης και σκηνικής γραφής.

 

Η βασική δραστηριότητα του Δικτύου είναι να σχετίζει δημιουργούς οι οποίοι δεν εμφανίζονται με τυχαία επιλογή αλλά έχουν επιλέξει ο δρόμος της εργασίας τους να είναι η έρευνα στα παραστασιακά. Ακόμα και αν αυτό αφορά σε ενεργήματα εκτός θεάτρου όπως μια in situ παράσταση σε ένα συγκεκριμένο χώρο των Αθηνών, ο οποίος να είναι εξωθεατρικός ως προς την καταγωγή του.

 

Για την περίοδο 2015-16, οι καλλιτέχνες-πυρήνας του Δικτύου Άρης Σερβετάλης, Έφη Μπίρμπα, Μιχαήλα Πλιαπλιά και Νίκος Ηλίας, επέλεξαν να παρουσιάσουν στο Θέατρο Ροές που αποτελεί τη στέγη των δραστηριοτήτων τους τα έργα Vasistas – DOMINO, του Δημήτρη Καραντζά - Τέφρα και Σκιά, του Kινητήρας / ΕΚ ΠΛΗΞΗ - Το δικό μου Ψάρι και του Ευθύμη Φιλίππου- Τα ωραία χέρια μας.

 

Αφετηρία μας ήταν η περσινή συνάντηση στον «Σωσία» και πέρα από την επαγγελματική συναναστροφή, μπορέσαμε και μοιραστήκαμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες μας. Και ότι αυτή η ανησυχία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πορεία. Τους συναντήσαμε στο θέατρο Ροές και μας μίλησαν για το εγχείρημά τους.

 

— Πως αποφασίσατε αυτό το εγχείρημα και ποιούς αφορά;

Έφη: Αυτό που κινητοποίησε τη δράση εντός αυτού που ονομάσαμε δίκτυο είναι μια δραστηριότητα που σχετίζεται με ένα δίκτυο καλλιτεχνών και όχι θεατρικών παραγωγών ή έργων. Είναι ένα σημείο που διαφοροποιεί ίσως την συνεργασία μας. Είναι μια συνεργασία δημιουργών και όχι μια ομάδα που κάνει παραγωγή των έργων.

Άρης: Από τον τρόπο που θέλουμε να δουλεύουμε έχουμε συνειδητοποιήσει ότι ο κάθε δημιουργός που παίρνει μέσα στα χέρια του ένα έργο θέλει να δημιουργήσει την προσωπική του ανάγνωση μές από αυτό και να μην είναι τόσο περιοριστική. Θέλουμε κυρίως να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε ο δημιουργός να έχει τα εφόδια και τις συνθήκες και να κάνει τη δική του ερμηνεία πάνω σε ένα έργο, ένα ερέθισμα, μια αφορμή ή οτιδήποτε.

Έφη: Ουσιαστικά υπάρχουν δυο αφετηρίες: Η τάση να συσχετίσει δημιουργούς και να τους φέρει σε μια κοινή έδρα και η δεύτερη τάση να αφορά σε ερευνητικές στάσεις δημιουργών απέναντι στα παραστασιακά.

 

- Ποιά είναι η αφετηρία της συνεργασίας αυτής;

Νίκος: Αφετηρία μας ήταν η περσινή συνάντηση στον «Σωσία» και πέρα από την επαγγελματική συναναστροφή, μπορέσαμε και μοιραστήκαμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες μας. Και ότι αυτή η ανησυχία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πορεία. Το Res Ratio είναι ένα δίκτυο που θέλουμε να λειτουργήσει σαν ένας πόλος έλξης, δεν είμαστε μια ομάδα. Είμαστε διαχωρισμένοι σε επίπεδο καλλιτεχνικό και προερχόμαστε από διαφορετικά τοπία. Ο καθένας από εμάς έχει το δικό του χρωματισμό. Οπότε από διαφορετικές ανάγκες προερχόμενοι δημιουργούμε μια κοινή πορεία. Όλοι πιστεύουμε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και έτσι έχουμε σταθεί αρκετά στο γιατί ξεκινάμε. Αλλιώς θα κάναμε ακριβώς αυτό που δεν είμαστε: θα κάναμε μόνο παραγωγές. Η δική μας βάση και αφετηρία είναι η έρευνα.

