Res Ratio: To νέο θεάτρο των τεσσάρων

Δημοσιεύτηκε στις 07/11/2015 στην κατηγορία Θέατρο-Κινηματογράφος  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Το Θέατρο Ροές θα είναι φέτος η έδρα ενός νέου δικτύου καλλιτεχνών, Res Ratio, που φιλοδοξεί να ελκύσει δημιουργούς με κοινή αφετηρία την έρευνα στην παραγωγή έργων παραστασιακής τέχνης και σκηνικής γραφής.

 

Η βασική δραστηριότητα του Δικτύου είναι να σχετίζει δημιουργούς οι οποίοι δεν εμφανίζονται με τυχαία επιλογή αλλά έχουν επιλέξει ο δρόμος της εργασίας τους να είναι η έρευνα στα παραστασιακά. Ακόμα και αν αυτό αφορά σε ενεργήματα εκτός θεάτρου όπως μια in situ παράσταση σε ένα συγκεκριμένο χώρο των Αθηνών, ο οποίος να είναι εξωθεατρικός ως προς την καταγωγή του.

 

Για την περίοδο 2015-16, οι καλλιτέχνες-πυρήνας του Δικτύου Άρης Σερβετάλης, Έφη Μπίρμπα, Μιχαήλα Πλιαπλιά και Νίκος Ηλίας, επέλεξαν να παρουσιάσουν στο Θέατρο Ροές που αποτελεί τη στέγη των δραστηριοτήτων τους τα έργα Vasistas – DOMINO, του Δημήτρη Καραντζά - Τέφρα και Σκιά, του Kινητήρας / ΕΚ ΠΛΗΞΗ - Το δικό μου Ψάρι και του Ευθύμη Φιλίππου- Τα ωραία χέρια μας.

 

Αφετηρία μας ήταν η περσινή συνάντηση στον «Σωσία» και πέρα από την επαγγελματική συναναστροφή, μπορέσαμε και μοιραστήκαμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες μας. Και ότι αυτή η ανησυχία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πορεία. Τους συναντήσαμε στο θέατρο Ροές και μας μίλησαν για το εγχείρημά τους.

 

— Πως αποφασίσατε αυτό το εγχείρημα και ποιούς αφορά;

Έφη: Αυτό που κινητοποίησε τη δράση εντός αυτού που ονομάσαμε δίκτυο είναι μια δραστηριότητα που σχετίζεται με ένα δίκτυο καλλιτεχνών και όχι θεατρικών παραγωγών ή έργων. Είναι ένα σημείο που διαφοροποιεί ίσως την συνεργασία μας. Είναι μια συνεργασία δημιουργών και όχι μια ομάδα που κάνει παραγωγή των έργων.

Άρης: Από τον τρόπο που θέλουμε να δουλεύουμε έχουμε συνειδητοποιήσει ότι ο κάθε δημιουργός που παίρνει μέσα στα χέρια του ένα έργο θέλει να δημιουργήσει την προσωπική του ανάγνωση μές από αυτό και να μην είναι τόσο περιοριστική. Θέλουμε κυρίως να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε ο δημιουργός να έχει τα εφόδια και τις συνθήκες και να κάνει τη δική του ερμηνεία πάνω σε ένα έργο, ένα ερέθισμα, μια αφορμή ή οτιδήποτε.

Έφη: Ουσιαστικά υπάρχουν δυο αφετηρίες: Η τάση να συσχετίσει δημιουργούς και να τους φέρει σε μια κοινή έδρα και η δεύτερη τάση να αφορά σε ερευνητικές στάσεις δημιουργών απέναντι στα παραστασιακά.

