«Ο Γάμος του Φίγκαρο» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Δημοσιεύτηκε στις 04/11/2015 στην κατηγορία Μουσική  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Της Χαράς Κιούση

 

Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Σεβίλλη στο παλάτι του κόμη Αλμαβίβα, ο οποίος πολιορκεί στενά την Σουζάνα, υπηρέτρια της κόμισσας Ροζίνας και αρραβωνιαστικιά του Φίγκαρο, που είναι ο βαλές του.

 

Η οικονόμος Μαρτσελλίνα δηλώνει ότι ο Φίγκαρο της έχει υποσχεθεί γάμο και καλεί τον γιατρό Μπάρτολο σαν μάρτυρα.

 

Ο Κερουμπίνο που είναι ερωτευμένος με την Μπαρμπαρίνα παίζει το παιχνίδι της κόμισσας που θέλει να παγιδεύσει το σύζυγό της. Το ίδιο και η Σουζάνα που αποβλέπει να τιμωρήσει τον Φίγκαρο για τους ερωτιάρικους τρόπους του. Ξαφνικά η αποκάλυψη πως η Μαρτσελλίνα είναι μητέρα του, ανατρέπει την πρόθεσή της για γάμο και μέσα από μια γενική άσχημη σύγχυση «παρεξηγημένης ταυτότητας» τα πράγματα μπαίνουν σ' άλλο δρόμο. Ο κόμης αναγνωρίζει πως έχει γελοιοποιηθεί, εκλιπαρεί την συγχώρεση της γυναίκας του και τελικά όλοι γιορτάζουν τους γάμους του Φίγκαρο και της Σουζάνας καθώς του Κερουμπίνο και της Μπαρμπαρίνας.

 

Ο Στάθης Λιβαθινός με τη σκηνοθεσία του προσδίδει στην παράσταση το φαρσικό ύφος της εποχής της. Δηλώνει πως δεν τον νοιάζει η δημιουργία μιας αληθοφανούς, ρεαλιστικής συνθήκης, ούτε η αναπαράσταση κάποιας πραγματικότητας, αλλά μόνον η παραστασιμότητα. Έτσι με μια νεωτεριστική διάθεση, εκμεταλλευόμενος το έργο «που σου επιτρέπει το ίδιο να το αλλάξεις», δημιουργεί ένα ζωντανό θέαμα ποικίλων θεατρικών εκφράσεων.

 

Στοιχεία της Comedia del arte, παντομίμας και μιμικής ικανότητας, μεταμφιέσεις, λεκτικοί διαξιφισμοί σε γνώριμα κι αντίθετα ζευγάρια, η παρεφθαρμένη προφορά μιας τοπικής διαλέκτου, δίνουν την αναγκαία αυτοδυναμία στο ηθοποιό για ένα παιχνίδι αυτοσχεδιασμών.

 

Ερωτικές περιπέτειες και ζήλιες διανθίζονται με άλλες ενδιαφέρουσες υποπλοκές αποκαλύπτοντας το πνεύμα της εποχής. Καυστικά υπονοούμενα, δεσμοί συναισθηματικοί, παρεξηγήσεις και συγχύσεις, ανατροπές με αίσιο κι ευτυχές τέλος, ως αποτέλεσμα μιας ομαδικής συνεργασίας, δημιούργησαν έντονη αίσθηση του χιούμορ και πολύ γέλιο. Η παράσταση έχει γρήγορο ρυθμό και ενιαίο ύφος που κορυφώνεται σε στιγμές έξαρσης με κέφι βαλκανικό.

 

Η μουσική προκύπτει ως μίξη των μαθημάτων που διδάσκει ο Ινδός δάσκαλος Μπαζίλιο, που τον υποδύεται εκπληκτκά ο Ν. Καρδώνης, ενώ οι όμορφες χορογραφίες έχουν στοιχεία ανατολίτικου ρυθμού.

 

Αντίθετα ο Αρ. Τρουπάκης ως αγγλοτραφής κόμης Αλμαβίβα, ροκάρει σκωπτικός και σαρκαστικός επί σκηνής, τα προνόμια της αριστοκρατικής του καταγωγής.

 

Ο Δ. 'Ημελλος στο ρόλο του Φίγκαρο είναι όλα τα λεφτά. Η ιδιάζουσά του εμφάνιση ως τέλειος τσιγγάνος -από το κούρεμα ως την καδένα στο λαιμό- το σκέρτσο, η πολυπραγμοσύνη του  συνδυασμένη με την ευρεία του μόρφωση, τον καθιστούν συνδετικό κρίκο μιας εποχής που φεύγει και μιας άλλης που έρχεται.