 

— Η έρευνα είναι η λέξη που σας χαρακτηρίζει;

Έφη: Είναι στόχευση μέσα από τα έργα των συγκεκριμένων καλλιτεχνών.

Άρης: Εδώ μας ενδιαφέρει πολύ και το σημειώνουμε, να γνωρίσουμε ανθρώπους από άλλες χώρες και να έρθουμε σε επαφή με καλλιτέχνες που δε γνωρίζουμε την πολιτιστική τους καταγωγή. Μας ενδιαφέρει αυτός ο διάλογος που υπάρχει μέσα από τις παραστατικές τέχνες και με άλλους ανθρώπους έχει να δώσει πολλά και έχει έναν πολύτιμο εκπαιδευτικό χαρακτήρα για εμάς.

 

— Σας επηρέασε στην απόφασή σας το γεγονός ότι ξεκινάμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο;

Νίκος: Σίγουρα κάθε δράση πρέπει να έχει μια βάση. Σίγουρα το οικονομικό κομμάτι είναι σημαντικό παρόλα αυτά επειδή μιλάμε για ένα δίκτυο καλλιτεχνών που χτίζεται, αυτό δεν λειτούργησε ανασταλτικά. Τελικά σίγουρα πρέπει να 'χει παρουσία οικονομική όλο αυτό, αλλά η στιγμή δεν πρέπει να αφήσουμε να μας επηρεάσει.

Έφη: Αν διακόψουμε αυτή τη λειτουργία μας, είναι όπως το παρασυμπαθητικό. Εμφανώς συμβαίνει αυτόματα. Εμφανίζεται ένας μηχανισμός που πυροδοτείται και τροφοδοτείται αυτόματα από την ίδια την ανάγκη. Εκεί γεννιέται ένα έργο. Και εγκαθίσταται στην τοπιογραφία της ανάγκης. Η συγκεκριμένη χρονική συνθήκη είναι αυτή που δημιούργησε αυτό το επίπεδο μεταξύ μας. Και θεωρώ ευτυχή ως προς τον εαυτό της και τις προθέσεις της, αυτή τη γέννηση, όντως σε μια δύσκολη στιγμή τουλάχιστον ως κέλυφος και εύχομαι να εξελιχθεί εσωτερικά πιά. Να εμφανιστεί κάτι μέσα από αυτό.

 

— Μιλήστε μου για τον άξονα των φετινών σας επιλογών. Τι καλύπτει;

Νίκος: Υπήρξε ένας προβληματισμός γύρω από μια θεματική.

Μιχαήλα: Μας ενδιαφέρουν αρχικά οι άνθρωποι που δεν εκπλήσσονται. Υπάρχει ένας πόθος. Προς αυτό τον πόθο χρησιμοποιούνται εργαλεία που είναι διανύσματα, γνωρίζουν λοιπόν ήδη ή είναι υποψιασμένοι ότι δουλεύοντας με τα εργαλεία, δουλεύουν με πράγματα.