 

- Ποιά είναι η αφετηρία της συνεργασίας αυτής;

Νίκος: Αφετηρία μας ήταν η περσινή συνάντηση στον «Σωσία» και πέρα από την επαγγελματική συναναστροφή, μπορέσαμε και μοιραστήκαμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες μας. Και ότι αυτή η ανησυχία θα μπορούσε να δημιουργήσει μια πορεία. Το Res Ratio είναι ένα δίκτυο που θέλουμε να λειτουργήσει σαν ένας πόλος έλξης, δεν είμαστε μια ομάδα. Είμαστε διαχωρισμένοι σε επίπεδο καλλιτεχνικό και προερχόμαστε από διαφορετικά τοπία. Ο καθένας από εμάς έχει το δικό του χρωματισμό. Οπότε από διαφορετικές ανάγκες προερχόμενοι δημιουργούμε μια κοινή πορεία. Όλοι πιστεύουμε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και έτσι έχουμε σταθεί αρκετά στο γιατί ξεκινάμε. Αλλιώς θα κάναμε ακριβώς αυτό που δεν είμαστε: θα κάναμε μόνο παραγωγές. Η δική μας βάση και αφετηρία είναι η έρευνα.

 

— Η έρευνα είναι η λέξη που σας χαρακτηρίζει;

Έφη: Είναι στόχευση μέσα από τα έργα των συγκεκριμένων καλλιτεχνών.

Άρης: Εδώ μας ενδιαφέρει πολύ και το σημειώνουμε, να γνωρίσουμε ανθρώπους από άλλες χώρες και να έρθουμε σε επαφή με καλλιτέχνες που δε γνωρίζουμε την πολιτιστική τους καταγωγή. Μας ενδιαφέρει αυτός ο διάλογος που υπάρχει μέσα από τις παραστατικές τέχνες και με άλλους ανθρώπους έχει να δώσει πολλά και έχει έναν πολύτιμο εκπαιδευτικό χαρακτήρα για εμάς.

 

— Σας επηρέασε στην απόφασή σας το γεγονός ότι ξεκινάμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο;

Νίκος: Σίγουρα κάθε δράση πρέπει να έχει μια βάση. Σίγουρα το οικονομικό κομμάτι είναι σημαντικό παρόλα αυτά επειδή μιλάμε για ένα δίκτυο καλλιτεχνών που χτίζεται, αυτό δεν λειτούργησε ανασταλτικά. Τελικά σίγουρα πρέπει να 'χει παρουσία οικονομική όλο αυτό, αλλά η στιγμή δεν πρέπει να αφήσουμε να μας επηρεάσει.

Έφη: Αν διακόψουμε αυτή τη λειτουργία μας, είναι όπως το παρασυμπαθητικό. Εμφανώς συμβαίνει αυτόματα. Εμφανίζεται ένας μηχανισμός που πυροδοτείται και τροφοδοτείται αυτόματα από την ίδια την ανάγκη. Εκεί γεννιέται ένα έργο. Και εγκαθίσταται στην τοπιογραφία της ανάγκης. Η συγκεκριμένη χρονική συνθήκη είναι αυτή που δημιούργησε αυτό το επίπεδο μεταξύ μας. Και θεωρώ ευτυχή ως προς τον εαυτό της και τις προθέσεις της, αυτή τη γέννηση, όντως σε μια δύσκολη στιγμή τουλάχιστον ως κέλυφος και εύχομαι να εξελιχθεί εσωτερικά πιά. Να εμφανιστεί κάτι μέσα από αυτό.

 

— Μιλήστε μου για τον άξονα των φετινών σας επιλογών. Τι καλύπτει;

Νίκος: Υπήρξε ένας προβληματισμός γύρω από μια θεματική.

Μιχαήλα: Μας ενδιαφέρουν αρχικά οι άνθρωποι που δεν εκπλήσσονται. Υπάρχει ένας πόθος. Προς αυτό τον πόθο χρησιμοποιούνται εργαλεία που είναι διανύσματα, γνωρίζουν λοιπόν ήδη ή είναι υποψιασμένοι ότι δουλεύοντας με τα εργαλεία, δουλεύουν με πράγματα.