 

Πληθωρική Μαρτσελλίνα, η Μ. Σαββίδου, σκερτσόζοι νεανικοί και οι ρυθμοί της Αν. Φρυδά -Κόμισσας και της Αμ. Τσεκούρα - Σουζάνας, ευέλικτες και ομοιογενείς οι ερμηνείες των υπολοίπων ηθοποιών.

 

Τα κοστούμια της Ελ. Μανωλοπούλου συμβαδίζουν με το ύφος του έργου, ενώ τα σκηνικά της με τα ανόμοια πορτοπαράθυρα που αιωρούνται πάνω από την σκηνή και η σκαλωσιά - πύργος, ανοίγουν οράματα ιδεολογικά σε εποχές ανθρωπιστικής κρίσης. Ο φωτισμός φλερτάρει με τις παραπλανητικές διαθέσεις και απανωτές αποκαλύψεις «μιας τρελής μέρας», που η παραστασημότητα της ψυχαγώγησε επαρκώς το κοινό.

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού

Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

Δραματουργική επεξεργασία: Έλσα Ανδριανού & Στάθης Λιβαθινός

Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Μουσική: Χαράλαμπος Γωγιός

Επιμέλεια κίνησης: PaulineHuguet

Hairdesign: Ντάνιελ Αθανασίου

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Αλεξάνδρα Μυτά

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Τσελεμπή

Βοηθός σκηνογράφου: Ξένια Παπατριανταφύλλου

Οργάνωση παράγωγης: Τζέλα Χριστοπούλου

Διεύθυνση παράγωγης: Γιολάντα Μαρκοπούλου & Ελίνα Φέσσα

Παίζουν: Λευτέρης Αγγελάκης, Αργυρώ Ανανιάδου, Παναγιώτης Εξαρχέας, Δημήτρης Ήμελλος, Νίκος Καρδώνης, Γεράσιμος Μιχελής, Διονύσης Μπουλάς, Γιάννης Παναγόπουλος, Μαρία Σαββίδου, Χρήστος Σουγάρης, Αμαλία Τσεκούρα, Γιώργος Τσιαντούλας, Άρης Τρουπάκης, Αντιγόνη Φρυδά.

Ζωντανή μουσική: AntArtes (Αλέξης Κωτσόπουλος, Νίκος Καρύδης)

newsbeast

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Ροή ειδήσεων

Να κι ένας δήμος που κερδίζει τη μάχη της τεχνολογίας! (Μακριά από δω...)

Έτοιμοι!

Ευρεία ειδησεογραφική κάλυψη στην πυρκαγιά ακατοίκητου σπιτιού στην Τρυπιά

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!

No more Paradise, comrades...

«Όποιος κλαίει, είναι βλαξ»

Πολύτιμη η συμβολή των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας της πόλης μας

«Ποτάμια» οι δρόμοι της πόλης- Πολλές οι κλήσεις στην Πυροσβεστική- Αγωνία για τη Σκρα

Να διορθώσει αμέσως ο δήμος τα προβλήματα στο θέατρο του ΠΠΙΕΔ

Θλιβερή πολιτική εντυπώσεων πάνω στα καμμένα κάνει ο Άρης Βασιλόπουλος!

Τι πρέπει να κάνει η κεντρική εξουσία και τι η αυτοδιοίκηση για να μην ξαναδούμε τέτοια καταστροφή

Παρέμβαση του Σωματείου Εργαζομένων του δήμου για την τραγωδία στην Ανατολική Αττική

Σε ποια σημεία της Αθήνας συλλέγονται είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτους

Η Μητρόπολη συλλέγει είδη πρώτης ανάγκης «για τους πυροπαθείς αδελφούς μας της Αττικής»

Δημοφιλέστερα άρθρα

«Ποτάμια» οι δρόμοι της πόλης- Πολλές οι κλήσεις στην Πυροσβεστική- Αγωνία για τη Σκρα

Παρέμβαση του Σωματείου Εργαζομένων του δήμου για την τραγωδία στην Ανατολική Αττική

Θλιβερή πολιτική εντυπώσεων πάνω στα καμμένα κάνει ο Άρης Βασιλόπουλος!

Σε ποια σημεία της Αθήνας συλλέγονται είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτους

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...

Τι πρέπει να κάνει η κεντρική εξουσία και τι η αυτοδιοίκηση για να μην ξαναδούμε τέτοια καταστροφή

Να διορθώσει αμέσως ο δήμος τα προβλήματα στο θέατρο του ΠΠΙΕΔ

Πολύτιμη η συμβολή των Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας της πόλης μας

No more Paradise, comrades...

Μια Χαλκηδονιώτισσα, αναρωτιέται...