Έφη: Για παράδειγμα ο Δημήτρης Καραντζάς έχει αποδείξει μέσα από τις δουλειές του ότι η εσωτερική ρυθμολογία ενός έργου αρθρώνεται μουσικολεκτικά. Η ρυθμολογία έχει βρει τόπο να εγκατασταθεί μέσα στη δουλειά του μέσω του ήχου. Μιλάει για μια ηχητική δραματουργία που προέκυψε από ένα ερευνητικό πεδίο. Οι Vasistas έχουν δείξει την μονοδρομική κατεύθυνσή τους στην έρευνα μέσα από το σώμα και το λόγο. Η Αντιγόνη Γύρα με την παιδική αυτή δράση, την οποία εντάξαμε γιατί το παιδί είναι το μόνο πάσχον στα καλλιτεχνικά του τόπου, είναι ένα αποφάγι με ένα τρόπο ενός δείπνου, ασχολείται πολύ πυρηνικά με το ζητούμενο της έκπληξης του παιδιού και της συναισθηματικής αποφόρτισης. Και αυτή ασχολείται με την έρευνα στο συγκεκριμένο κομμάτι και εγώ από τη μεριά μου έχοντας καταγωγή και αφετηρία τα εικαστικά προσπαθώ να προσεγγίσω όλο το εύρος της εικόνας και της δράσης, ενώ αποτάσσομαι την πυρηνική θεατρική σύμβαση του αφηγήματος, κάνοντας μια άλλη δραματουργία και λειτουργώντας εξωθεατρικά. Δεν είναι ας πούμε ένα κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου που προσαρμόζω. Δημιουργείται αμφίδρομα ακριβώς αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Θα συγκροτείται μέχρι τη στιγμή που θα παρουσιαστεί. Οπότε ο κοινός παρονομαστής όλων των δημιουργών είναι η έρευνα με τον τρόπο και την οπτική καθενός. Κάθε χρόνο, αυτή είναι η ευχή μας θέλουμε να εμπλουτίζεται αυτό το Δίκτυο με νέες οπτικές. Για όλους εμάς είναι σημαντικό να εκπαιδευόμαστε και εμείς μέσω των καλλιτεχνικών ανταλλαγών.

 

— Έχετε ένα κομμάτι σεμιναρίων και εκπαίδευσης

Έφη: Θέλουμε να συνυπάρξουμε δημιουργικά με άλλους δημιουργούς. Να συνομιλήσουμε δημιουργικά μαζί τους. Το σεμιναριακό κομμάτι που σχετίζεται με αυτό είναι περισσότερο εκπαιδευτικό για τον ίδιο τον δημιουργό. Είναι σαν πρόσκληση σε δημιουργούς για να συνυπάρξουμε, να ανοίξουμε λίγο το βλέμμα. Αυτή είναι η αφετηρία κόμμα και του εκπαιδευτικού κομματιού που θα σχετίζεται με τα σεμινάρια.

 

— Με το κοινό τι είδους συνομιλία θα θέλατε να έχετε;

Έφη: Έχω την αίσθηση ότι έχει απαξιωθεί πλήρως η πλατεία. Έχει απαξιωθεί πνευματικά, ηθικά και οντολογικά και ηθικά. Και σε αυτό δε φταίει η πλατεία. Πρέπει να κοιτάξουμε εμάς, μέσα μας σε σχέση με αυτό για να μιλήσουμε για το πρόβλημα. Γιατί το πρόβλημα δεν υφίσταται χωρίς το δικό μας συσχετισμό και οφείλω να δω πώς δρω απέναντί του. Γιαυτό έχω χαρά όταν έρχομαι σε επαφή για παράδειγμα με μια ξένη ομάδα που με θεωρεί αντάξιο του εγχειρήματός της με ένα τρόπο.

 

— Το ερευνητικό ή το πειραματικό θέατρο είναι οικείο στον κόσμο;

Άρης: Αυτό όλο έχει μια προέκταση του πως να αντισταθεί κάποιος σε μια μαζοποίηση. Να προχωρήσει και να βγάλει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, ή μια ιδιαίτερη ανάγνωση. Και να βγει από το άτομο. Κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι τον πειραματισμό και την έρευνα. Ότι μιλάμε για κάτι πολύ φυσιολογικό. Να ανακαλύψουμε ποιοί είμαστε και να το επικοινωνήσουμε. Έχουμε φτάσει στο σημείο να λέμε το φυσιολογικό πειραματικό και έχουμε φτάσει να λέμε φυσιολογικό και κανονικό μια τυποποίηση. Εκεί εμφανίζεται ο δικός μας προβληματισμός και η δική μας ανάγκη.-

lifo
 

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Επανεκλογή Μαναράκη στη θέση του Προέδρου Παλαιών Προσκόπων Ελλάδας