Έφη: Για παράδειγμα ο Δημήτρης Καραντζάς έχει αποδείξει μέσα από τις δουλειές του ότι η εσωτερική ρυθμολογία ενός έργου αρθρώνεται μουσικολεκτικά. Η ρυθμολογία έχει βρει τόπο να εγκατασταθεί μέσα στη δουλειά του μέσω του ήχου. Μιλάει για μια ηχητική δραματουργία που προέκυψε από ένα ερευνητικό πεδίο. Οι Vasistas έχουν δείξει την μονοδρομική κατεύθυνσή τους στην έρευνα μέσα από το σώμα και το λόγο. Η Αντιγόνη Γύρα με την παιδική αυτή δράση, την οποία εντάξαμε γιατί το παιδί είναι το μόνο πάσχον στα καλλιτεχνικά του τόπου, είναι ένα αποφάγι με ένα τρόπο ενός δείπνου, ασχολείται πολύ πυρηνικά με το ζητούμενο της έκπληξης του παιδιού και της συναισθηματικής αποφόρτισης. Και αυτή ασχολείται με την έρευνα στο συγκεκριμένο κομμάτι και εγώ από τη μεριά μου έχοντας καταγωγή και αφετηρία τα εικαστικά προσπαθώ να προσεγγίσω όλο το εύρος της εικόνας και της δράσης, ενώ αποτάσσομαι την πυρηνική θεατρική σύμβαση του αφηγήματος, κάνοντας μια άλλη δραματουργία και λειτουργώντας εξωθεατρικά. Δεν είναι ας πούμε ένα κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου που προσαρμόζω. Δημιουργείται αμφίδρομα ακριβώς αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Θα συγκροτείται μέχρι τη στιγμή που θα παρουσιαστεί. Οπότε ο κοινός παρονομαστής όλων των δημιουργών είναι η έρευνα με τον τρόπο και την οπτική καθενός. Κάθε χρόνο, αυτή είναι η ευχή μας θέλουμε να εμπλουτίζεται αυτό το Δίκτυο με νέες οπτικές. Για όλους εμάς είναι σημαντικό να εκπαιδευόμαστε και εμείς μέσω των καλλιτεχνικών ανταλλαγών.

 

— Έχετε ένα κομμάτι σεμιναρίων και εκπαίδευσης

Έφη: Θέλουμε να συνυπάρξουμε δημιουργικά με άλλους δημιουργούς. Να συνομιλήσουμε δημιουργικά μαζί τους. Το σεμιναριακό κομμάτι που σχετίζεται με αυτό είναι περισσότερο εκπαιδευτικό για τον ίδιο τον δημιουργό. Είναι σαν πρόσκληση σε δημιουργούς για να συνυπάρξουμε, να ανοίξουμε λίγο το βλέμμα. Αυτή είναι η αφετηρία κόμμα και του εκπαιδευτικού κομματιού που θα σχετίζεται με τα σεμινάρια.

 

— Με το κοινό τι είδους συνομιλία θα θέλατε να έχετε;

Έφη: Έχω την αίσθηση ότι έχει απαξιωθεί πλήρως η πλατεία. Έχει απαξιωθεί πνευματικά, ηθικά και οντολογικά και ηθικά. Και σε αυτό δε φταίει η πλατεία. Πρέπει να κοιτάξουμε εμάς, μέσα μας σε σχέση με αυτό για να μιλήσουμε για το πρόβλημα. Γιατί το πρόβλημα δεν υφίσταται χωρίς το δικό μας συσχετισμό και οφείλω να δω πώς δρω απέναντί του. Γιαυτό έχω χαρά όταν έρχομαι σε επαφή για παράδειγμα με μια ξένη ομάδα που με θεωρεί αντάξιο του εγχειρήματός της με ένα τρόπο.