«Όποιος κλαίει, είναι βλαξ»

Έκρηξη αλληλεγγύης: Η Ελλάδα στο πλευρό των πυροπλήκτων- Συλλυπητήρια από τον Απ. Κόντο

Ευρεία ειδησεογραφική κάλυψη στην πυρκαγιά ακατοίκητου σπιτιού στην Τρυπιά

Η Μητρόπολη συλλέγει είδη πρώτης ανάγκης «για τους πυροπαθείς αδελφούς μας της Αττικής»

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Έτοιμοι!
Xρήστης: Ανωνυμος
@10:54 εχει χαθεί ήδη υπερπολύτιμος χρόνος. Ακόμη κι αν σχηματιστεί η dream team της τοπικής πολιτικής σκηνής (που δεν υπάρχει) δύσκολα θα ...

Ευρεία ειδησεογραφική κάλυψη στην πυρκαγιά ακατοίκητου σπιτιού στην Τρυπιά
Xρήστης: Dopios
Πω πω ανατρίχιασα....

Έτοιμοι!
Xρήστης: Μη βιάζεστε......
...... και θα γίνει ολοφάνερο, στο επόμενο διάστημα, ποιος θα είναι ο Δημοτικός Συνδυασμός που θα αξίζει την ψήφο μας! Λίγη υπομονή!...

Ευρεία ειδησεογραφική κάλυψη στην πυρκαγιά ακατοίκητου σπιτιού στην Τρυπιά
Xρήστης: ΝΑ ΛΕΝΕ ΚΑΙ ΤΟ ΛΟΓΟ!!!!
ΝΑΙ ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΤΙΑ.. ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΛΥΨΑΝ ΤΟΝ ΠΡΕΖΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΒΑΛΕ ΤΗ ΦΩΤΙΑ??? ΑΥΤΟΣ ΕΙΧΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ 4ΜΗΝΟ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΟΥΣΕ Τ...

Έτοιμοι!
Xρήστης: ψηφίστε, σκουπίστε, τελειώσατε
και ποιον να ψηφίσουμε, για πες....

No more Paradise, comrades...
Xρήστης: Διαμαντής
@08.53 Αφού ξεμπερδέψουμε με τους διάφορους Μαδούρο ( και τους τοπικούς Μαδούρο τσέπης) μπορούμε να μιλήσουμε για τον ΟΑΚ. Θα έλεγα δε, να μ...

No more Paradise, comrades...
Xρήστης: ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
2.Πρέπει ωστόσο να του αναγνωρίσουμε μια λεβεντιά του Maduro. Δεν του φταίνε ΟΙ ΑΛΛΟΙ, ούτε Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΑΝΕΜΟΣ, ούτε τα ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ, ούτε που...

No more Paradise, comrades...
Xρήστης: ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΟΡΑΣ
1.Λοιπόν ο Οργανισμός Αμερικανικών Κρατών (ΟΑΚ) αποφάσισε να «αποβάλλει» τη Βενεζουέλα των 31.820.000 ανθρώπων του Maduro λες και ξαφνικά άν...

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: ΘΗΡΑΜΕΝΗΣ
Καμιά «πάλη» καμιάς «τάξης» δεν θα καταργηθεί και κανένα «τέλος της ιστορίας» (όπως κι αν αυτάρεσκα το εννοούν οι μεν και οι δε) δεν θα ε...

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: Ανώνυμος
@20.40 Τι ακριβώς κατάλαβες από αυτά που γράφω και μου απαντάς; Το απόλυτο τίποτα!...

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!
Xρήστης: Κώστας
Είναι σε επαναστατικό camping τα παιδιά λογικά τέτοια εποχή μην τους ενοχλείτε! Καταστρώνουν σχέδια πως θα ρίξουν τον καπιταλισμό από τον επ...

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: @(00:39)
Όταν ξεβρωμίσει ο δήμος από τον Βασιλόπουλο θα αποκτήσουμε το Άλσος που μας αξίζει. Και καθαρό και με πολύ περισσότερα δέντρα....

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: @(23:21)
Αν πληρώνει η κάθε μικροεπιχείρηση τουλάχιστον 65% φόρο όχι εξευτελιστικές απολαβές αλλά κανά σάντουιτς θα τους δίνουν για να δουλεύουν. Χω...

Ο κόσμος αλλάζει κι όπως πάντα, κάποιοι μένουν πίσω...
Xρήστης: Ανώνυμος
Διάβασα μέχρις εκεί που ο αρθρογράφος μας αποκαλύπτει ότι οι απολύσεις γίνονται για τρείς βασικά λόγους ! Πρώτον διότι η επιχείρηση δεν πάε...

Η Αμαλιάδα του Μπελογιάννη, κάνει λευκές νύχτες. Η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα επί Βασιλόπουλου, όχι!
Xρήστης: Γιαννης
Τώρα που άρχισαν τα πρόστιμα για τις παρανομίες με τον σταθμό μεταφόρτωσης πολύ λίγα τα βλέπω τα ψωμιά του Βασιλόπουλου....

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©