«Ο Γάμος του Φίγκαρο» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Δημοσιεύτηκε στις 04/11/2015 στην κατηγορία Μουσική  |  δεν υπάρχουν σχόλια

Της Χαράς Κιούση

 

Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Σεβίλλη στο παλάτι του κόμη Αλμαβίβα, ο οποίος πολιορκεί στενά την Σουζάνα, υπηρέτρια της κόμισσας Ροζίνας και αρραβωνιαστικιά του Φίγκαρο, που είναι ο βαλές του.

 

Η οικονόμος Μαρτσελλίνα δηλώνει ότι ο Φίγκαρο της έχει υποσχεθεί γάμο και καλεί τον γιατρό Μπάρτολο σαν μάρτυρα.

 

Ο Κερουμπίνο που είναι ερωτευμένος με την Μπαρμπαρίνα παίζει το παιχνίδι της κόμισσας που θέλει να παγιδεύσει το σύζυγό της. Το ίδιο και η Σουζάνα που αποβλέπει να τιμωρήσει τον Φίγκαρο για τους ερωτιάρικους τρόπους του. Ξαφνικά η αποκάλυψη πως η Μαρτσελλίνα είναι μητέρα του, ανατρέπει την πρόθεσή της για γάμο και μέσα από μια γενική άσχημη σύγχυση «παρεξηγημένης ταυτότητας» τα πράγματα μπαίνουν σ' άλλο δρόμο. Ο κόμης αναγνωρίζει πως έχει γελοιοποιηθεί, εκλιπαρεί την συγχώρεση της γυναίκας του και τελικά όλοι γιορτάζουν τους γάμους του Φίγκαρο και της Σουζάνας καθώς του Κερουμπίνο και της Μπαρμπαρίνας.

 

Ο Στάθης Λιβαθινός με τη σκηνοθεσία του προσδίδει στην παράσταση το φαρσικό ύφος της εποχής της. Δηλώνει πως δεν τον νοιάζει η δημιουργία μιας αληθοφανούς, ρεαλιστικής συνθήκης, ούτε η αναπαράσταση κάποιας πραγματικότητας, αλλά μόνον η παραστασιμότητα. Έτσι με μια νεωτεριστική διάθεση, εκμεταλλευόμενος το έργο «που σου επιτρέπει το ίδιο να το αλλάξεις», δημιουργεί ένα ζωντανό θέαμα ποικίλων θεατρικών εκφράσεων.

 

Στοιχεία της Comedia del arte, παντομίμας και μιμικής ικανότητας, μεταμφιέσεις, λεκτικοί διαξιφισμοί σε γνώριμα κι αντίθετα ζευγάρια, η παρεφθαρμένη προφορά μιας τοπικής διαλέκτου, δίνουν την αναγκαία αυτοδυναμία στο ηθοποιό για ένα παιχνίδι αυτοσχεδιασμών.

 

Ερωτικές περιπέτειες και ζήλιες διανθίζονται με άλλες ενδιαφέρουσες υποπλοκές αποκαλύπτοντας το πνεύμα της εποχής. Καυστικά υπονοούμενα, δεσμοί συναισθηματικοί, παρεξηγήσεις και συγχύσεις, ανατροπές με αίσιο κι ευτυχές τέλος, ως αποτέλεσμα μιας ομαδικής συνεργασίας, δημιούργησαν έντονη αίσθηση του χιούμορ και πολύ γέλιο. Η παράσταση έχει γρήγορο ρυθμό και ενιαίο ύφος που κορυφώνεται σε στιγμές έξαρσης με κέφι βαλκανικό.

 

Η μουσική προκύπτει ως μίξη των μαθημάτων που διδάσκει ο Ινδός δάσκαλος Μπαζίλιο, που τον υποδύεται εκπληκτκά ο Ν. Καρδώνης, ενώ οι όμορφες χορογραφίες έχουν στοιχεία ανατολίτικου ρυθμού.