 

— Το ερευνητικό ή το πειραματικό θέατρο είναι οικείο στον κόσμο;

Άρης: Αυτό όλο έχει μια προέκταση του πως να αντισταθεί κάποιος σε μια μαζοποίηση. Να προχωρήσει και να βγάλει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, ή μια ιδιαίτερη ανάγνωση. Και να βγει από το άτομο. Κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι τον πειραματισμό και την έρευνα. Ότι μιλάμε για κάτι πολύ φυσιολογικό. Να ανακαλύψουμε ποιοί είμαστε και να το επικοινωνήσουμε. Έχουμε φτάσει στο σημείο να λέμε το φυσιολογικό πειραματικό και έχουμε φτάσει να λέμε φυσιολογικό και κανονικό μια τυποποίηση. Εκεί εμφανίζεται ο δικός μας προβληματισμός και η δική μας ανάγκη.-

lifo
 

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Την Τετάρτη η πρώτη εκδήλωση της «Ανέμης»

Δεν έχεις πάρει ακόμα διαρκείας του Ιωνικού;

Ομιλητής σε Διεθνές Συνέδριο στην Ιταλία με θέμα την ειρήνη, ο Μητροπολίτης κ.κ. Γαβριήλ

Όταν λέμε απλή αναλογική στους δήμους...

Κι άλλη νίκη για το αντρικό τμήμα της ΦΕΑ

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»

Με τον Α.Ο. Αχαγιά παίζει την Κυριακή ο Ιωνικός

Είκοσι χιλιάδες ευρώ για εκτυπώσεις; Δώστε ΟΛΑ τα τιμολόγια στη δημοσιότητα ΤΩΡΑ!

Στη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, απαντούν με λάσπη

Σπίτια προς ενοικίαση για πρόσφυγες αναζητεί ο δήμος

Την Παρασκευή, 26 Οκτωβρίου το πρώτο blitz της περιόδου από τον ΣΟΝΦ

Άλλες 10.000 ευρώ δίνει ο Βασιλόπουλος σε σεμινάρια που συντονίζει η κουμπάρα του

Γέμισε με ροζ φύλλα η ΦΕΑ!

Σκέψεις του Μανώλη Διαγουμά για μια βιώσιμη πόλη

Εκδήλωση για τον Τσε έκανε η «Επαναστατική Κίνηση»

Δημοφιλέστερα άρθρα

Άλλες 10.000 ευρώ δίνει ο Βασιλόπουλος σε σεμινάρια που συντονίζει η κουμπάρα του

Στον εκφασισμό του δημόσιου διαλόγου επενδύουν οι υποτακτικοί του δημάρχου στο διαδίκτυο

Δρώμενο και ΟΑΣΗ, ανακοινώνουν νέες δραστηριότητες για ενήλικες και παιδιά

Δεν σας μύρισαν δημοτικές εκλογές;

Η διοίκηση του δήμου οφείλει μια συγνώμη...

Εκδήλωση για τον Τσε έκανε η «Επαναστατική Κίνηση»

Ο δήμος κάνει συναυλία στη λίμνη για το άλσος, και δίπλα τα δέντρα ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ (video)

Απουσίες στα μητρώα σημειώνουμε, ένας- ένας το διαλάμε κι αραιώνουμε

Είκοσι χιλιάδες ευρώ για εκτυπώσεις; Δώστε ΟΛΑ τα τιμολόγια στη δημοσιότητα ΤΩΡΑ!

Χωρίς ρεύμα από χθες περιοχές στη βόρεια Φιλαδέλφεια- Δεν απαντά στις κλήσεις η ΔΕΗ

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»

Ξέφραγο αμπέλι τα σχολεία της πόλης, απλός θεατής των καταστροφών ο Βασιλόπουλος

Τι σχεδιάζει η «Πολιτιστική Αναγέννηση»

Σκέψεις του Μανώλη Διαγουμά για μια βιώσιμη πόλη

Στη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, απαντούν με λάσπη

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: Κώστας
Κύριε Διαμαντή στην πρώτη παράγραφο της ανακοίνωσης αναφέρουν πάλι την ΑΕΚ λογικά για να γίνει γνωστή η κίνηση αυτή και να προκληθεί ντόρος ...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανίδης
Συγνώμη, η ΑΕΚ με το δημοτικό στέκι νεολαίας τι σχέση έχουν; Δεν είπαμε αυτοσυγκράτηση στα σχόλια και θεματολογία ανάλογη της ανάρτησης; Για...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: Κώστας
@ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (20/10/2018 19:05) Γαύρε χρηματοδοτούμενε ο Πλατέλλας με τον Αραβίδη σε ψάχνουν... Άσε την ΑΕΚΑΡΑ και ασχολήσου με ...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: @ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (20/10/2018 19:05)
Ασχολήσου με την εγκληματική σου οργάνωση κόκκινη αμοιβάδα και όχι με την ΑΕΚΑΡΑ, Τιμή μας να μας παίρνουν τα πρωταθλήματα οι γαύροι βορρά κ...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: Εφς
@ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Τρικυμία εν κρανίω. Όλα στο μίξερ. Έχουν κάποια σχέση αυτά που γράφεις με το θέμα; Νομίζεις ότι είσαι καλυτερος από ...