Αγνώστου προέλευσης δυνάμεις κατοχής, κλείνουν σχολεία της πόλης - Τι θα κάνει ο δήμαρχος;

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»

Το νέο αναπτυξιακό πλαίσιο των ΟΤΑ θα βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών

Οικονόμου στο ΑΠΕ: Με 1500 νέους ειδικούς φρουρούς στην Αττική, κτυπάμε την εγκληματικότητα

Οι πολίτες συμμετέχουν στη διαμόρφωση των φυσικών χώρων της πόλης. Όχι εδώ, βέβαια! Αλλού!

Κινδύνεψαν παιδιά στο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας- Οι γονείς καταγγέλλουν τη δημοτική Αρχή για εγκατάλειψη

Δημοτικό Συμβούλιο τη Δευτέρα

Στις 27 Ιανουαρίου η πίτα της Πολιτών Πολιτείας και Πόλη της καρδιάς, στις 19 της Δύναμης Πολιτών

Μπουλούκι! Αχταρμάς!

Συνεχίζει ακάθεκτος ο Άτταλος

«Ο Λένιν στη Ζυρίχη»

Στις 24 Ιανουαρίου οι Κρήτες κόβουν τη βασιλόπιτά τους

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;

Άβε, Καίσαρ! Ιδού ο στρατός σου!

Δημοφιλέστερα άρθρα

Ο Γιάννης Ουσταμπασίδης ενώνει -για πρώτη φορά- όλη την αντιπολίτευση εναντίον του Βούρου

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;

Ερωτήματα για το πρόγραμμα των προσφύγων

Πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ: Βατερλό Βούρου- Στα εξ ων συνετέθη η «συμμαχία» της διοίκησης

Μοιράζει αξιώματα για να σταθεί ο Βούρος- Νέος αντιδήμαρχος ο Γραμμένος- «Ψαλίδι» στον Κουτσάκη

Άβε, Καίσαρ! Ιδού ο στρατός σου!

Η πόλη μας χωρίς δήμαρχο (και πάλι) έως τις 26 Ιανουαρίου!

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»

ΕΣΤΙΑ- Βόμβα Βούρου: Ό,τι και να λέει το δημοτικό συμβούλιο, θα γίνει αυτό που θέλει αυτός

Νόμος: Τα δημόσια πρόσωπα που επιβάλλονται μαφιόζικα, λειτουργούν και μαφιόζικα...

Γούλας: Το πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ και οι χειρισμοί που εγείρουν ερωτήματα και προβληματισμούς!

ΕΣΤΙΑ- Ολόκληρη η σημαντική τοποθέτηση του Γιώργου Καραβία για το πρόγραμμα

Ο θαυμαστός κόσμος της δυσωδίας

Κινδύνεψαν παιδιά στο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας- Οι γονείς καταγγέλλουν τη δημοτική Αρχή για εγκατάλειψη

Μπουλούκι! Αχταρμάς!

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;
Xρήστης: @Με το ψαλίδι στο χέρι (20/01/2020 19:32)
Περνάμε στη φάση που αναλαμβάνει να προχωρήσει το έργο η Περιφέρεια. Και υπάρχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και δεσμεύσεις. Δεν θα τα πρ...

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»
Xρήστης: ανώνυμος
@ Ανώνυμος (20/01/2020 21:02) "...Σε λίγο θα μας πείτε να τα κουρέψουμε και γουλί και να τα διασύρουμε στους δρόμους με ταμπέλες "είμαι τέντ...