 

Αντίθετα ο Αρ. Τρουπάκης ως αγγλοτραφής κόμης Αλμαβίβα, ροκάρει σκωπτικός και σαρκαστικός επί σκηνής, τα προνόμια της αριστοκρατικής του καταγωγής.

 

Ο Δ. 'Ημελλος στο ρόλο του Φίγκαρο είναι όλα τα λεφτά. Η ιδιάζουσά του εμφάνιση ως τέλειος τσιγγάνος -από το κούρεμα ως την καδένα στο λαιμό- το σκέρτσο, η πολυπραγμοσύνη του  συνδυασμένη με την ευρεία του μόρφωση, τον καθιστούν συνδετικό κρίκο μιας εποχής που φεύγει και μιας άλλης που έρχεται.

 

Πληθωρική Μαρτσελλίνα, η Μ. Σαββίδου, σκερτσόζοι νεανικοί και οι ρυθμοί της Αν. Φρυδά -Κόμισσας και της Αμ. Τσεκούρα - Σουζάνας, ευέλικτες και ομοιογενείς οι ερμηνείες των υπολοίπων ηθοποιών.

 

Τα κοστούμια της Ελ. Μανωλοπούλου συμβαδίζουν με το ύφος του έργου, ενώ τα σκηνικά της με τα ανόμοια πορτοπαράθυρα που αιωρούνται πάνω από την σκηνή και η σκαλωσιά - πύργος, ανοίγουν οράματα ιδεολογικά σε εποχές ανθρωπιστικής κρίσης. Ο φωτισμός φλερτάρει με τις παραπλανητικές διαθέσεις και απανωτές αποκαλύψεις «μιας τρελής μέρας», που η παραστασημότητα της ψυχαγώγησε επαρκώς το κοινό.

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού

Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός

Δραματουργική επεξεργασία: Έλσα Ανδριανού & Στάθης Λιβαθινός

Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Μουσική: Χαράλαμπος Γωγιός

Επιμέλεια κίνησης: PaulineHuguet

Hairdesign: Ντάνιελ Αθανασίου

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Αλεξάνδρα Μυτά

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Τσελεμπή

Βοηθός σκηνογράφου: Ξένια Παπατριανταφύλλου

Οργάνωση παράγωγης: Τζέλα Χριστοπούλου

Διεύθυνση παράγωγης: Γιολάντα Μαρκοπούλου & Ελίνα Φέσσα

Παίζουν: Λευτέρης Αγγελάκης, Αργυρώ Ανανιάδου, Παναγιώτης Εξαρχέας, Δημήτρης Ήμελλος, Νίκος Καρδώνης, Γεράσιμος Μιχελής, Διονύσης Μπουλάς, Γιάννης Παναγόπουλος, Μαρία Σαββίδου, Χρήστος Σουγάρης, Αμαλία Τσεκούρα, Γιώργος Τσιαντούλας, Άρης Τρουπάκης, Αντιγόνη Φρυδά.

Ζωντανή μουσική: AntArtes (Αλέξης Κωτσόπουλος, Νίκος Καρύδης)

newsbeast

Γράψτε την άποψή σας

δεν βρέθηκαν σχόλια επισκεπτών...

Προσθέστε το σχόλιό σας

Ονοματεπώνυμο ή ψευδώνυμο  
Το e-mail σας (προαιρετικό - δεν δημοσιεύεται)  
Το σχόλιό σας

Η Αλήθεια Newsletter

Κάντε κλικ εδώ για να εγγραφείτε στο newsletter μας

Τελευταία σχόλια

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Ανώνυμος*
@11.35 Εκτός του ότι έδειξες ότι δεν μένεις Φιλαδέλφεια , το κριτήριο ήθος για σένα αφορά μόνο τον Απ. Κοντό ! Η Δ.Γκουμα προφανώς είναι αν...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Ανωνυμος
@11.35 Πραγματικά όταν έκρινες στις προηγούμενες εκλογές την Γαιτανα και μετά ειχες απορίες για την προσφορά του Αποστολακη κατάλαβα ότι αυτ...