Όταν λέμε απλή αναλογική στους δήμους...
Xρήστης: Ανώνυμος..
@ανώνυμος Αυτό κατέστρεψε τη πόλη το 2014 κι εκλέχτηκε τελικά ένα ανεπάγγελτο εμμονικό και ιδεοληπτικό άτομο που δεν μπόρεσε να συσπειρώσει...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: Anonymous
@19:05 Γαύρε δεν πείθεις ούτε τον ίδιο σου τον εαυτό πλέον. Στο βοθρολιμανο σου και γρήγορα! ...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: @ Κωστάκη ή όπως αλλιώς σε λένε
Είχα μια ελπίδα ότι αν μη τι άλλο θα μπορούσες να σκεφτείς στοιχειωδώς. Μάταια, όπως αποδεικνύεται. Δυστυχώς για 'σένα έχεις διακόψει κάθε σ...

Δεν έχεις πάρει ακόμα διαρκείας του Ιωνικού;
Xρήστης: Ανώνυμος
Πρωτότυπο κείμενο για τη διαφήμιση των εισιτηρίων διαρκείας του ΙΩΝΙΚΟΥ Α.Σ. Μόνο που δεν γράφει πουθενά και πόσο κοστίζουν....

Όταν λέμε απλή αναλογική στους δήμους...
Xρήστης: ανώνυμος
Αυτά, ας τα έχουν υπόψη τους αυτοί που αρκούνται, απλά και μόνο, να μπουν στο δημοτικό συμβούλιο. Η ισχύς εν τη ενώσει, παιδιά! ...

Είκοσι χιλιάδες ευρώ για εκτυπώσεις; Δώστε ΟΛΑ τα τιμολόγια στη δημοσιότητα ΤΩΡΑ!
Xρήστης: Ποτέμκιν
@Ανωνυμος (20/10/2018 07:49) Μπορεί να μη σ αρέσει το χιούμορ μου. Σεβαστό. Αλλά τον αντικομμουνισμό που τον είδες; Είναι κάνα ιερό τοτέμ το...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
(ΕΠΟ) Μου αρέσει που ήταν κάποιοι σίγουροι ότι θα γίνει δεκτή η έφεση, επειδή ο δικαστής είπε ότι η απόφαση θα βγει πρωί. Τώρα προσφυγή στο...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: Κώστας
@ 00:24 Έφαγες την τάπα Φασιστόμουτρο του Περισσού περί ναζί και τώρα μας το γύρισες στον πολιτισμό και στις τέχνες; Ποια γκάφα να διασκεδάσ...

Είκοσι χιλιάδες ευρώ για εκτυπώσεις; Δώστε ΟΛΑ τα τιμολόγια στη δημοσιότητα ΤΩΡΑ!
Xρήστης: Ανωνυμος
@12.14 Μόσχα..... θωρηκτό Ποτέμκιν! Ακόμα και σε μια σωστή κριτική βγάζεις τα αντικομμουνιστικά σου ένστικτα με αποτέλεσμα να μην σε παίρνει...

Δημοτικό Στέκι Νεολαίας ζητεί η «Επαναστατική Κίνηση»
Xρήστης: @ Κωστάκη ή όπως αλλιώς σε λένε
, μόλις στις 18/10/2018 και ώρα 14:29, κάνοντας τρόπως του λέγειν χιουμοράκι επιπέδου Σεφερλή, είπες "Στην πόρτα μαζί με το σφυροδρέπανο βάλ...

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©