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»
Xρήστης: Γονιός ΓΕΛ ΝΦ
Σε λίγο και στα υπόλοιπα σχολεία,έτσι για συμπαράσταση ρε γάμο τω. Την νομοθεσία περί καταλήψεων ποιος την τηρεί? Στο δικό μας σχολείο δεν...

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»
Xρήστης: Patata
Μια χαρα τα λεει το άρθρο οποιος το εγραψε έχει μεγάλο respect απο τους κατα του 2ου λυκείου νεα Φιλαδέλφειας...

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»
Xρήστης: Ανώνυμος
@ ανώνυμος (20/01/2020 20:10) Αγαπητέ μου κύριε είναι δικαίωμά σας να απορρίπετε αυτές τις μορφές αγώνα. Κι εγώ τις απορρίπτω. Πάντως για δι...

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»
Xρήστης: ανώνυμος
Ανώνυμος (20/01/2020 19:49) Δηλαδή θέλεις να πεις ότι θρανία σπασμένα δεν θα βρει ο γυμνασιάρχης όταν μπει μέσα! Μήπως ζούσες σε Ευρωπαϊκή...

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»
Xρήστης: Ανώνυμος
@ Διαμαντής Σεϊτανίδης Αν οι συντάκτες της ανακοίνωσης είναι για γέλια, η ίδια και μεγαλύτερη χλεύη αξίζει στους γονείς τους πρωτίστως και δ...

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;
Xρήστης: Με το ψαλίδι στο χέρι
@ (20/01/2020 16:41) Η τελική ευθεία θα είναι πολύύύύύύύύύύ μεγάλη. Έτοιμο γήπεδο σημαίνει σέντρα στο 1ο φιλικό. Πότε το βλέπεις; Μάλλον με ...

Απίστευτο! Κατάληψη στο 2ο Γενικό Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας επειδή «δυσλειτουργούν τα καζανάκια»
Xρήστης: ανώνυμος
Αν όμως ο Εισαγγελέας έστελνε κλήση στους επαναστάτες πατεράδες (των επαναστατημένων παιδιών) και τους καταλόγιζε και όλες τις ζημιές, θα βλ...

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;
Xρήστης: Nick
Το έχω γράψει και άλλη φορά. Τώρα που φτάνουμε στην τελική ευθεία και ξεκινούν τα έργα στους εξωτερικούς χώρους θα διαπιστώσουν όλοι πόσο κα...

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;
Xρήστης: Αμοιρο γαυροτρολ
Στον παπαγο δεν ηθελε ο βαζελος να κανει γηπεδο και μιλαμε για μια περιοχη γεματη καραβαναδες και φασιστες. Αν δεν σου αρεσει το γηπεδο μετ...

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;
Xρήστης: Γιωργος Αεκαρα
Ασχετε οι κατοικοι στον δημο ειναι γυρω στους 35.000 και η πλειοψηφια τους ειναι οπαδοι της ΑΕΚ δηλαδη οι κατοικοι ειναι οσο θα ειναι περιπο...

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;
Xρήστης: Ανώνυμος
Το πρόβλημα δεν είναι το γήπεδο. Ακόμη κι εγώ που είμαι κατά της Σούπερ Λίγδας (αλλά όχι εναντίον της μπάλας όπως τη γνώρισα κάποτε) θεωρώ π...

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;
Xρήστης: γιανης
επρεπε να φτιαχτει αλλου σε μη κατοικημενη περιοχη. ολα τα γηπεδα εξω απο οικισμους. ο σουφλιας ειχε παραχωρησει οικοπεδο στον ντεμη. δεν ...

Θερμοκέφαλοι έβαλαν φωτιά σε κάδο της Δεκελείας χθες. Ο δήμαρχος... Ποιος δήμαρχος;
Xρήστης: @Giannisneafil
Εννοείται ότι έφερε ανάπτυξή ήδη το γήπεδο της ΑΕΚ στην πόλη. Απομένουν τα έργα που θα βελτιώσουν και θα ομορφύνουν τη γειτονιά μας. Κλάψε ε...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©