Περισσότεροι από 2,2 εκατ. Έλληνες δεν καταφέρνουν να πληρώσουν φόρο 500 ευρώ
Xρήστης: ανώνυμος
Έχω πληροφορίες "από μέσα" που λένε, ότι αν μας ξαναψηφίσετε θα το λύσουμε και αυτό! Εξ' άλλου ότι έχουμε πει εμείς οι αριστεροί, το έχουμε ...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: ανώνυμος
@ Γ.Π. (20/02/2019 15:41) Κάτι δεν έχεις πιάσει από την καλή. Ο Βούρος δεν κατηγορείται γιατί είναι ανίκανος να μάθει τα της αυτοδιοίκησης. ...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: Κώστας
Προς επαναστατική κίνηση Μια χαρά αναπτύσσεις το σκεπτικό σου για τη λειτουργία που πρόκειται να έχει το στέκι και ποιοι θα το απαρτίζουν! Μ...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: GeorgeAEK
Εφόσον δεν υπάρχει καμιά υποκινούμενη αντιπαλότητα με την ΑΕΚ σαν αυτές που βιώσαμε στο πρόσφατο παρελθόν κανείς Αεκτζής δεν έχει πρόβλημα μ...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Γ.Π.
Καλά εσείς ψηφίστε τους δεινόσαυρους που ήταν πάντα εδώ και έκαναν έναν απο τους πιο όμορφους Δήμους της Αθήνας βόθρο. Αλλά δεν πειράζει. Αρ...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: Επαναστατική Κίνηση Ν.Φ - Ν.Χ
Εν κατακλείδι: Καλοδεχούμενα όλα τα σχόλια, ακόμα και οι βρισιές. Εμείς απαντάμε υπομονετικά και καλώς κάνει ο διευθυντής του σάιτ που τα δη...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: Επαναστατική Κίνηση Ν.Φ - Ν.Χ
Αγαπητέ Μάξι Μιλιανός ®o V Εσπiέρος - 2ο σχόλιο Χαιρόμαστε που ανακαλύπτεις σε μας έστω "τελευταία", "κάποια πολιτική συνέπεια". Απαντώντας...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: Επαναστατική Κίνηση Ν.Φ - Ν.Χ
Αγαπητέ Μάξι Μιλιανός ®o V Εσπiέρος - 1ο σχόλιο Δεν καλλιεργούμε φυσικά, κοινοβουλευτικές αυταπάτες, αφού διαβάζεις το σάιτ μας μπορείς να δ...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: Επαναστατική Κίνηση Ν.Φ - Ν.Χ
Αγαπητέ φίλε "Το ρεζουμέ" φυσικά έχεις δικαίωμα στον (αβάσιμο) χλευασμό, ο οποίος με τη σειρά του δίνει δικαίωμα στο να χαρακτηριστεί ανάλογ...

Η Επαναστατική Κίνηση για το στέκι νεολαίας
Xρήστης: Επαναστατική Κίνηση Ν.Φ - Ν.Χ
Αγαπητέ Κώστας: Ανεξάρτητα από το τι εννοείς εσύ «παραμάγαζο» για την (σεβαστή από εμάς) πρωτοβουλία της Στρούγκας, από την αρχή έχουμε ξεκα...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Διαμαντής Σεϊτανιδης
@13.40 Δεν το είχα σκεφτεί αυτό. Άρα, να τον ψηφίσουμε, πάντα ήταν εδώ......

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: ανώνυμος
@ Διαμαντής Σεϊτανιδης (20/02/2019 12:34) Έχεις άδικο, εδώ στη Φιλαδέλφεια πάντα πιάναμε τα κανάλια στα οποία έπαιζε ο Βούρος, πάντα παρών ή...

Μόνη χαμένη, η πόλη...
Xρήστης: Ανώνυμος
@ Διαμαντής Σεϊτανίδης. Εχεις απόλυτο δίκιο! Παρασύρθηκα από στοιχειώδη αστική ευγένεια....

all rights reserved | developed & hosted by Jetnet ©